-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Syskon?Syskon?Hallå tjejer, finns det fortfarande någon som kollar här?
Jag är ju lite nervös i själen och funderar syskon (ja,herregud, lillan är ju bara 7 månader, men ändå) Vi hade väl planer på att börja försöka i September. Är det någon annan som har lika sjukliga framförhållnings planer? Haha
Re: Syskon?Ha ha NUSÅ. Vi delar nog samma "sjukliga" planeringsgen. Har också planerat försöka oss på syskon till sommaren
Re: Syskon?Haha, håller heeelt med! Vi vill ha ett tidigt Junibarn här, skulle ju vara helt perfekt, slippa gå hela sommaren och vara tjock men det är ändå nära två år mellan dem då
Men jag vill ändå dricka lite vin i sommar, så vi väntar nog till semestern är slut med att försöka
Re: Syskon?Insåg att jag lät som värsta alkoholisten, menar ju inte att jag ska vara dyngrak hela semestern, men goda rödviner har jag verkligen saknat! Avstod helt från alkohol tills jag slutade amma för en månad sen, så nu unnar jag mig ett glas till fredagsmyset
Re: Syskon?Ha, ha NUSÅ. Klart att det är okej att påstå att man njuter av ett glas vin till maten. Tycker själv inte sommaren är så kul att vara gravid under oavsett om man är tjock eller inte....jag blev så himla varm under graviditeten och det går inte precis ihop med sommar. Plus att det är en fantastisk tid på året, inte kul att vara illamående då. Men, men....barn har en tendens att komma när de vill
Re: Syskon?Verkar bli tidigare här
Re: Syskon?Oj NUSÅ...
Jag håller mig till min plan och väntar lite till. Får säga att jag tyckte det var himla praktiskt att få barn på sommaren. Mannen var hemma i 6 veckor med oss i början - kombinerad semester/pappaledighet. Inga overaller och mössor att ta hänsyn till. Man var pigg och utvilad eftersom det var sommar och behövde inte heller oroa sig för förkylningar, maginfluensor och massa annat. Man kunde byta blöja utomhus i vagnen vid behov osv osv. Men skulle gärna få lite tidigare på senvåren/försommaren nästa gång så har man lite mer sommar framför sig efter syskonets ankomst. Har blivit gravid väldigt snabbt tidigare, så hoppas på upprepning av det där. Men man vet aldrig, klockan tickar ju hela tiden... Fyller snart 35
Re: Syskon?Här är syskon på gång! Lilla Du ligger i magen sedan 7 veckor tillbaka. Beräknad komma i Januari 2013.
Blir 1½ år mellan Loke och Lilla Du, så det ska bli spännande. Lite tätt kanske men vi har inte skyddat oss och jag har bara haft en menstruation sen efter förlossningen så här gick det av bara farten. Känner mig dock inte gravid alls, men det kanske kommer. Man har inte tid att känna efter på samma sätt den här gången kan jag tänka mig. Bara jag slipper illamåendet!
Re: Syskon?Ja men här är det också syskon på gång. BF i September så det blir inte mer än 15 månader mellan storebror och lillebror
Re: Syskon?Wehooo tjejer!! "I'm back" känns det lite som... jag hängde ju här jämt,men när Emil kom så blev det inte mycket tid att sitta vid datorn... Nu blir det desto mer när man jobbar igen och planer på ett syskon börjar krypa fram...
VAD KUL att en del av er redan är gravida igen
|