-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
syskon
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Re: syskonHej Spira, vi fick i januari 2009 en dotter med hjälp av DI. Har nu påbörjat nya DI försök för att få ett syskon. Första försöket misslyckades och vi är nu inne på vårt andra försök. Det har varit en lång väntan, jag kontakt RMC i januari 2010 och vi har som sagt nästa precis börjat. Drömmer verkligen om ett syskon, en ny graviditet, en ny förlossning, babytiden, hela upplevelsen med att få barn.
Re: syskonHej, kul att se några fler ivf-föräldrar på forumet.
Jag och min man fick en son för ett år sen tack vare ifv. Vi hade försökt över två år sjäva innan dess. Nu hade vi bestämt oss för att påbörja frysförsök för syskon innan jul så snacka om fövåning när vi fick reda på att jag va gravid innan det. Det tog ett tag att förstå och kändes så konstigt att det gick av sig själt helt plötsligt. Jag ville mest bara skicka en hälsning och önska er stort lycka till med syskonförsöken!!
Re: syskonHej Iasmamma!
Håller verkligen tummarna för att ni lyckas den här gången! Förstår att det måste vara en jätte tuff men samtidigt förhoppningsfull och spännande tid som ni går igenom nu! Nu när jag och min sambo på alvar börjat planera för att försöka få ett syskon har så mycket känslor väckts upp, känslor från tiden då vi kastades mellan hopp och förtvivlan när vi försökte få vårt första barn. Allt var så värt det nu när vi har vår fina lilla son! Men jag vet att det kommer bli en känslomässig resa igen, och tänk om den inte slutar lika lyckligt den här gången... Undrar om tiden då vi försöker kommer kännas som sist. Hur är det för dig Iasmamma, är känslorna de samma som när ni försökte få ert första barn? Grattis CattisR! Vad underbart att ni lyckades, och på egen hand.
Re: syskonHej Spira!
Visst kommer alla känslor tillbaka. Eftersom det varit lång väntetid denna gången, känns det nästa jobbigare nu. Jag var inställd på att börja försöka i augusti men så fick vi vänta ytterligare tre månader och sen var det juluppehåll.. Det hjälper ju inte till att jag har 5 vänner som blivit gravida under tiden vi har väntat. Har varit och gjort VUL idag, skall ta sprutor 5 dagar till sedan nytt VUL. Tror att det blir insemination nästa vecka. Så idag känns allt toppen. CattisR, grattis! Vad roligt att ni lyckats på egen hand. Njut av din graviditet.
Re: syskonIasmamma- Jag vet hur jobbigt det kan kännas när vänner blir gravida när man själv är mitt i försöka få barn processen. Dessutom ska man försöka inte visa det utan bara vara glad för deras skull... Men nu är ni på gång! Förhoppningsvis är det er tur nu!
Re: syskonHej Spira m fl.
Vi fick en liten pojk i somras genom ivf. Vi gjorde ivf ef ca 2 års egna försök och fik ut 2 ägg som belv 2 embryon. Det ena blev vår lille pojk tack och lov. Nu har vi just, efter många funderingar, satt in det andra och jag hoppas hoppas såå att det tar sig. Jättejobbig väntan. Vill så mycket att det värker i kroppen. Jag håller alla tummar för er här inne. Hur långt har ni kommit Spira - har ni frysförsök att ta eller ska ni börja om? kram alla
Re: syskonHej Hopp!
Ledsen att det dröjt så innan jag svarat. Hur har det gått för er?? Hoppas så för er skull! Vi har två frysta ägg, så vi kommer att försöka med dem i första hand. Har nyss slutat amma och kroppen behöver en tid för att återställa hormonbalansen så vi kommer att försöka först i augusti/september. Längtar.
Re: syskonHej Spira,
Vi lyckades inte med FET men är nu mitt uppe och sprutar och väntar på äggplock inom kort.....spännande.
Re: syskonHåller tummarna för att det går vägen för er den här gången Hopp!!
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|