Madeleine Kil...

Det är en rekommendation att man inte ska äta produkter som är gjo...

Barnmorskan

syskonvagn.. lost..!

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

syskonvagn.. lost..!

Inläggav Jennie87 04 jan 2011, 13:14

nu väntar vi andra barnet o de beräknas komma när min första hunnit bli ca 1år 4 månader o syskonvagn borde då vara de aktuellt?
ni som har fått två barn tätt hur har ni gjort, va bör man tänka på osv..

själv tyckte jag att bara skaffa våran första barnvagn var en djungel, o nu känner ja mig om inte ännu mer lost..

-hur gjorde ni med eran första vagn? sparade ni den, för de känns ju som om man behöver den med..
-vilken ålder brukar barnen vilja börja springa själva?
-har alltid varit lite emot rörliga hjul fram speciellt i vinter tid, men de kanske är lättast när vagnen är så stor?
-är de inte krångligt att åka buss eller gå i affärer, vagnen är ju så bred..?
-o sen finns de ju vagnar där en sitter över o en under hur funkar de, är de smidigt?
Jennie87
Stammis

Re: syskonvagn.. lost..!

Inläggav MinEllie 04 jan 2011, 13:51

Hej!
Jag har också ca 1 år och 4 månader mellan min barn och en syskonvagn hade jag aldrig klarat mig utan! Ellie skulle aldrig orka gå särskilt länge och bara gå mina 300 m till dagis hade tagit en evighet. Hon går lite ibland men bara kortare stunder. Det finns ju mkt som distraherar på promenaden :)
Jag har en urban jungle och är jätte nöjd (jag är jätte kräsen). Vagnen är lätt smidig och tar sig fram överallt. Den är dessutom väldigt smal!

Jag sålde min förra vagn men ångrar det. skulle verkligen behöva den när man tex ska på babysim eller liknande, så den hade jag haft kvar om jag vore du iallf tills den minsta kan sitta i en sulky.

Lycka till :)
Bild

Bild
Användarvisningsbild
MinEllie
Alltid online

BF: 100809
Status: Längtar efter bebis nu!!

Re: syskonvagn.. lost..!

Inläggav Pollypop 04 jan 2011, 15:58

Hej!

Jag har 20 månader mellan mina äldsta och en syskonvagn är mer eller mindre ett måste enligt mig när barnen är så små.

Jag har en quicksilvervagn och jag ÄLSKAR den! Visserligen har den rörliga framhjul men det ser jag bara som ett plus när det är en syskonvagn. Den går att "vända på en femöring" så att säga. Dessutom går den genom alla standarddörrar och på alla bussar plus att den har breda lufthjul som gör den smidig i snö också.
Vi sparade enkelvagnen då minstingen sover i vagn på dagis och det är ju i vissa fall smidigare att ha en enkel när man bara har ena med sig (iaf tills sulky funkar för minstingen också.

Lycka till nu!
Bebis
Bild

Haley Nova
Bild

Leah
Bild

Xx Pollypop
Pollypop
Stammis

BF: 110409
Status: Sambo och förlovad

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm