Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

Syskonförsök till våren där ettan tagit tid...

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Re: Syskonförsök till våren där ettan tagit tid...

Inläggav Hanna Gitta 04 feb 2012, 20:07

Hej! Här hoppar jag in, känner igen mig i era berättelser! Jag har känt mig så ensam i min umgängeskrets om att ta tid på sig att få till ettan och "alla andra" blir gravid, enorm press... Sedan bli gravid när vi inte tänkte på det, när vår son var 8 månader och så blev det MA i vecka 12. Det var så skönt att det bara blev, det var för bra för att vara sant :( Och nu har jag sex st av mina vänner som ska ha bebis i juni, när vi skulle ha. Har haft två menstruationer efter MA och väntar nu på den tredje... Och ju mindre jag vill tänka på att bli gravid desto mer besatt blir jag :(
Hanna Gitta
Stammis

Bor: Jämtland
Status: Glad mamma till Elis

Inläggav naellie 05 feb 2012, 17:21

Nessie: Nää, typiskt! SKulle just säga som Anka jag att blödningar aldrig varit nått riktigt bra. Nåväl, ny månad nya tag!!

Hanna Gitta: Välkommen, du passar ju strålande in på oss :) Visst gör det ont när alla andra får barn när man själv skulle ha haft? :evil: Försöker ni aktivt eller hur gör ni?

Här är äl precis över. Kom igår. Kändes bra nog. Sex i fredags och i morse, men inte själva äl-dagen. Hoppas att det räcker! Min tur, min tur, min tur!!!! För även om vi hade två mf före Hubbe, så blev jag gravid på 1a eller 2a försöket alla gångerna...Det här är tredje försöket och andra vi lyckas pricka äl. Hoppas, hoppas, hoppas. Två långa veckor kvar. Brukar testa på fredagar så man vet om man får dricka helgen eller inte. SÅ vit helg helgen som kommer och så test fredag om tolv dagar. och tolv dagar ska man väl kunna hålla sig :shock: :?:
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav Hanna Gitta 05 feb 2012, 18:03

Tiden går så sakta när man väntar. Och eftersom jag har så läng cykel så hinner jag med några test innan mensen dyker upp som en obehaglig överraskning :( Eftersom jag testar så fort det gått fyra veckor fast jag vet att det är för tidigt för mig så går det inte hålla sig :) Nyfiken...

Vi sa efter att vi fått vår son att det inte var någon mening att skydda sig eftersom vi gärna ville ha barn tätt och det tog sån tid första gången. Och jag trodde det skulle ta längre tid efter amningen innan det tog sig! Och min man jobbade mycket just då så vi hann knappt ses, ännu mindre tänka på det och PANG så var jag gravid! När man minst anar det...
Så nu försöker jag att inte tänka på det, vilket istället gör så att jag funderar konstant på om jag har ÄL... Vilket inte verkar spela nån roll för mig för vi kan ha haft sex vid varje ÄL och det tar sig ändå inte.
Mina två bästa vänner behöver bara kolla på sin karls kalsonger för att bli gravid, tänk vilken lycka :)
Hanna Gitta
Stammis

Inläggav Nessie 05 feb 2012, 20:39

Välkommen Hanna Gittan :D :D Känner igen mig i din berättelse om att vi också beslöt oss för att inte skydda oss efter att dottern föddes för vi tänkte att tvåan kommer säkert ta tid också....sen hann jag knappt få tillbaka mensen efter amning innan jag satt, till min förvåning, med ett pluss i handen??? (Lyckan blev kort då vi miste det i v.8)
Det verkar alltså som om man inte tänker på det så går det....men att inte tänka på det ÄR SÅ SVÅRT....Speciellt när ens nära vänner blir gravida och skall ha barn i samma månad som man själv skulle haft...

Naelli, tack för uppmuntran...hur går det för dig? När har du BIM?

Nu är det bara att vänta in ny ägglossning och sen vänta ut BIM igen...Känns som om man lever lite i två veckors intervaller???? :wink:
Användarvisningsbild
Nessie
Stammis

Inläggav AnKa78 06 feb 2012, 09:11

Välkommen Hanna gitta.
Strax innan sonen föddes så vi att vi inte skulle skydda oss men sen blev det k-snitt o då är det ju bäst att inte påbörja en ny graviditet innan det gått ett år. Var med stor motvilja jag började med minipiller i slutet av sommaren. Hoppas verkligen iinte att det tar över två år igen när vi börjar till våren.
MF 091203
Bild
Bild
Användarvisningsbild
AnKa78
Alltid online

Inläggav BexochFredrik 06 feb 2012, 10:30

Hej!
Då var vi hemma efter att hälsat på pappa i Västervik. Vi krockade på vägen upp hade nog äl i helgen men det blev besök på sjukhuset och ont i nacken istället. Ingen av oss blev skadade mer än extremt ömma nackar. Bilen går dock till skroten =(
Vi som skulle hälsa på pappa och ha en mysig helg (När jag var tvungen att göra abort i v.14 så blev jag gravid där uppe).

Hur går det för er? Något som sak testa nu i veckan?
Bild

Bild

http://minbebis.com/blogg/familjenwahlgren/

Medicinsk Abort v.14, allvarliga fel på vårt levande foster (16/11-11)
Mf 19/12-11 v.5
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

BF: 121031
Status: Gravid med nr. 2 =)

Inläggav hallon75 06 feb 2012, 12:22

Alla mina vänner spottar bara ur sig barn också - värsta frögurkorna... Men som minm bästa kompis sa till mig - det verkar ju som att äggen finns men att det ska till lite bättre klister för att den ska bli där.... :D

Räknar med äl i slutet av veckan och hoppas på att få till en perfekt mys-tajming...trots ettåringen i sovrummet och hela huset fullt av släktingar som hjälper till med barnpassning och husrenovering...
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

Status: Tredje gången gillt i syskonförsöken..?

Inläggav BeeBii 08 feb 2012, 09:19

Två år tog vår första tjej och med endast avbrutet som skydd under 4år har vi nu försökt i ett halvår.... :-(
Idag verkar mensen på G igen och den här gången la jag ner allt vad tester heter så vet ju inte om vi prickade ÄL den här gången. Fast det har ju inte spelat roll tidigare.
Fast att inte tänka på det är ju omöjligt med alla gravidmagar och bebisar runt om nu. Varje dag påminns man ju....

Känner mig ledsen och nere, ingen bra dag dessutom är lillis magsjuk idag! :-(
Kram
Användarvisningsbild
BeeBii
Alltid online

BF: 121115
BIM: 120310
Status: Gravid igen!! <3

Inläggav hallon75 08 feb 2012, 13:01

Vi börjar också närma oss halvåret av försök på tvåan - irriterande..! Kan det inte bara ta sig...! Har bokat gynbesök på tisdag nästa vecka för att se att allt förhoppningsvis är ok... Nu sitter jag mest och väntar på ägglossning...eller - jag är ju på jobbet så jag hinner ju jobba lite också medan jag väntar... :D
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

Status: Tredje gången gillt i syskonförsöken..?

Inläggav Hanna Gitta 08 feb 2012, 13:37

Idag är det dag 38 på min menscykel. Gjorde ett test, negativt. Ingen mens i syne heller. Jag befinner mig i ett långt vacuum ute i ingenstans verkar det som. Det skulle behövas en lite solskenshistoria här, någon :)
Hanna Gitta
Stammis

FöregåendeNästa

< Återgå till Svårt att bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm