-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Studerar och föräldrapenning
2 inlägg • Sida 1 av 1
Studerar och föräldrapenningHej
Jag vet att det sitter en massa personer med olika kunskapar här på "minbebis" och jag behöver er hjälp. Jag studerar heltid och väntar mitt första barn. Innan studerna, som jag påbörjade för 3 år sedan och har 2 år kvar på, jobbade jag heltid i ett och ett halvt år på förskola. Vad har jag för rätt till föräldrapenning? Jag har hört talas om att jag kan ha en vilande föräldrapenning, som då ska baseras på den inkomst jag hade när jag arbetade året innan studierna, stämmer detta? Eller kommer jag få lägsta ersättning? Har ringt till FK men fick lite svaga svar, dels hittade hon inga inkomstuppgifter på mig (kan detta bero på att jag aldrig haft med FK att göra innnan?) men sedan när jag uppgav min årsinkomst för det året jag arbetade heltid fick jag ett svagt svar att föräldrapenningen nog skulle baseras på det beloppet. Hjälp mig!Kramkram
Re: Studerar och föräldrapenningJag är tjänstledig från en heltidstjänst som jag haft i ett par år och pluggar ett masterprogram just nu. Har ringt FK tre gånger för att verkligen försäkra mig om att min SGI är baserad på min lön jag hade innan - varje gång har de sagt ja. Jag har frågat om det spelar roll om jag sommarjobbar eller inte, och då svarade de nej - om man läser ett program så man vet att man har en plats på utbildningen nästa termin ska sommarjobb inte spela roll heller. Jag hoppas verkligen att de kan hålla sig till det här, men har inte jordens största förtroende för FK...
2 inlägg • Sida 1 av 1
|