Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Syskonförsök till våren där ettan tagit tid...

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Syskonförsök till våren där ettan tagit tid...

Inläggav AnKa78 18 jan 2012, 13:07

Hej!
Fick våran efterlängtade son i maj förra året efter 2½ års väntan.
Nu börjar tankar på syskon komma och vi tänkte börja när lillprinsen är ca ett år. Vill inte vänta för länge med syskonförsök då det tog ett tag med nr 1.
Fler som är i samma sits som vi?
Finns ju redan trådar med syskonverkstad men lite speciellt att börja med nr2 när ettan tagit tid.
MF 091203
Bild
Bild
Användarvisningsbild
AnKa78
Alltid online

Re: Syskonförsök till våren där ettan tagit tid...

Inläggav hallon75 18 jan 2012, 13:52

Lycka till AnKa78! Kommer ihåg dig från BIM-trådarna när vi höll på med ettan. Hoppas att det går fortare denna gången för er. Jag har flera vänner som fick kämpa länge med ettan men där tvåan bara slumpade till sig på en gång så man vet ju aldrig! För oss tog det inte så lång tid som för er med ettan och vi hoppas att det inte tar så många månader till denna gången heller...*håller tummar*

Men det är ett bra initativ till tråd! Tror att det är flera som haft det ungefär som ni!
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

Status: Tredje gången gillt i syskonförsöken..?

Inläggav AnKa78 18 jan 2012, 17:30

Hej hallon75. Känner igen dig med. Har ni börjat med syskon eller väntar ni ett tag till?
MF 091203
Bild
Bild
Användarvisningsbild
AnKa78
Alltid online

Inläggav hallon75 18 jan 2012, 18:04

Vi har börjat - först tog det sig direkt men blev ett MF i V8. Nu är vi inne på 2:a försöket efter det (snart 3:e - förväntar mig mens till helgen...)
Bild

mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

Inläggav AnKa78 18 jan 2012, 19:00

Ok. Tråkigt med missfall. Hade ett innan sonen blev till.
MF 091203
Bild
Bild
Användarvisningsbild
AnKa78
Alltid online

Inläggav soma 18 jan 2012, 23:30

Hej! Min lillskrutta är ju bara 5 mån,men tankarna och planerna för nr2 är igång. Min tanke är att vi börjar försöka bli gravida i sommar och då kommer hon vara minst 2 när syskon kommer. För oss tog det 19 månader att få till en graviditet, men nu när man har mer koll på hur allt funkar hoppas jag att det går snabbare.

AnKa: härligt initiativ! Blir spännande att följa din syskonresa innan jag påbörjar min "på riktigt"! :)

Hallon: hej! Roligt att höra av dig! Det var länge sen! Tråkigt att höra om ditt mf, men du ska se att det tar sig snart igen! Kram
Bild
Användarvisningsbild
soma
Alltid online

Bor: Stockholms län
Status: Mamma till världens finaste Elvira!

Inläggav hallon75 18 jan 2012, 23:30

Hoppas vi båda slipper fler såna! Nu vill vi först ha fina plus som sen blir världens finaste bebbar! :-)
Bild

mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

Inläggav Emmalie 19 jan 2012, 11:43

Jag har PCOS och fick gå på hormonbehandlingar som inte fungerade utan gav mig cykler på ca 70 dagar och ingen läkare kunde förklara varför min kropp inte fungerade som den borde på de mediciner jag fick. Så det tog tid innan vår dotter blev till. Efter den förlossningen gick jag på undersökningar på gyn och inget hade förändrats. Min kropp stod fortfarande stilla - inga spontana ägglossningar. Så vi förväntade oss att det skulle bli svårt att få ett syskon och vi hade gyntid planerad till att vår dotter var ca 10 månader för att det inte skulle dra ut allt för länge på tiden med behandlingen. Men så ett par veckor innan gyntiden fick jag väldig mensvärk. Då trodde jag att kroppen kanske skulle hoppa igång av sig själv, men jag fick aldrig någon mens utan testade en vecka senare positivt på ett gravtest istället! Så mirakel händer. Vi gick med andra ord från svårbehandlad ofrivillig barnlöshet till helt oplanerad spontan graviditet! Hoppas det kan inge lite hopp!
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Emmalie
Alltid online

BF: 120527

Inläggav hallon75 19 jan 2012, 12:02

Hej Soma! Missade ditt inlägg!Och grattis till lillan!
Bild

mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

Inläggav Nessie 19 jan 2012, 12:44

Hej all tjejer:)

kommer ihåg dig Anka78 från jag tror IVF-sidorna?
Vi fick vår dotter för 11 månader sen genom IVF efter att förstökt i 3 år...

Vi blev gravida i november (når lillan var 9 månader)helt spontant utan att försökt så där noga... Vilket var helt underbart. Men lyckan blev kort då det blev missfall i v.8 .. man kan säga att man fick lite blodad tand efter det och kan absolut tänka mig att bli gravid med syskon igen:)

Man har ju hört att det är lättare att bli gravid efter att man varit det en gång :roll: Vi får hoppas det :D

Hänger på här och håller tummarna för att det skall gå bra och fort för oss alla :D
Användarvisningsbild
Nessie
Stammis

Nästa

< Återgå till Svårt att bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm