Teresa Hellgren

Hej Sandra! Generellt sett kan man säga att det är liten risk att...

Kostrådgivare

Sulky, för tidigt vi ca 9-10 mån??

Diskutera om allt möjligt i allmänna trådar om barn

Sulky, för tidigt vi ca 9-10 mån??

Inläggav smulan_88 26 apr 2012, 16:33

Som titeln lyder, är det för tidigt med sulky till en 9-10 mån liten tjej?

Det är nämligen som så att i Juli så tänkte jag och min sambo ta en tur till Sthlm, vi har ju barnvagn så de e ju inget problem om vi i slutändan bestämmer oss för att ta med vagnen ändå. Vi har en emmaljunga duo sports combi.. Eller vad den nu heter, ett stort schabrak hur som helst.

Men IOM att vi tänkte vara där några dagar och bo på hotell å mysa så skulle det underlätta med en något lättare alternativ. Samtidigt som vi prioriterar hennes behov och huvudsaken är att hon har det bra.

Hur har ni med barn gjort??
Vi /jag kollar med intresse på en sådan här;
http://www.jollyroom.se/produkter/barnv ... svart.html

Behöver råd, någon med erfarenhet??

Tänker jag/vi fel eller? :wink:
Bild

Längtan efter ett syskon till Louise är stor! <3

BildMake an ovulation ticker
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Re: Sulky, för tidigt vi ca 9-10 mån??

Inläggav Idur 26 apr 2012, 16:45

Min son är sju månader och vi köpte en baby travel bankok på Babyproffsen igår för 900 kronor. Tanken är att vi ska ha den liggandes i bilen och använda den när vi är ute och handlar och kör. Vilket är OFTA. Brio happyn tar megastor plats i bilen och är jättetung att lyfta in och ut och igår så bara lessnade vi och köpte en sulky helt enkelt. Har provkört idag och min son satt kanonbra i den och tyckte det var jättespännande att sitta framåtvänd och spana på allt. Somnade utan problem i den dessutom!

Jag tror inte det är för tidigt med en sulky. Ni kan ju köpa den (kommer ju ändå behövas förr eller senare) och testa innan resan. Är ju dessutom ganska långt kvar till resan så hon hinner bli ännu lite stadigare i kroppen om man tänker så liksom.
Idur
Stammis

Status: [url=http://www.pregnology.com/pregnancy/0

Inläggav naellie 26 apr 2012, 16:51

Vi köpte en sulky för några veckor sen.. mest för att krigsvagnen vi har är så tung och bånglig. Vi ville ha nått lättare när vi bara skulle iväg och handla. Hubbe älskar den, och jag tycker att det är super. Lätt och smidig att manövrera. men bara när vi handlar! Man kan ju inte ens köra den över ett tallbar utan att den låser sig och hoppas snett :)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav smulan_88 26 apr 2012, 16:56

Mm, låter vettigt. Nu för tiden är ju sulkysarna så pass bra med.? Det går ju iaf att fälla så det blir lite mer liggandes.

Tänkte om man åker t-bana och så, så vill man ju helst inte stå och trängas med en stor barnvagn.

Ska nog kolla runt lite innan vi bestämmer oss, men en sulky blir det nog. Väldigt lättvindigt när man "ska bara" göra något...
Bild

smulan_88
Alltid online

Inläggav naellie 26 apr 2012, 17:03

VI provkörde alla där var i butiken. Föreslår att ni gör detsamma. Den ska ju passa er båda och uppfylla krav för det ni vill ha mer er. Bra att testa hur de svänger också...
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav Snigel 26 apr 2012, 19:30

Vi kör fortfarande med Emmaljungan till vår 13 månaders tjej. Jag tycker det är så mysigt att kunna prata ordentligt med henne och hon vill gärna kommunicera också :) vi har även en Brio sittvagn från storebror och en paraplyvagn m liggläge som hon har fått testa nån gång.
Snart lär vi väl börja med dom för enkelhetens skull, men jag tror det finns en anledning till att små barn rekommenderas att åka vänd mot föräldern fram till året- dom gillar ju bekräftelsen och snacket med oss.
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Inläggav smulan_88 26 apr 2012, 21:54

Snigel: det är ju just det, att de är vänd ifrån en när de sitter i sulky. Det är ju ändå det stora minuset i dramat.
Du bor ju ändå i Sthlm, hur är det med "stor" vagn??
Våran "nöjes tripp" kommer ju ändå bestå av endel shopping (om lillan tillåter, vilket inte brukar vara någon fara), äta ute och besöka olika platser med mera. Som de "turister" vi är :oops: hehe

Vi kommer ju ha med våran bil, kanske kan ha med både och anpassa efter väder och vind och vad vi ska göra just "den" specifika dagen :wink:

Tål att funderas på detta.
Bild

smulan_88
Alltid online

Inläggav Idur 26 apr 2012, 22:11

Funkar absolut med stor och klumpig vagn i Stockholm med. Jag har kört både Brio Happy och en stor rullstol i hela stockholm. Man kommer upp på bussar och in på tunnelbanan (om det inte är smockat med folk). Det är bara lite osmidigare och tyngre helt enkelt :)

Så man kan kanske sammanfatta det som att det skulle vara lite onödigt att köpa en ny vagn bara för en resa till Stockholm. Men att om ni ändå hade tänkt köpa en smidigare variant så kommer ni inte ångra er om ni är ute och handlar mycket och lyfter in och ut ur bilen. Jag har i alla fall fått en aha-upplevelse efter dessa två dar. Tyckte svängbara hjul lät skitfånigt förut, vad ska man med det till liksom? Nu längtar jag till att få åka och storhandla och glida runt mellan hyllorna med lill-vagnen! Haha.
Idur
Stammis

Status: [url=http://www.pregnology.com/pregnancy/0

Inläggav smulan_88 27 apr 2012, 19:19

Mamma och pappa bor i Linköping med så oavsett är det en investering :wink: får se hur vi gör. Men det blir en sulky, vi får väl åka runt och provsitta/provköra lite olika sorter för att hitta "våran" sulky :wink:
Bild

smulan_88
Alltid online

Inläggav Snigel 28 apr 2012, 19:50

Ja man har ju användning för en sulky hur som helst. Vi köpte vår paraplyvagn till storebror när han var 7 mån o använde den under vår resa till kanarieöarna. Det fick bli så eftersom vi visste att flygbolagen hanterar vagnar ovarsamt och eftersom det var enda chansen att kunna åka runt där på bussar o så. Han överlevde det med :)
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

< Återgå till Allmänna trådar barn 0-2 år

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm