-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Symptom i vecka 6
43 inlägg • Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Symptom i vecka 6Vad har ni för graviditetssymptom i vecka 6?
Jag har inte så mycket ännu, flytningar, spända bröst, lite tröttare än vanligt
Re: Symptom i vecka 6Flömde skriva att det också "hugger till" mot ljumskarna nu och då, samt lite mensvärk
Re: Symptom i vecka 6jag var trött, ömma bröst och mådde lite illa. det försvann dock efter v 6-7, efter det var jag symptomlös så när som på lite ömma bröst och känsligt luktsinne...
Re: Symptom i vecka 6Jag är i 5+1 (säger man att man är i?) så jag har inte greppat att jag ska ha barn.. Jag har lite ömma bröst, är tröttare än vanligt och helt sjukt hungrig. HELA tiden. Fick veta igår att jag är gravid och har därför precis slutat röka. Alla rökare vet att man vill ha en cigg när man har ätit, och eftersom att jag är hungrig väldigt tätt efter att jag har ätit så blir mitt röksug ganska påtagligt..
Re: Symptom i vecka 6det här är min tredje graviditet har 2 stora barn med dom kände jag ingenting förutom trötthet.
är bara i vecka 5 nu och känner av allt man kan tror jag jag är sjukt trött så trött att jag knappt kan sova mår illa men spyr inte. lite ömma bröstvårtor men inte i själva brösten men det kanske är för att jag har inlägg. öm i höfterna. hoppas allt lägger när man har gått ett par veckor till
Re: Symptom i vecka 6det enda jag kände va ömma bröstvårtor, inget annat under hela graviditeten...så trodde inte på att ja va gravid förrän jag fick se bebisen v.12..
så visst kan man va gravid utan att må kasst
Re: Symptom i vecka 6Jag är gravid i v6+6 och har känt av lite mensvärkar, ömma bröst samt att jag springer på toa mer än vanligt. Men mår inte illa än iaf, tur det.
Re: Symptom i vecka 6Hej! Är i vecka 7 och är konstant kissnödig. Ömma bröst, vagt illamående samt lätt irriterad. Molvärk i livmodern av och till, speciellt på nätterna. Det är min andra graviditet och jag känner symptomen mycket tydligare.
Re: Symptom i vecka 6När jag var i vecka 6 så var jag hungrig, ömma bröst(främst bröstvårtorna), illamående utan kräkningar, trött och lättirriterad:P
Hade väl ganska mycket symptom men trodde inte att jag var gravid, hade ju blivit lite lurad förut(vi försökte inte aktivt men vi trodde det hade varit på g ett par gånger tidigare). Iofs var de mycket symptom men inte övertydliga.. de fanns där men inget jag direkt tänkte på innan sambon och en kompis började tjata om det..
Re: Symptom i vecka 6Mina bröst är otroligt ömma, inte bröstvårtorna dock. Under mina tidigare 2 graviditeter som gick vägen så var det bröstvårtorna som gjorde ont istället...och då var jag helt enormt hungrig hela tiden. Mådde inte illa alls. Nu mår jag bara illa om jag är hungrig.
Nu är jag väldigt sugen på choklad, för några veckor sedan schweizernöt, nu Dajm. Vid de 2 tidigare var det sug efter köttet i tomaterna, de där fröna alltså, och andra gången djungelvrål och Brago. Trött mest hela tiden. Hugger lite åt ljumskarna ibland och jag hade svår foglossning med mina tidigare 2, det känner jag av nu med lite lätt bara om jag går långt, (det har aldrig riktigt försvunnit). Men jag hade mensvärk konstant i början förut, vid båda graviditeterna. Vid den tredje som slutade i mf så hade jag inte riktigt det, nu känner jag inte heller av det, vilket känns märkligt då det var så påtagligt vid mina första 2 graviditeter. Men jag tror det är lugnt iaf =) MF i v 10. 5 nov 2010
MF i v 5. 29 aug 2010 Dotter född 20 jan 2003. 3 v över tiden, helt naturlig förlossning. Dotter född 18 dec 2000. 10 dar för tidigt, planerat kjejsarsnitt pga sätesbjudning.
43 inlägg • Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
|