Nu är det så här, våran lilla snutta har fått problem med svinkoppor. Började redan på hennes 1års dag i aug. Fick penicillin efter mycket tjat, då den satt vid munnen, och hennes dregglande tog ju bort salvan. Dom försvann nästan helt efter 7dagars användande med pencillin. 6 dagar efter avslutad kur, blossa dom upp igen. Ringde läkaren , men hon gav mig i stort sett en utskällning och sa att man ger inte pencillin 2ggr i rad, så det var bara att tvätta med tvål och vatten I näsan

Gick ju inge vidare på en 1åring, speciellt inte i näsan. å ringde igen dagen därpå. FIck komma in, och fick en starkare kur, på 7 dagar. Dom förvann helt ! (slutade i torsdags) Men två dagar efter avslut så började de komma småsmåsmå röda prickar. Tänkte inte mera på det, förän igår kväll då hon blev jätte täppt i näsan. Lyser in i näsan (låter kanske konstigt, men vad gör man?) och ser att det är FUUUULLT med var. Och nu är det även sår inifrån och ut från näsan. Sen uppepå näsan, och en i underlivet.
Är jätte rädd för att ringa läkaren, (efter utkällningen). Så ringde min BVC imorse, och hon sa att jag lär ringa läkaren och be om en odling på hennes näsa.
Är det nån mer som har/haft samma problem med dessa koppor ? ;/
Kan tillägga att jag torkar av allt, dörrar, matstol, lister, leksaker m.m. Byter i sängen varenda kväll. Byter handdukar (hon har en egen dessutom) Tvättar kläderna efter en gång. osv.
snälla hjälp mig / min dotter
Vad ska jag göra ?