Madeleine Kil...

Det är en rekommendation att man inte ska äta produkter som är gjo...

Barnmorskan

Symtomen vi har mellan v1-v12 =)

Första trimestern - gravid vecka 0-12. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 10 - inskrivning" skriv den vecka du vill prata om.

Re: Symtomen vi har mellan v1-v12 =)

Inläggav newhell 07 feb 2010, 21:30

Nancy: Ja du de där första veckorna innan v12 äntligen är över har varit låååånga har man tyckt tills man POFF är här nu! :) jätteskoj! Känns som ja plussade nyss men är såå skönt att kunna andas igen o slippa oron. Spelar ingen roll när folk säger försök att INTE oroa dig och lev i nuet för det enda man tänker på är ju om det kommer gå hela vägen och iafl jag har nog inte varit så glad som jag e nu i v13 sen innan ja visste ja var gravid.
Men sen är det ett viktigt fakta också att det sker många MF men det sker FLER lyckade graviditeter och det är något vi väljer att inte ta in dumma som vi kvinnor kan vara. :D haha! Lätt att ta åt sig det onda men inte det goda. :wink:
BildBild
Användarvisningsbild
newhell
Alltid online

BF: 100826
Bor: Gävle
Status: Mor till <3 Vincent =)

Inläggav MonsterMonster 01 jul 2011, 18:25

Är i vecka 10 nu, och hitills har jag samlat ihop den här förtjusande listan med symptom:

1. Illamående delux. Jag kräks minst 3 gånger varje dag.
2. Halsbränna. Har aldrig i hela mitt liv haft det förut, och nu vill jag bara gröpa ur bröstkorgen för att det gör så förbannat ont (men kolsyrat vatten hjälper *tips*).
3. Kissnödig stup i kvarten, vilket sabbar nattsömnen.
4. Trött! (Går numera och lägger mig klockan 8 varje kväll, och sover till 8 morgonen därpå).
5. KASS kondition. Innan jag blev gravid träningscyklade jag minst 200 km i veckan. Nu blir jag så flåsig av att cykla 15 minuter till jobbet att jag måste stanna 100 meter från jobbet och leda cykeln den sista biten för att kunna prata när jag väl kommer in på kontoret.
6. Känslosam och överreagerande på allt. Jag kan t.o.m. inse när jag överreagerar att jag gör det, men jag kan inte stoppa det. Häromdagen grät jag för att de lagat ett hål i gatan utanför men missat ett annat hål som jag tyckte de borde fixat också.
7. Allt luktar pyton, inklusive jag själv och min partner.
8. Mina tuttar har växt 2 storlekar redan och får inte plats någonstans. De är stehårda och helt ådriga och enormt ömma.
9. Jag klarar inte av närhet längre. Jag som brukar älska att kramas och pussas kan inte med det nu, det blir för varmt, eller för kallt, eller så gör det ont att bli tagen på, eller så vill jag egentligen bara sova. Min sambo är världens bästa som helt respekterar detta och lämnar mig ifred, även om jag kan tänka mig att det måste vara enormt frustrerande för honom att inte få sitt närhetsbehov mött.
10. Min hy ser ut som om den tillhör en 14-årig pojke.
11. Ehm. Ursäkta, men... Det som kommer ut i andra ändan luktar definitivt värre än någonsin förr, det luktar verkligen som ruttna trollfötter och ond bråd död... Vet inte varför, men mysigt är det inte.
12. Min... ehm igen... 'kvinnoknapp' är svullen och extremt känslig, och skaver mot alla underkläder jag har på mig. Oklart varför det är så, men jag hoppas verkligen att det kommer sluta snart, för det gör ONT.
13. Jag är lyckligare än någonsin förr. Tänk att jag ska bli någons mamma! Det är ju helt otroligt. :)[/list]
MonsterMonster
Stammis

Inläggav gittan 01 jul 2011, 20:45

Hej alla! Att det kan vara så roligt att läsa om andras symptom och graviditetsbesvär.. :)

Jag gick in i vecka 12 idag.. längsta jag gått nu.. :)
Mina symptom nu är:

*Trötthet... kan somna när som helst.. blivit lite mer sista dagarna här..
* Molvärk/växtvärk.. även det tilltagit nu i dagarna.. antar att det växer mycket nu..? Mycket då jag reser mig upp efter att jag suttit..eller legat..
* Varmare i kroppen..men det har jag varit ganska länge..
* Lätt ont i brösten från o till..
* Lätt för att kräkas då jag hostar.. annars kräks jag inget..
*Huvudvärk..

Utöver detta mår jag prima.. :) Ska vara på ett ultraljud på Måndag...ska bli sååå roligt o spännande att få se vårat lilla liv.. :)
gittan
Stammis

Inläggav gittan 01 jul 2011, 20:47

Oj..Glömde... har även halsbränna..speciellt efter att jag ätit!
gittan
Stammis

Inläggav LizaH 29 jul 2011, 12:57

Hej!

Jag har massa symptom, precis som alla andra härinne. :)

* Illamående, blää!
* Trötthet, helt galet vad trött man är!
* Konstiga smaker, inget smakar som innan graviditeten längre.
* Ont i brösten, men har skaffat en urbra BH som hjälper till där. :)
* Nyser och rapar som en galning för att hålla nere illamåendet.
* Gaser i magen och diarré
* Svullen mage...
* Humörsvängningar som heter duga...
* Gråter för minsta lilla, lycka/gulliga saker/hemskheter/ledsamma händelser spelar ingen som helst roll :)
* Blir mätt efter första, ibland andra tuggan.
* Andningen är skum, har vanligtvis finfin kondis, men nu så blir jag anfädd av att gå upp ur soffan och ibland till och med av att bara sitta där.
* Yrsel och svimningskänslor när man gör ansträngande saker, kan till exempel inte cykla både till och från jobbat på dagarna, min sambo får antingen köra mig hit eller hämta mig. Jag orkar inte längre...
* Kissnödig, går upp minst två gånger per natt.
* Sover dåligt, även när jag inte behöver kissa...
* Fiser som en tok och det luktar så att man blir tvungen att spy/nysa eller liknande...

Tjaaa, jag tror det var allt... :)

Kram på er, skönt att veta att man inte är ensam
:roll:
LizaH
Alltid online

BF: 120301
Status: Förlovad med bulle i ugnen :)

Inläggav vambi 11 aug 2011, 00:28

hej! tycker jag har allt det där, men eftersom jag har varit intim fler ggr, vet jag ej om jag törs lita på mina symtom, jag är ganska kraftig så jag vet ej om magen är större, men tycker den är lite mer fast om ni förstår :roll: sedan för ett tag sedan kissade jag typ 10-15ggr på kort stund, och idag var första gången jag mådde illa, jag var intim fem ggr så jag vet inte när jag ska börja räkna ner :lol: nån som har nått säkert tips mer än gravtest då jag e jätterädd att bli besviken :?
vambi
Alltid online

Inläggav Minimimsan 12 mar 2012, 19:20

Härligt med alla symtom! Skulle oxå vilja känna ngt....hade säkert velat känna som jag gör nu, om jag upplevt motsatsen dvs :)

Hursom....det lilla jag känner annorlunda är:

v 9+4
Trött
Hungrigare än innan, dvs äter iaf regelbundet
Större bröst/lite ömma
Fått mage :D
Väldigt törstig!! Jordgubbssaft har blivit en STOR favvo

ja det va väl det! Längtar efter att få se så att det verkligen är ett liv därinne :)
Minimimsan
Nykomling

Inläggav Sikes 25 apr 2012, 19:30

Hur tidigt började ni känna era symptom? Sitter och väntar på att BIM skall infinna sig och tycker mig ha en annorlunda molande värk i magen, så man får ju lite förhoppning att det skall bli ett plus :)
Sikes
Stammis

Inläggav malooos 30 apr 2012, 06:59

Plussade igår :) Helt otroligt.. vilken lycka men ändå så svårt o förstå!!

Verkar vara i 4+2 vilket tydligen blir v 5, har inte förstått mig på det där hur man räknar än men det kommer väl :) Helt plötsligt känns sommarn och v 12 väldigt långt bort ...

Mina symptomer hittills är
Skum känsla i magen, kanske växtvärk?
Ömma bröst
Känsligt tandkött, fått massvis med blåsor i munnen.. AJ!

Annars känner jag mig tiptopp :)
malooos
Nykomling

Inläggav Sikes 30 apr 2012, 08:20

Grattis till pluset! :)
Sikes
Stammis

Föregående

< Återgå till Första trimestern

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm