Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Sy??

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: Sy??

Inläggav *nea 17 feb 2010, 09:45

Jag fick några små, som bm kallade "löjliga", bristningar långt ut på inre blygdläpparna. Tror att det ändå blev 7 små, spridda stygn sammanlagt. Det gick väldigt fort alltihop på slutet, men de tyckte inte att jag borde spruckit alls och trodde inte jag skulle behöva spricka alls nästa gång heller.

Min bedövning tog inte alls, så jag hade jättejobbigt när de skulle sy (och det vill man inte just då, man vill vila och gosa). Det slutade med att de la en hel bäckenbottenbedövning som ändå bara tog på ena sidan. Den andra sydde de utan bedövning...
Och sen behövde jag bli tömd med kateter eftersom man inte kan kissa med så mycket bedövning insprutat. Men jag kunde kissa redan nästa morgon och tyckte att det hjälpte bra att spola med duschen eller ha en kanna vatten att skölja med när man kissar så att det slipper svida.
Nr 2 var skitjobbigt. Denna gången kommer jag ha laxermedel hemma och definitivt laktulos, katrinplommon och linfrön. Packa ner det i BB-väskan är mitt tips! Och drick mycket vatten. Man förlorar ju en del vätska till amningen också, så det behövs mer än man tror!
Bild
Bild
MF 7 juli -07
MA 25 maj -07, v.12
Användarvisningsbild
*nea
Alltid online

Re: Sy??

Inläggav Happy 17 feb 2010, 20:25

Jag hade det också jobbigt när dom sydde.. vet inte om ja ens fick någon bedövning.. utan ja fick lustgasen.. och efter ett tag sa ja att de inte funka.. då kom dom visst på att dom stängde ju av den när ja krystade.. så där låg ja och blev sydd utan bedövning, de är det jag tänker på när jag tänker på smärta vis förlossningen för att krysta ut pojken min var inget att jämnföra..
sen att dom även sydde ihop mig fel är ju inget vidare skoj heller.. :(
Bild

Bild
Happy
Alltid online

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm