-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Storlek på kläder till liten nyfödd kille
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Storlek på kläder till liten nyfödd kille50 brukar ju vara storleken för 0-1 månad, men jag har även sett storlek 44. Om det är en väldigt liten bebis på ca 2.5kg vad ska man köpa för storlek då tror ni?
![]() MA 8/1-12 (v17+2)
Re: Storlek på kläder till liten nyfödd killeVåran tjej vägde 3000g när hon föddes och den fösta veckan var storlek 50 lite för stor men sen växte hon i det.
Man kanske kan köpa storlek 44 men dom kläderna kommer nog bli urväxta ganska snabbt så det är ingen idé att köpa mycket klädr i den storleken, byxor är väl det som antagligen kommer passa längst(av erfarenhet från min lilla tjej då 50byxorna fortfarande är lite stora). Annars är det nog att han får ha lite stora kläder, det funkar ju det med:P han kommer ju växa i dom efter ett tag.
Re: Storlek på kläder till liten nyfödd killeDå kan man ju kanske köpa på sig några pyjamasar i storlek 44 och bara ha första tiden hemma från BB. Som du säger så växer dom ju i kläderna. Tack för ditt snabba svar!
![]() MA 8/1-12 (v17+2)
Re: Storlek på kläder till liten nyfödd killeJag skulle inte köpa strlk 44. Det räcker gott och väl med 50/56 om det inte är ett prematurbarn.
Min tjej var 48 lång och vägde 2900. Vi blandade 50 och 56. 50 blev ganska snart för litet och 56 var lite stort i början, men inte så stort att hon drunknade i det. Hellre lite stort i början, det är lättare att dra över huvudet om det är sån modell. Om ditt barn är så litet att 44 krävs så ligger ni antagligen på neo några dagar iaf och hinner då iväg och köpa så små kläder. Bara lite tips och råd från mig
Re: Storlek på kläder till liten nyfödd killeHåller med Gotland. Min lilla kille va 6v för tidig så han fick använda storlek 40-44 ibörjan. Vägde 2065 å 44 lång. Men snart så kunde han använda storlek 50. Problemt var bara att hitta en overall som passa.
Tänk bara på vart du handlar kläderna, kan skilja lite på storlekar har jag märkt. H&Ms är lite större än Lindex har jag märkt. Lycka till.
Re: Storlek på kläder till liten nyfödd killeFast sen kan ju jag inflika att Julian (6v tidig) kan använda sina bodys i storlek 44 fortfarande.. Inte alla, men en del iaf. När han var en månad gammal var han 46cm lång och vägde 2660g, så det är ju himla olika
Nu är han 2 månader och är 51,8cm samt väger 3670g!
Re: Storlek på kläder till liten nyfödd killeJa, varma kläder som dom kan ha i babyskyddet är ett h-e. Det bästa är enligt mig, vanliga kläder och ett berg av filtar. Och naturligtvis inte vistas ute så mycket i babyskyddet, men det brukar ju bara bli till och från bilen.
Re: Storlek på kläder till liten nyfödd killeKommer mest köpa kläder på HM, lindex och Ellos. Men Ellos är ända stället jag hittat storlek 44 hittills.
![]() MA 8/1-12 (v17+2)
Re: Storlek på kläder till liten nyfödd killeTyvärr så finns det inte så många ställen som har storlek 44 och hittar man nåt så brukar dem va lite dyrare. Finns lite på lindex å kappahl. Babyproffsen har en del också. Hitta en söt liten boddy av märket Lundmyr of sweden.
När det gäller vinter kläder så får man göra som Gotland, vanliga kläder och ett berg med filtar.
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|