-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Stockholmsmammor HT 2011
34 inlägg • Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Stockholmsmammor HT 2011Mickan86: Ja, jag har börjat berätta nu, igår faktiskt. Hade en tight tröja på mig och på rasten sa en kollega "Har du också ätit för mycket idag?" Så då svarade jag "haha nej jag är gravid vad har du för ursäkt?" och sen var skvallret igång. Min mage började komma förra veckan. Först var jag också uppsvälld bara på kvällarna, och det är ju bara tarmarna då.
Ska försöka hålla mig till att inte boka in ett extra VUL, men det är så långt kvar till 15 juni.. Känns bara som att jag kommer oroa mig hur många VUL jag än gör. Men man känner ju inte att den lever om du förstår var jag menar. Men att oroa sig är väl en del av att vara förälder.
Re: Stockholmsmammor HT 2011infinite
HAHA klockren kommentar. Stod din kollega med hakan i gatan eller? Jag har inte berättat ännu, vi ska på kub nästa vecka. Ser allt bra ut då så kommer jag nog berätta för min närmsta kollega. Dem andra får nog vänta ett par veckor till Jag sväller en del om magen på eftermiddagarna och jag har märkt att ngra kollar extra på magen på jobbet då. Men ingen som sagt ngt ännu. Försöker klä mig i inte så åtsittnade kläder En har dock anmärkt på min aptit som har förändrats rätt mkt. Äter ungefär hälften av vad jag tidigare åt. Jag är rätt övertygad om att folk på jobbet misstänker ngt Ja du gör nog rätt i att hålla din undan från ul. Du gjorde väl ett för ngra veckor sedan? Jag menar, bara för att man gör ett ul nästa vecka är d ingen garanti att den lever dagen efter om du förstår. Man får helt enkelt förutsätta att allt är bra. Men som du skriver, det är väl en del av att bli förälder
Re: Stockholmsmammor HT 2011Ja min kollega trodde att jag skämtade först hehe.
Jag har haft samma aptit hela tiden om jag till och med inte varit hungrigare.. Lite jobbigt.. Kanske blir stor som ett hus!! Jo jag gjorde ett VUL i vecka 9. Så nu väntar jag till den 15 juni då vi får reda på könet
Re: Stockholmsmammor HT 2011Verkar inte ha hänt nåt i den här tråden på ett tag, men det kan vi väl ändra på!
Jag har BF 31/8 och bor i Bandhagen. Jag vill gärna ha kontakt med andra nyblivna Stockholmsmammor eller blivande mammor som har BF under hösten. Vore kul att träffas och fika nån gång. Jag var ingen latte-mamma när Emil var liten, men kanske kan bli den här gången!
34 inlägg • Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
|