Warning: require(/home/minbscom/domains/beta.minbebis.com/blogg/wp-includes/load.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /home/minbscom/domains/beta.minbebis.com/blogg/wp-settings.php on line 21

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '/home/minbscom/domains/beta.minbebis.com/blogg/wp-includes/load.php' (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/minbscom/domains/beta.minbebis.com/blogg/wp-settings.php on line 21

Teresa Hellgren

Hej Katarina! Det är en mycket bra och befogad fråga du ställer. ...

Kostrådgivare

Syskon?

Syskon?

Inläggav nuså 15 feb 2012, 19:00

Hallå tjejer, finns det fortfarande någon som kollar här?

Jag är ju lite nervös i själen och funderar syskon (ja,herregud, lillan är ju bara 7 månader, men ändå) Vi hade väl planer på att börja försöka i September. Är det någon annan som har lika sjukliga framförhållnings planer? Haha :oops:
Bild

Bild

Utomkvedshavandeskap som behandlades med methotrexate i juni -12
Användarvisningsbild
nuså
Alltid online

Re: Syskon?

Inläggav Kayna1977 17 feb 2012, 22:29

Ha ha NUSÅ. Vi delar nog samma "sjukliga" planeringsgen. Har också planerat försöka oss på syskon till sommaren ;) Maj eller junibarn 2013 hade varit perfekt... Hmm.
Bild
Bild
Kayna1977
Alltid online

Status: proud mama

Inläggav nuså 20 feb 2012, 23:57

Haha, håller heeelt med! Vi vill ha ett tidigt Junibarn här, skulle ju vara helt perfekt, slippa gå hela sommaren och vara tjock men det är ändå nära två år mellan dem då ;)

Men jag vill ändå dricka lite vin i sommar, så vi väntar nog till semestern är slut med att försöka 8)
Bild

Bild

Användarvisningsbild
nuså
Alltid online

Inläggav nuså 20 feb 2012, 23:58

Insåg att jag lät som värsta alkoholisten, menar ju inte att jag ska vara dyngrak hela semestern, men goda rödviner har jag verkligen saknat! Avstod helt från alkohol tills jag slutade amma för en månad sen, så nu unnar jag mig ett glas till fredagsmyset :oops:
Bild

Bild

Användarvisningsbild
nuså
Alltid online

Inläggav Kayna1977 04 mar 2012, 23:37

Ha, ha NUSÅ. Klart att det är okej att påstå att man njuter av ett glas vin till maten. Tycker själv inte sommaren är så kul att vara gravid under oavsett om man är tjock eller inte....jag blev så himla varm under graviditeten och det går inte precis ihop med sommar. Plus att det är en fantastisk tid på året, inte kul att vara illamående då. Men, men....barn har en tendens att komma när de vill 8) Man kan ju alltid planera :P
Bild
Bild
Kayna1977
Alltid online

Inläggav nuså 28 mar 2012, 22:11

Verkar bli tidigare här :oops: Har haft sån djävulsk mensvärk nu, och blödit länge, så kände jag efter spiralen och den var ju halvvägs ute, fick panik och drog ut den, hahahaha. Vad skulle jag gjort liksom? Trodde jag höll på att få framfall eller liknande. Och jag orkar inte boka tid, sätta i ny för att ta ut den igen. Vi ska köra med kondom ett tag nu, tills vi kommer till rätt sida nyår, sen får vi se. Jag tror inte jag har tid/lust att räkna äl och liknande. Blir det nåt så bliur det liksom :)
Bild

Bild

Användarvisningsbild
nuså
Alltid online

Inläggav Kayna1977 06 maj 2012, 00:44

Oj NUSÅ... ;) Hur har det gått? Kanske liten bebbe på väg redan?

Jag håller mig till min plan och väntar lite till. Får säga att jag tyckte det var himla praktiskt att få barn på sommaren. Mannen var hemma i 6 veckor med oss i början - kombinerad semester/pappaledighet. Inga overaller och mössor att ta hänsyn till. Man var pigg och utvilad eftersom det var sommar och behövde inte heller oroa sig för förkylningar, maginfluensor och massa annat. Man kunde byta blöja utomhus i vagnen vid behov osv osv. Men skulle gärna få lite tidigare på senvåren/försommaren nästa gång så har man lite mer sommar framför sig efter syskonets ankomst. Har blivit gravid väldigt snabbt tidigare, så hoppas på upprepning av det där. Men man vet aldrig, klockan tickar ju hela tiden... Fyller snart 35 :shock:
Bild
Bild
Kayna1977
Alltid online

Inläggav toppsy89 01 jun 2012, 13:29

Här är syskon på gång! Lilla Du ligger i magen sedan 7 veckor tillbaka. Beräknad komma i Januari 2013.
Blir 1½ år mellan Loke och Lilla Du, så det ska bli spännande. Lite tätt kanske men vi har inte skyddat oss och jag har bara haft en menstruation sen efter förlossningen så här gick det av bara farten.
Känner mig dock inte gravid alls, men det kanske kommer.
Man har inte tid att känna efter på samma sätt den här gången kan jag tänka mig. Bara jag slipper illamåendet! ;)
toppsy89
Alltid online

BF: 130120
Status: 3+1=4

Inläggav Sat 08 jun 2012, 21:03

Ja men här är det också syskon på gång. BF i September så det blir inte mer än 15 månader mellan storebror och lillebror :) Roligt, men jobbigt att behöva gå (hög)gravid över sommaren. Pust. :)
Sat
Stammis

BF: 120918

Inläggav madddee 11 jun 2012, 09:57

Wehooo tjejer!! "I'm back" känns det lite som... jag hängde ju här jämt,men när Emil kom så blev det inte mycket tid att sitta vid datorn... Nu blir det desto mer när man jobbar igen och planer på ett syskon börjar krypa fram... ;)

VAD KUL att en del av er redan är gravida igen :) Vi har inte börjat försöka ännu, men nästa ÄL som kommer är vi oskyddade... Känns lite pirrigt! Jag hade ju sånna problem med att bli av med mina gravidkilon så jag har vägrat ny graviditet innan de är borta, men för två veckor sedan var jag tillbaka på ursprungsvikten igen (Hallelujaaaaaa) så nu är det var bara att sätta igång då :P hade ju iofs sett fram emot en sommar utan graviditet men det kanske det blir ändå, vet man ju aldrig! ;) Hoppas ni har det bra :)
Bild
Bild
madddee
Alltid online

Bor: Kållered
Status: Stolt mamma till Emil och Viola!

Nästa

< Återgå till Juliföräldrar 2011

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm