-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Symtomen vi har mellan v1-v12 =)
30 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Symtomen vi har mellan v1-v12 =)Skulle va så kul o jämföra med andra vilka symtom man har o hur andra har de...
Här är mina symtom: Mensvärk (förra veckan) Molande värk i magen svårare att äta frukost LUKTER E JOBBIGA NU!!! Kisset luktar sött ÖMMA bröstvårtor Lite större bröst Tröttare Lättirriterad Virrig Vad ha rni?
Re: Symtomen vi har mellan v1-v12 =)Hej newhell,
jag är snart i 9e veckan och jag tror jag tillhör de som har tur, jag har symtom, men jag känner inte av dem så jätte mycket min symptom är: jätte ömma bröst svullna bröst lite illamående, som går över om jag knaprar på ngt blir lätt irriterad om ngn muckar gräl blir trött snabbare när jag tränar trög i magen, men med 2 kiwi på morgonen så har det blivit bättre Ha det gott!
Re: Symtomen vi har mellan v1-v12 =)Hej hej, jag är antagligen i vecka 4
jag har som ni; svårt att äta frukost, haft lite mensvärk illamående, på kvällar trög mage virrig trött ömma bröstvårtor väldiga humörsvängar hihi kul när man kommer på sig själv Camilla; Ska testa kiwisarna MF 20/12-09
Re: Symtomen vi har mellan v1-v12 =)Men ja mår aldrig illa... :S Vet inte varför tycker många verkar göra de.. Hoppas man slipper dock
Re: Symtomen vi har mellan v1-v12 =)bm sa till mig att illamående betyder att man har hög halt av hcg i kroppen....alltså en positiv sak för embryot men inte lika kul för den som bär på de
Vi verkar ligga exakt i fas med varandra, jag ska enligt uträkningarna vara i v 4+6 nu MF 20/12-09
Re: Symtomen vi har mellan v1-v12 =)hej tjejer!
Jag har mått lite illa tills en vecka sedan, och nu gör jag inget annat än spyr,gråter eller sover. eller äter. helt ärligt så njuter jag inte alls av att vara gravid för tillfället,men det verkar inte som man får säga så för läkaren blev helt förskräckt och min mamma likaså. Tappar hår, har fått finnar på kinderna och reagerar jätte starkt på alla lukter, någon granne hade bakat pepparkakor vilket resulterade i att jag spydde på andra våningen. Jag är fasligt lättirriterad och stör mig på både vänner, okända och min man. Jag kan inte ha sex för jag blir illamående och måste kissa var 20:de sekund. jag kan inte hålla mig vaken mer än 7 h t gången. åka buss är en mardröm. jag kan inte äta något av det jag gillat tidigare. men fan vad skönt att gnälla av sig..! jag längtar efter att denna graviditet ska bli underbar.
Re: Symtomen vi har mellan v1-v12 =)Minska: STACKARE!!! Hoppas skiten går över för dig rent ut sagt... Ska ju va en njutning att vara gravid
Började i v7 för min kompis så en finns ju risken
Re: Symtomen vi har mellan v1-v12 =)Newhell
jag tycker nästan mer synd om min pojkvän :p Hoppas du slipper illamåendet, det tar så mkt energi och glädje. Någon som har lite tips på hur man inte ska må illa?? jag har prövat med kex men det har ingen effekt på mig, dock så funkar faktiskt te med ingefära, en liten stund iaf! kram!
Re: Symtomen vi har mellan v1-v12 =)mår man mycket illa kan man väl köpa åksjuketabletter har jag hört, eller få utskrivet. bara att prata med sin BM
Re: Symtomen vi har mellan v1-v12 =)Man kan göra massor mot illamåendet, men det är inte allt som funkar för alla. Jag mådde illa HELA min graviditet förra gången, så lite erfarenhet har jag. Här kommer ett par tips:
1. Sluta inte äta! Dvs ät ofta och lite och fortsätt äta fastän det luktar pyton/du inte vill/du tror du kommer spy/du just var ute och spydde upp halva portionen. 2. Ingefärste eller ingefära i annan form. Pressad citron i vatten. 3. Ät kolhydrater, de brukar vara lättast att få i sig och ger snabb energi så att illamåendet ger sig lite. Ät annars det du är sugen på. ("Ice cream built this baby" borde det stå på min dotters tröja!) 4. Ha alltid med dig mat. Russin, brödbit, kakor, sesamkakor...what ever. 5. Ät något litet ca 15 minuter innan måltid (kanske en pepparkaka?). Det höjer blodsockret och gör att du äter mer och lättare vid måltiden. 6. Ät inte järntabletter. De är väldigt starka för magen. Tala med din bm om alternativ. 7. Testa akupressur (man köper armband på apoteket) eller akupunktur (vissa sjukgymnaster ger mot grav.illamående) 8. Postafen (åksjuketabletter) hjälper många. För mig gjorde det så jag inte spydde, men istället mådde lite jämnt illa hela tiden. Bra att få behålla nån mat i alla fall. Man blir ofta trött (särskilt i början) och ska inte köra bil när man äter dem. 9. Det finns starkare tabletter att få utskrivna av läkare om inget hjälper. Jag ville inte ta dem, men det kan vara skönt att veta att det finns om det känns totalt hopplöst. 10. Be om hjälp! Om du mår så illa att du inte kan göra något och inte får i dig något behöver du kontakt med en läkare för sjukskrivning och hjälp att bli bättre. Se till att du får den hjälp och det stöd du behöver fast du egentligen är för trött och orkeslös för att ta tag i det! 11. Vila. Stressa inte.
30 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|