-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
SUSHI!
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Re: SUSHI!jag är förvisso vegetarian men har börjat fuska lite med fisk nu under graviditeten särskilt och har ätit sushi, även om jag oftast äter sushi utan fisk för jag tycker den är lite läskig i konsistensen..
mammasushi innebär att det är fisk-fri sushi. Alltså sushi med till exempel avokado, omelett och svamp istället. Även räkorna går bra tror jag, men de tycker jag är superläskiga!
Re: SUSHI!Du får äta vilken sushi du vill bara du kontrollerat att fisken varit fryst först. Personligen gillar jag bara lax, så jag hoppar det andra av den anledningen, så jag har ingen koll på ål, bläckfisk, tigerräka och tonfisk. Men det kan ju inte vara andra regler för dom...eller?
Jag har ätit sushi (vanlig) flera gånger, för på mitt ställe har fisken varit fryst minst 2ggr. Mammasushi är sushi utan rå fisk. Re: SUSHI!så kryddorna i riset runt sushin eller avokadon ska inte vara någon fara? jag äter för det mest bara med krabba eller med avokado, tycker som Emmalie skrev att konsistensen på fisken är läskig.
Men får ett sjukt sug efter dom där krabsticksen så det inte är sant!
Re: SUSHI!Tonfisk ska man väl hålla sig borta ifrån även om den varit fryst har jag för mig...
Re: SUSHI!Det här har verkligen inte med tråden att göra men sprallos, vars har du ätit sushi?
Har du gjort det någonstans i norrbotten? Jag har aldrig ätit det men vill testa
Re: SUSHI!
testa, testa! det är gudomligt. men ganska så dyrt, annars hade jag nog ätit det varje dag, flera gånger om dagen
Re: SUSHI!Nej, kryddorna är inte farliga, det är den råa fisken som det varnas för. Och det stämmer som nån skrev, att tonfisk rekommenderar de att man INTE äter (undantag för sån tonfisk i bitar på burk).
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|