Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Stygnen i muttan sprack............

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Stygnen i muttan sprack............

Inläggav Sandi89 07 jul 2010, 00:06

Ja... märkte idag att dom gjort de å BB sa att det är ingen fara.

Men era tips å erfarenheter på hur jag bäst gör att det läker snabbt å fint ? Är ungefär 2 cm + nån mm långt å 1 cm brett i mellangården, är liksom ett stygn precis vid slidöppningen som håller ihop å sen är det öppet å sen sytt resten fint ner till strax innan analen...

Kan jag leva och göra saker som vanligt med undantag från att lyfta tyngre än dottern ? Vill så gäärna ut å gå premiärtur med vagnen bara en kortis till affären å köpa glass å sitta ute en stund å typ städa inne å kanske ta en kissis med hunden.

Just nu så byter jag binda ofta (har maaassa avslag än också, födde 1 Juli!) och sen när jag kissar så gör jag det under en stråle i duschen då massa blodkärl sprack så de sviiider förbannat mycket å då passar jag på att försiktigt göra rent med mjuk stråle där nere också...
Sen ska jag försöka ligga så ofta jag kan å "vädra" då de blir så instängt i trosa med binda...

Hur har ni andra gjort ?

//Sandra
BildBild
Sandi89
Alltid online

Re: Stygnen i muttan sprack............

Inläggav Stina 07 jul 2010, 06:04

Grattis! Hur gick förlossning förutom att du sprack? Lång, kort?

Jag sprack inte med någon av tjejerna. Bara pyttelite och det behövdes inte sys. Men det sved som sjutton med den lilla när jag kissade.

Hur myckeg var det som sprack då?
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav MajMamma:) 07 jul 2010, 18:37

aj då det lät ju inte som nån höjdare! jag har smörjt med xylocain när det gjorde som ondast,min räddare i nöden :lol:
MajMamma:)
Stammis

Inläggav Ninjana 07 jul 2010, 19:12

Håll de bara rent, dvs som du redan gör. läketiden är snabb nere i underlivet. tro mig jag sprack invändigt åt alla håll och kanter tror jag haha nu 10 mån senare funkar hon som hon ska även bättre haha :D mina stygn löstes upp/ lossnade förtidigt på vissa ställen. ingen fara.
Ninjana
Alltid online

Status: 2 barns mamma!

Inläggav MammaHanna88 18 aug 2010, 22:59

Direkt efter att de sytt mig upptäckte de att jag fortfarande blödde från någon bristning uppe i slidan så de fick klippa upp stygnen och sy om igen. men de var snälla och lät mig sys på operationssal med ryggbedövning efter det=)så det va bra.sprack både en bit upp i slidan,mellangården och klitoris..
Till mig sa de att det är bra att gå promenader för man får igång blodcirkulationen då vilket gör att det läker fortare. Sedan ska man vara försiktig med att använda starka tvålar när man duschar
MammaHanna88
Nykomling

Inläggav Sandi89 19 aug 2010, 16:50

Nu några veckor senare är det nästan heelt läkt. Jag kunde dock inte hålla mig från att vara intim med killen... det gjorde ASONT första gången.. men sen efter att ha tagit det superduper lugnt ett par gånger så går det bra + MASSA MASSA MASSA glidmedel... :oops:
BildBild
Sandi89
Alltid online

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm