-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Svagt plus och svag blödning?!
23 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Svagt plus och svag blödning?!Suck inlägget försvann...
Har försökt bli gravida ett tag nu (4 år utan skydd, 4-5 månader försök) och på BIM den 30/11 testade jag med graviditets sticka och ser ett svaaagt positivt streck...eller? Dagen efter och idag lite blod på torkpappret men inte som mens...tror jag!? Gjorde även test från CB idag med svaaaagt plus och för säkerhets skull en till sticka med svaaaagt positivt...eller? Väntan är ju hemsk. Kan det ge NÅGOT utslag om det inte är någon bebbe på gång? Lyckas tyvärr inte ladda upp bilder här ska försöka igen senare! erfarenheter? Vågar inte börja hoppas å tro riktigt än....kanske bara var för tidigt? när kan jag göra nytt test tycker ni?
Re: Svagt plus och svag blödning?!Här kommer bilder...
Re: Svagt plus och svag blödning?!visst är det väl ett rött streck = )
tänk att man är så otålig, man vill verkligen veta NU. när jag blev gravid (6 juni förra året) så fick jag en blödning (20 juni) trodde jag fått mens för det var mycket blod, ja som vid mens. så jag hade tampong och mens hela kvällen sen nästa dag var det som bortblåst och 25:e kissade jag ett plus på stickan. lycka till nu! Mamma i Stan
http://blogg.mama.nu/mammaistan/ du missar väl inte läsa bästa mammabloggen, för dig som tycker om tips, gratissaker, events, aktiviteter, tävlingar och en hel massa annat bra för dig som är gravid, mamma eller pappa
Re: Svagt plus och svag blödning?!Nog syns det tillstymmelse till ett streck där alltid, men dock jätte svagt!
Vänta några dagar och/eller testa med morgon urin. Så får du nog ett tydligare resultat om det är något, hcg stiger ju ganska fort i början. Håller tummarna för dig att det är en liten på G !!
Re: Svagt plus och svag blödning?!Åh BeeBii vad spännande!
Det ÄR ett plus på CB. Håller tummarna nu - är så underbart att höra om de som försökt länge och sedan blir det äntligen ett plus. Jag har väntat på mitt ett år nu.... hoppas det kommer snart. Kram och hör av dig med uppdateringar - andypandy
Re: Svagt plus och svag blödning?!Hmm....ja jag undrar jag...avvaktar med fler tester ett tag och har haft lite blödning och ont i magen idag med...Kanske mensen på gång trots allt....fy fan...
Hur länge kan man ha nidblödning? Kan man blöda några dagar trots gravid? ömmar i brösten o ont i ryggen med....önskar å hoppas men ja ni vet hur det är...
Re: Svagt plus och svag blödning?!Det e vanligt med mindre blödningar tidigt i graviditet. Speciellt när man i normala fall ska ha mens. Jag ser också ett mycket svagt sträck. Hoppas! Jag hade också jättesvagt när jag testade och det blev starkare varje dag. Testa igen snart och uppdarera
Re: Svagt plus och svag blödning?!Men hallå! Tycker det är ett tydligt plus på de två första testen du tagit visst svagt men ändå tydligt). Det är helt säkert positivt faktiskt. Mina ser ut så som jag tog sama dag som du på BIM-4/5 (eller ännu svagare faktiskt) och jag är helt säker på att jag är gravid för det känner jag i kroppen redan.
Jag har testat massor gånger och så ser inte testen ut när man inte är gravid. Det är inga spökstreck för de får man faktiskt "leta" fram. Och tro mig, förra månaden hittade jg minsann streck men det var inget men när jag fick mina riktiga streck denna månad så var jag inte ens osäker för de skiljde sig mot spökstreck jag fått. DU ÄR GRAVID! Och jag med - nu hoppas vi bara att det stannar kvar. Blödning när man skulle haft mens är vanlig, som de övriga skrev... Grattis!
Re: Svagt plus och svag blödning?!Va ni är snälla! <3
Men nu har jag vilat en stund med konstig känsla i magen o illamående och när jag vaknade nu hade jag ont i magen och mer som mens.... Känns inte som att det var någon bebbe då iaf.... Gjorde ännu ett test igår kväll (kunde såklart inte hålla mig) och det visade svaagt plus som de andra åsså det här idag...fattar inte... usch....
Re: Svagt plus och svag blödning?!Visst ser det ut som plus. Som vi brukar säga, ett plus är alltid ett plus. Tror inte de kan visa fel. Inte allihopa. Så vågar mig på ett grattis. Vänta några dagar och testa igen.
Blogg - http://minbebis.com/blogg/libra/
Bildbevis - http://www.minbebis.com/bilddagbok/Libra Efter 2 år, 7 månader och vårt första IVF fick vi äntligen ett plus ![]() ![]()
23 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|