Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

Svullen mage

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Svullen mage

Inläggav Kristin_Thomas 28 sep 2011, 12:36

Jag är nu i vecka 10+5 och jag väntar mitt andra barn. Jag har en mage som är enorm och jag äter inte speciellt mycket då jag lätt blir illamående av mat. Godis och färdigmat och pannpizza går utmärkt att äta lite då och då. Och jag har konstant illamående men inga kräkningar. Spelar ingen roll om det är på morgonen, eftermiddagen eller kvällen eller natten. Med mitt första barn så mådde jag ALDRIG illa. Magen började smått att växa i vecka 20+5 med min första graviditet och nu är den enorm i vecka 10+5 i min andra graviditet. Hur kan det skilja sig så enormt? Kan det vara tvillingar på g? Det är i alla fall inget ärftligt i varken min sambos eller i min släkt. Vore tacksam för massor med svar!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Kristin_Thomas
Stammis

BF: 120420

Re: Svullen mage

Inläggav Kristin_Thomas 28 sep 2011, 19:56

Snälla, kan inte en enda skriva och prata med mig?
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Kristin_Thomas
Stammis

BF: 120420

Re: Svullen mage

Inläggav Strumpan 29 sep 2011, 09:19

Grattis till graviditeten!
Det är oftast stor skillnad på magen den andra graviditeten, det första barnet har ju tänjt ut det mesta redan och musklerna har blivit lite försvagade.
Det märks mest skillnad i början, sen kommer kroppen ikapp igen.
Sen om det är tvillingar eller inte är det väl bara att vänta och se :) .

Även med illamåendet kan det skilja mellan gångerna. Det sägs ju oftast att ingen graviditet är den andra lik ;) .

Lycka till!
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm