Hej
Jag vet inte riktigt vad man ska tro om denna hysteri kring svininfluensan. Tycker att det kommer så mycket nya rön hela tiden!!

Jag får liksom inget grepp om vad som gäller...?

Det senaste nu (som jag faktiskt hört fler gånger) är ju att svininflunsan inte är farligare än en vanlig influensa... (se artiklen nedan)
Jag tror inte att jag kommer att vaccinera mig. Har aldrig gjort det mot vanlig influensa så varför mot denna!?! Det som man hört mycket som sagt är att "det stora problemet med denna influensa är inte att den är dödligare egentligen utan att så många fler kommer att bli sjuka än under en vanlig influensaperiod". (med påföljd förstås att det registreras många fler dödsfall..) Har varit lite skeptisk till om det verkligen stämmer....hittade denna artikel nu på Expressens "Allt om barn". Där det faktiskt "bekräftas" att det är så...
http://www.alltombarn.se/barnhalsa/sa-farlig-ar-svininfluensan-for-barn-och-gravida-1.26932Ja jag vet inte...är sååå skeptisk till vaccin och medicin i "förebyggande syfte" överhuvudtaget. Det FINNS heller inget som talar för att det INTE är skadligt för beben i magen (inte något som övertygat MIG i alla fall). Även om många BM (har jag läst) har sagt att "det inte finns några dokumenterade risker för fostret" ...så törs inte jag... Vem vet vilka rön som kommer fram om ett halvår eller ett par år...?! "Hoppsan - det var INTE bra att ge influensavaccin till gravida när allt kom omkring. Man har nu hittat biverkningar hos de barn/bebisar vars mammor, när de var gravida, fick vaccinet i samband med den s k svininfluensan" *HUUUUGA* Kanske lite långsökt - men man vet fasen aldrig...
Jaja...jag törs inte ialla fall
Ha en fin dag!
Kram