Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Stockholmsmammor HT 2011

Här följer du andra i samma vecka med beräknad födelse i samma månad och andra gravida nära dig.

Stockholmsmammor HT 2011

Inläggav Infinite 13 mar 2011, 09:16

Hej,

Vet att det har eller eventuellt finns en sån här tråd men hittade ingen :roll: . Det verkade i alla fall som en bra ide att vi som bor i Stockholm kan hjälpa och stötta varandra och eventuellt diskutera våra graviditeter över en fika :D .

Jag blir 25 i maj och bor med min sambo som blir 26 i höst. Vi väntar nu vårt första barn i november och är överlyckliga :D
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Status: Mamma och lycklig!!

Re: Stockholmsmammor HT 2011

Inläggav Infinite 20 mar 2011, 20:44

Inga blivande novembermammor som bor i Stockholm?
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Mickan86 20 mar 2011, 20:47

infinite
Här har du en blivande sthlms morsa :wink:
Bor i Bromma och är 24 år, väntar första barnet!

Bor ni centralt eller lite utanför? Hur gammal är du?

Kram
Bild
Användarvisningsbild
Mickan86
Alltid online

BF: 111126
Bor: Bromma
Status: Mamma till världens finaste Emilia

Inläggav Infinite 20 mar 2011, 21:04

Hej,

Jag är också 24, fyller 25 i maj, och jag bor i Sundbyberg :) Så det är inte långt ifrån Bromma. Det är vårt första barn :D Har du barn sen tidigare?
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Mickan86 20 mar 2011, 21:53

haha men gud. Jag bor i Mariehäll! Det tillhör bromma men är ju bara ett stenkast ifrån sundbyberg. haha tänk vad världen är liten 8)

Nej det här är första barnet, både för mig och min sambo, som förresten blir 26 i år :)

Vad kul att vi bor så nära!
Bild
Användarvisningsbild
Mickan86
Alltid online

Inläggav Infinite 21 mar 2011, 18:11

Ja, världen är allt bra liten :D Vad kul att det är ert första barn också. Vi fick försöka i tio långa o jobbiga månader innan vårt plus, så nu hoppas jag verkligen att liten håller i sig hårt för det är inget vi vill börja om med hehe.

När ska du på inskrivning? Jag ska inte dit fören 12 april. O då är jag i vecka 10 precis.
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Mickan86 21 mar 2011, 20:06

ja usch.. vet hur det känns med den där väntan. Vi försökte i 2 år ungefär innan det tog sig :? vi stod uppskrivna till ivf och hade fått hem första brevet från dem så en kallelse ifrån dem var nog inte långt ifrån. Men i väntan på ivf så gjorde vi stimulerad inseminaton och lyckades på första försöket :) tur att det finns hjälp för oss som kämpar och kämpar men ändå inte lyckas!

Jag ringe sophiahemmet idag, det var där jag gjorde inseminationen och fick tid den 11e april. Känns som en evighet dit ju. Man vill ju bara veta nuu att allt ser bra ut. Men det är klart, vi har ju precis blivit brefkrutade typ så det är väl svårt att säga. Mkt kan ju hända på vägen, men nu håller vi våra tummar 8)

Är det MVC som du ringde för vul?
Bild
Användarvisningsbild
Mickan86
Alltid online

Inläggav Infinite 21 mar 2011, 22:40

Vad kul att det tog sig på första försöket! Vad gör man när det är stimulerad ägglosning?
Jag har inte fått tid för någon VUL, bara inskrivning, då tar de blod o urinprov och kollar sjukdommar i familjen o så tror jag. Kommer inte få VUL fören i vecka 18 :( så jag kommer nog boka in en privat VUL -tid i v 10-12 nån gång om det går. Men bara inskrivningen känns som låååångt bort! Vill bara att vecka 12 ska vara förbi o MF risken har
minskat! Jobbigt i oroa sig för det.
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Mickan86 21 mar 2011, 22:52

stiumlerad insemination går till så här kortfattat
man får puregon utskrivet som tas i sprutform, jag fick ta dessa i 9 dagar. Under tiden man tar sprutorna måste man komma in på regelbundna vul för att se att man inte blir under eller överstiumlerad. När man sedan har 1 eller 2 ägg som är tillräckligt stora så blir man ordinerad att ta en pregnylspruta, detta för att ägget ska släppa. Sedan 2 dagar senare fick min sambo komma till kliniken med ett spermieprov som dem sedan "tvättade" så bara dem bästa simmarna var kvar.Ett par timmar efter min sambo lämnade provet fick jag komma in och då förde dem in hans spermier i mig. Det kändes inget och gick på 5 sek.

Så gå det till kortfattat 8)

Okej så inget vul innan dess? Men det var mvc som du kontaktade eller? Jag har som sagt kontaktat sophiahemmet (privat) då min läkare där sa åt mig att antingen kontakta mig när mensen kom eller om jag var gavid så skulle vi boka in tid för ett vul :) Men jag har inte fått tid för alla dem där proverna som du ska ta. Tänkte ringa mvc när jag är lite längre gången. Det kan väl inte vara sån panik att kontakta dem?

Ja gud ja.. nu vill man att tiden ska gå fort fram till vecka 12!! Men tiden kommer nog snigla sig fram..

Har ni berättat för ngn ännu?
Bild
Användarvisningsbild
Mickan86
Alltid online

Inläggav Infinite 22 mar 2011, 16:04

Aha, nu förstår jag vad stimulerad insemination innebär. Har inte riktigt koll på allt även om man var inne o läste på lite eftersom vi närmare oss ett år o då kan man ju få hjälp.

Ja, det var MVC jag kontaktade. Tog Sundbybergs MVC. O då ingår VUL bara i vecka 18 ungefär. Först ville de boka tid så fort som möjligt för ett kort litet informationssamtal om mat o vi fick en bok o lite så, tog 15-30 minuter. Vecka 10 är det inskrivning med blodprov o sånt och sen inget fören vecka 18 då är det VUL. Sen efter vecka 18 händer det lite mer saker som händer. Jag vet inte om det är bråttom att boka tid men när jag ringde ville de se oss så fort som möjligt, men då enbart för ett litet samtal :)

Jag har bara berättat för min svärmor men bara för att hon o jag har haft så bra kontakt när jag hade det som värst under dessa tio månader och min tränare på karaten samt två av mina vänner som jag delar det mesta med. Resten får vänta till minst vecka 10, då blir det för mina föräldrar resten får veta under påskhelgen. Har köpt tröjor där det står "Världens bästa mormor/morfar/farfar/farmor" så ska de få tröjan när vi berättar även om blivande farmor redan vet. :D Har du berättat för någon?

Ska flyga på fredag till England känns lite jobbigt även om jag vet att det inte ska skada barnet.. Men ändå :wink:
Bild
BildBild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Nästa

< Återgå till Vänta barn - medlemsgrupper

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm