Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Stora bröst!

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Stora bröst!

Inläggav Lizzzie 19 apr 2007, 12:28

Visst har jag läst att brösten växer och förändras när man är gravid, men jag har samtidigt läst att om man har stora bröst redan innan är det inte säkert att man märker nån särskild skillnad. Hmm, mitt problem (och det är just ett problem..) är att mina bröst har blivit enorma!

Innan jag blev gravid hade jag gått ner 10 kilo i vikt och därmed minskat från en E till en D kupa men nästan på en gång efter att jag testat positivt började de växa och har så fortsatt. Nu är jag 85 F (från att varit 75 D). Svårt att hitta BH:ar som passar (kan inte ha några av mina gamla...) och värk i i både nacke, axlar och bröstkorg av bröstvikten..

Tog upp problemet med min barnmorska men hon bara log och sa " vänta du bara tills du får mjölk i dem också...". Hjälp! Hur stora kommer de bli...?!

Nån mer som också är storbröstad?!
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Lizzzie
Alltid online

Inläggav sara_and 19 apr 2007, 13:25

Har det likadant som dig, Hade 75 D innan denna graviditeten och nu har jag 80 F, kommer att växa en storlek till ungefär när mjölken kommer men detta lägger sig igen efter någon vecka men du kan räkna med samma eller en storlek till när mjölken kommer
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
sara_and
Alltid online

Inläggav Emsa 19 apr 2007, 13:59

Åhhh jag lider med dig!!!!

Jag har samma problem. Innan graviditeten hade jag 65F och nu kan jag inte ha 70G (som var den sista BH:n jag provade). Jag har gett upp och går nu bara omkring i en mjuk och slapp sporttop. Ingen höjdare...

Alla skrattar bara när man tar upp problemet och det stör mig! Det är klart att man itne vill sluta med två stora vattenmeloner :roll:
Bild
Emsa
Stammis

Inläggav Lizzzie 19 apr 2007, 15:01

Skönt att höra att man inte är ensam iallafall.. Och precis som du säger "Emsa" så är det svårt att bli tagen på allvar i detta. Jag menar, jag tycker det är lite av ett problem även när jag inte är gravid och de då ligger på d-e - nivå. Min bästa bh just nu är faktiskt en graviditetsbh som jag skickade efter på nätet. Den är av "sportbhmodell" så man drar den över huvudet. Helt sömlös i microfiber. Den är skön, men det lyfter ju inget direkt så tuttarna hänger ju i knähöjd ungefär.. ..hmm, attraktivt värre :shock: ! Men den är skön att sova i, för jag är fortfarnade så fruktansvärt öm i brösten...
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Lizzzie
Alltid online

Inläggav Emsa 19 apr 2007, 19:30

Ha ha Lizzzie :D Det låter underbart att de hänger till knäna! Jag känner igen känslan!

Har du något annat tips på BH att beställa? Jag har faktiskt hittat några på nätet men det är svårt att veta hur de är innan man har provat. Det känns trist att beställa och sedan vara tvungen att skicka tillbaka.

Någon annan som har tips på en bra bh att beställa?
Bild
Emsa
Stammis

Inläggav Lizzzie 19 apr 2007, 19:45

Gå in och kolla på http://www.4mom.se . De har mycket bra grejjer (jag har köpt en del därifrån och blivit supernöjd!). Under "amning" finns det massor olika amningsbh:ar, en del ända upp till K-kupa. Visst är det trist om det inte passar men samtidigt är det inte så mycket porto som behövs för att skicka tillbaka en BH.

Jag funderar faktiskt på att beställa mig nån av dem, eftersom utbudet av storlekar i affärerna här där jag bor är noll och intet... Och det spelar ju ingen roll att det är en amningsbh, det går ju att använda redan nu ändå - jag börjar få panik att jag inte har nåt i byrån som passar längre!
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Lizzzie
Alltid online

Inläggav sprallos 19 jun 2007, 18:16

Jag hade 75 D förut, sen tappade jag i vikt och tuttarna försvann till min stora lättnad. Jag kunde på vissa modeller ha B-kupa innan +:et. Nu har jag fått köpa ny BH igår när jag svällde över de gamla jag hade....Tillbaka på 80 D nu och jag misstänker att jag fortsätter växa ett tag till...*Suck*
sprallos

Inläggav jessme 02 jul 2007, 12:16

hej!
kanske lite privat, men jag hade oxå väldigt stora tunga bröst innan jag fick barn, sen blev det bara värre.
Ok för att dem minskade lite efter barnen var födda, men då bara i tunghet. Ni vet man fick nästan hängsaker. Av allt detta fick jag ont i axlar, rygg m.m. Så jag pratade med min läkare angående bröstförminskning. :oops:
Landstingen stod för hela kostnaden, vilket var tur. För att göra detta privat kostar skjortan, kostar lika mycket som att förstora.
Det försvann ca 1kg på varje bröst, nu har jag 80C.
Gjorde detta efter mitt fjärde barn, så jag var lite orolig när mitt femte kom, att jag inte skulle kunna amma. Men det gick fint fint.
BildBild
jessme
Alltid online

Inläggav saferide 02 jul 2007, 13:03

Jag har inte ett sånt stort problem av det, men mina bröst har också växt otroligt mycket. Kläder och bh:ar är ju bara att vinka farväl till och spara alla sina pengar för att köpa nytt. Graviditetens baksida.
Användarvisningsbild
saferide
Alltid online

Inläggav Jenima 02 jul 2007, 16:55

hehe ... kul att läsa era historier... jag hade väldigt små bröst innan vilket jag hade kommit att accepter nu när man ändå skaffat gubbe och bebbe på väg.. sen växte de en aning under grav. och klart jag blev glad för den extra storleken :)

sen kom maximus ut.. och över en natt ( andra natten efter förlossningen) så vaknade jag av att jag hade klyfta utan bh! hade gått från mina ursprungliga a-kups till en d-kupa! fattade inte vad som hände, jag blev glad.. men ack va ont det gör att sova på sidan...

ville bara säga det :)
Jenima

Nästa

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm