Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Syskon till våra bebisar födda -09!

Här följer du andra i samma vecka med beräknad födelse i samma månad och andra gravida nära dig.

Syskon till våra bebisar födda -09!

Inläggav Danem 29 sep 2010, 12:07

Jag har märkt att det har blivit värsta explosionen nu med måånga som väntar syskon till pluttarna som kom -09 så det kanske kan vara roligt med en tråd för oss "gamlingar"? :)

Jag är en gammal aprilmamma och resultatet då blev världens vackraste Oliver som är helt underbar och gör mig varm ända in i själen varenda eviga dag sen dess, nu är det (mest troligt) en lillasyster i magen som är beräknad till den 27 december -10.
(Herregud, ska min lilla bebis bli storebror!? :wink: )
Däremot hoppas jag att hon stannar året ut så vi får två kalenderår mellan barnen men det får jag ju inte bestämma, hon kommer när hon kommer helt enkelt och lika glada blir vi för det!
Vi bor i Kiruna, av alla jävla ställen, vad gör man inte för kärleken? :lol:

Jag hoppas att fler hittar hit för det kan vara roligt att samlas, självklart kan andra omföderskor också skriva här, för jag tycker det är förjävla läskigt att vänta barn igen. Inte själva graviditeten utan just det faktum att det ska komma en helt ny liten person i våra liv som kommer vända upp och ner på allt!
Hade aldrig dessa tankar förra gången men nu blir jag skitnödig bara av tanken. Även fast den har lugnat ner sig rejält med tiden och nu ser jag mest av allt fram emot det, men rädslan kan fortfarande komma ibland.

På rak arm kan jag komma på 6 stycken -09 mammor som väntar syskon nu så hoppa in för guds skull :D
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Re: Syskon till våra bebisar födda -09!

Inläggav anna_lindberg 29 sep 2010, 13:33

Då hoppar jag oxå in här.
Anna 28 år från Helsingborg
Fick William den 12 september 2009 och väntar nu hans lillasyster som beräknads födas runt den 22 november 2010. Så det blir ca 14 månader imellan dem.
Kommer bli kul, men säkert tufft många gånger.
Användarvisningsbild
anna_lindberg
Alltid online

BF: 101122
Status: Stolt mamma till två underbara barn

Inläggav Ekologisk 29 sep 2010, 14:16

Im back :) ! Men är inte så gravid ännu vad jag vet hihi men verkstan är igång igen :) Hoppas på plus snart :D
Ekologisk
Alltid online

BF: 100409

Inläggav Anmj 29 sep 2010, 19:15

Hallå!

Då hänger jag med er... Har en dotter som är född 6:e september 2009 och har precis plussat, idag faktiskt =)
Beräknat datum än så länge är 4:e juni 2011 om allt går vägen.
Hoppas att ni mår bra!
Bild

Bild
Anmj
Alltid online

BF: 110607

Inläggav Julllia 29 sep 2010, 19:45

Jag hoppar också in här =) Har en helt underbar liten dotter som föddes i oktober 09 som nu ska bli storasyster i april 2010. Det ska bli så spännande och vi längtar redan otroligt mycket efter vår lilla "ärta" Det blir väldigt spännande att se hur livet blir med en till i familjen och hur vår dotter kommer att reagera på ett litet syskon som tar tid och uppmärksamhet från henne!
Bild
Bild
Julllia
Stammis

BF: 110409
Status: mamma

Inläggav Danem 29 sep 2010, 22:02

Det kommer vara ca 20 månader mellan våra korvar, jag hoppas som sagt jag går förbi nyår så det blir två kalenderår mellan barnen men i slutändan spelar det ingen roll. Den dagen bebisen kommer blir bra i vilket fall som helst :)

Vi var på könsultraljud förra veckan och nu verkar det som att det är en liten pojke i magen.. Bebisen låg i fel position plus att den satte hälen över könet men jag är ganska säker på det var en snopp och pung jag såg innan h*n började envisas :lol:
Så det blir en ofrivillig överraskning den här gången, min sambo däremot tror fortfarande att det är en flicka och att det vi såg var ett svullet klitoris och blygdläppar. Jaja. Tids nog vet vi :)

Snart får du också hoppa in här Ekolgisk! :D Men först får du hoppa i bingen och köra så det ryker haha
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Anmj 01 okt 2010, 14:06

Är det någon här som hade det lite jobbigt med första barnet och känner sig orolig inför tvåan?
Min dotter blev väldigt sjuk när hon va ca 1,5 dygn gammal så just nu går jag bara å tänker på att jag kanske måste återuppleva det igen... Inget roligt att inte veta om ens nya lilla bäbis ska överleva. Nu gick det ju superbra för oss som tur är, men det var ändå den värsta tiden i hela mitt liv.
Jag har inte alls tänkt på det innan jag blev gravid men nu kom det tillbaka...
Bild

Bild
Anmj
Alltid online

BF: 110607

Inläggav sofi@ 02 okt 2010, 15:49

Vill först och främst säga grattis till bebissyskonen som är på väg till er alla!! :D Sitter och funderar på hur det skulle vara att ha nummer 2 på väg om ett drygt år då min lilla prins fyllt 1 år. Känns väldigt avlägset just nu med en nyfödd men är ju inte omöjligt då... 8)
BildBild
sofi@
Stammis

BF: 100825
Status: Mamma till Teodor född 100907 <3

Inläggav girlie_girl 02 okt 2010, 16:07

Hoppas oxå in här. Har en son Theo, född 14:e augusti 2009. Skulle egentligen kommit 17 september men kom 5 veckor för tidigt.

Är gravid i vecka 11+6 ca med vårt andra barn. Oplanerat men endå väldigt välkommet. Var på vul i torsdags och såg den lill*, helt sjukt
vad mycket man ser redan. Ryggrad, armar o ben och hur den sparkar :)
Bild

Bild
girlie_girl
Alltid online

BF: 110421

Inläggav Noah&TheosMa 02 okt 2010, 16:41

Min "stora" kille, Noah föddes jan-09. Den 11 aug 2010 blev han storebror till lille Theo :) Allt går över förväntan och är faktiskt inte så jobbigt som vi hade trott. Noah är så glad för sin lillebror, ingen svartsjuka alls.
Noah&TheosMa
Nykomling

Nästa

< Återgå till Vänta barn - medlemsgrupper

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm