SY till era bebisar!

Re: SY till era bebisar!

Inläggav Kerstin 28 feb 2008, 23:21

Vad roligt att det finns så många pyssliga här :D Hoppas att man får se bilder på fler saker :D Jag ska också göra massa saker sen när jag blir gravid :D
Användarvisningsbild
Kerstin
Stammis

Inläggav MinisMamma 29 feb 2008, 08:44

Vad är Stoff & Stil för butik??

Vart köper man mönster till baby kläder??
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online

Inläggav A_ 29 feb 2008, 08:58

norajansdotter skrev:A_, hoppas du visar upp din skapelse när den är färdig!

Jadå, såklart jag gör det :D jag sitter just nu och funderar på om jag kan göra den lite extra rolig men vet inte riktigt hur..
Väntar och hoppas...
Bild
Användarvisningsbild
A_
Alltid online

Inläggav vildasol 29 feb 2008, 09:10

Ungefär hur stor är en snuttefilt? ( Från ytterligare en som inte kan ett dugg om bebisar :? )

Det där med att sy en amningskudde låter ju jättebra, det ska jag göra! Då får jag ju den precis som jag vill. Själv håller jag på med att sy om min vagga och att göra påslakan och örngott.

Jag tänkte även sy sådana dregelskydd, bandanas, till bebisen. Det är ju jätteenkelt att sy och lär behövas en hel del tror jag.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online

Inläggav A_ 29 feb 2008, 10:04

vildasol skrev:Ungefär hur stor är en snuttefilt? ( Från ytterligare en som inte kan ett dugg om bebisar :? )

Det där med att sy en amningskudde låter ju jättebra, det ska jag göra! Då får jag ju den precis som jag vill. Själv håller jag på med att sy om min vagga och att göra påslakan och örngott.

Jag tänkte även sy sådana dregelskydd, bandanas, till bebisen. Det är ju jätteenkelt att sy och lär behövas en hel del tror jag.

Jag vet inte.. jag tänkte nog sy lite på känn :roll:
Väntar och hoppas...
Bild
Användarvisningsbild
A_
Alltid online

Inläggav norajansdotter 29 feb 2008, 13:20

Kerstin, såklart kommer du att få se fler egensydda saker här snart! Efter min sälenresa ska jag sätta igång ordentligt!
Minismamma; Stoff & Stil är en underbar tygbutik, jättestor med underbart utbud!
Vildasol; Hur stor en snuttefilt är? Hm... ja, det är nog olika. 65 x 50 cm tänkte jag nog köra på.
norajansdotter
Stammis

Inläggav vildasol 29 feb 2008, 16:05

MinisMamma, Stoff & Stil finns även på nätet, http://www.stoffochstil.se/, om man inte har tillgång till butiken. Definitvt värt ett besök!
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online

Inläggav norajansdotter 29 feb 2008, 20:15

Okej... det här är inte aaalls något barnplagg, men det är åtminstone något jag skapat! Jag ville bara så gärna visa er - en vanlig vit och tråkig rislampa blev en lite romantisk och fin lampa!
Lätt, snabbt och billigt - blir det en tjej så kan lampan vara i hennes rum, annars i vårt kök!
Bilagor
Nya lampan.jpg
Nya lampan.jpg (140.16 KB) Visad 3660 gånger
norajansdotter
Stammis

Inläggav lineli 29 feb 2008, 20:41

Jag har också börjat sy nu! Jag köpte mönster via en vanlig tygaffär. Det jag köpte var beställningsvara så det tog ca 2 veckor, men andra mönster för barnkläder fanns direkt i butiken.

Jag köpte mönster som innehåller kort- o långärmad body, sparkdräkt mer/utan "fötter", mössa och "tossor". Jätefint! Jag har några t-shirtar som jag köpte förra sommaren som var för stora och som jag aldrig lämnade tillbaka, så dem ska jag nu sy om till bodys åt bebin har jag tänkt! Jättekul och mysigt. Men inte direkt ekonomiskt om man tänker på vad det kostar att köpa tyger, tråd, tryckknappar, mönster, och all arbetstid. Men det roliga är att ha något unikt åt sin lilla bebis. :D

Däremot tycker jag att det är svårt att hita fina tyger som passar till bebiskläder i butikerna. Det är mest grälla saker med fula tryck av serieliknande figurer. :(

För övrigt har min mamma börjat sticka kofta o mössa åt bebisen också. :D
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
lineli
Alltid online

Inläggav norajansdotter 29 feb 2008, 23:53

Lineli, vad härligt att du har kommit igång med sömnaden! Och nej... i början är det inte särskilt ekonomiskt att sy när man måste köpa allt - men när man sedan har det och hittar billigare alternativ så är det mycket mer ekonomiskt att sy till barnet än att köpa! Och som du säger; roligare, mer originellt!
Roligt också att din mamma börjat sticka till bebisen... önskat att jag kunde sticka!

Lycka till!
norajansdotter
Stammis

FöregåendeNästa

< Återgå till Augustimammor -08

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm