Teresa Hellgren

Hej! Jag kan tyvärr inte rekommendera dig ett speciellt märke. Mi...

Kostrådgivare

Studerar och föräldrapenning

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Studerar och föräldrapenning

Inläggav alapinos 14 maj 2012, 16:17

Hej
Jag vet att det sitter en massa personer med olika kunskapar här på "minbebis" och jag behöver er hjälp. Jag studerar heltid och väntar mitt första barn. Innan studerna, som jag påbörjade för 3 år sedan och har 2 år kvar på, jobbade jag heltid i ett och ett halvt år på förskola. Vad har jag för rätt till föräldrapenning? Jag har hört talas om att jag kan ha en vilande föräldrapenning, som då ska baseras på den inkomst jag hade när jag arbetade året innan studierna, stämmer detta? Eller kommer jag få lägsta ersättning? Har ringt till FK men fick lite svaga svar, dels hittade hon inga inkomstuppgifter på mig (kan detta bero på att jag aldrig haft med FK att göra innnan?) men sedan när jag uppgav min årsinkomst för det året jag arbetade heltid fick jag ett svagt svar att föräldrapenningen nog skulle baseras på det beloppet.

Hjälp mig!Kramkram
alapinos
Nykomling

Re: Studerar och föräldrapenning

Inläggav Joey 16 maj 2012, 17:06

Jag är tjänstledig från en heltidstjänst som jag haft i ett par år och pluggar ett masterprogram just nu. Har ringt FK tre gånger för att verkligen försäkra mig om att min SGI är baserad på min lön jag hade innan - varje gång har de sagt ja. Jag har frågat om det spelar roll om jag sommarjobbar eller inte, och då svarade de nej - om man läser ett program så man vet att man har en plats på utbildningen nästa termin ska sommarjobb inte spela roll heller. Jag hoppas verkligen att de kan hålla sig till det här, men har inte jordens största förtroende för FK...
Användarvisningsbild
Joey
Stammis

< Återgå till Allmänna trådar om graviditet

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm