-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ta sig i kragen!
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Ta sig i kragen!Jag vet att det är många här som längtar efter barn, men att sambon av en eller annan anledning inte är de. Jag tänkte att vi kunde hjälpas åt och stötta varandra i att "bocka av" saker som man vill ha klart innan man sätter igång med bebisverkstaden.
För min del så är det att jag ska försöka flirta in mig på en heltidsanställning hos chefen/höja min lön och att vi ska flytta till en annan lägenhet (som vi ska titta på onsdagen 30/5). De är vad min sambo önskar att vi skulle ha klart innan, har jag tur så löser jag båda dem inom en månad nu Va har ni för saker ni skulle behöva "ordna till" innan bebisverkstad börjar? Någon kanske har bra tips på hur man löser problemen? Hoppas på att det blir några som följer med här!
Re: Ta sig i kragen!Vilken bra grej detta
Jag hade som sagt kunnat sätta igång bebisverkstad redan nu. Men det sambon vill vänta på är lite luddigt egentligen. *Arbetat i ett år för att komma upp i a-kassa, och allt annat som har med penningar att göra. Helst ett fast jobb då. Därför kan vi börja bebisverkstad tidigast senhöst, och kanske inte ens då eftersom sambon inte vet om han vill då. Japp, that's it. Jag vill ju såklart ha ett fast jobb, men det kommer inte att hända, även om min gubbe tror jag får fast anställning till hösten. Försöker förklara för honom att inom vården så anställer man ej folk, man tar in vikarier! <sen hade jag velat flytta till en marklägenhet med egen tvättstuga och liten trädgård! Det hade underlättat så mkt för mig som tycker det är pest och pina med tvättstugeschema och att inte kunna sitta ute utan att ha massa lägenhetsgrannar som glor på en. I april/maj startar vi vår bebisverkstad med förhoppning om ett barn tidigt år 2014.
Re: Ta sig i kragen!Jag gick ner till chefen idag och pratade med henne, och VIPS, så hade jag fått en löneförhöjning
CHECK! Tränade dessutom med min nya PT idag, kändes SKITBRA!!! Ska bara hålla i sig lite nu Nästan CHECK! Lägenhet på Onsdag, hoppas verkligen att den är något att ha Mysmonstret: Jag håller med dig, jag jobbar oxå inom vården, men jag är inte utbildad. Du har iaf en utbildning och kan ju ev, få en rad att gå på ganska snabbt, men jag tror som du att man inte blir fastanställd förrän dom typ måste anställa dig. Så brukar de vara, och då har man ju jobbat åtminstone ett år innan dom tkr de Om han nu är orolig över ekonomin (vilket du inte verkar vara) så får väl han ta och höja sin lön på något vis eller ta ett till jobb (Säger en lite halvtjurig tjej som är trött på att höra att han kommer med ursäkter istället för att säga som de är: " Han vågar inte just nu") Upp med hakan, du kommer bli en UNDERBAR mamma
Re: Ta sig i kragen!Jag tänkte som er innan, att jag måste fixa än det ena och än det andra först. Har gjort aborter på grund av de tankarna och även på grund av att min kille ville att vi skulle flytta ihop först, att jag skulle fixa jobb/utbildning osv först
Ni kan fixa ert liv även efter att ni har fått barn. Vänta inte för länge! Ville bara skriva det, för själv ångrar jag mig såå mycket. Lycka till! ♥ MA v 13 (9+3) Mars 2012
MF v 7 (6+5) Oktober 2012 MF v 6 (5+1) Januari 2013 Missfallsutredning (påbörjades i januari) u a
Re: Ta sig i kragen!Paradajz; Jag känner som du nu. Folk med mindre pengar än oss skaffar ju barn hela tiden, och de klarar det! Jag har iaf satt upp mitt mål till vintern nu, så att sambon hinner bli redo helt. Sen får det gå som det går med jobb och allt.
I april/maj startar vi vår bebisverkstad med förhoppning om ett barn tidigt år 2014.
Re: Ta sig i kragen!Helt rätt Mysmonstret! Du kommer att fixa det!! ♥
MA v 13 (9+3) Mars 2012
MF v 7 (6+5) Oktober 2012 MF v 6 (5+1) Januari 2013 Missfallsutredning (påbörjades i januari) u a
Re: Ta sig i kragen!Hoppar också in här! Blir snart tokig av längtan. Min kille vill också skaffa en liten, men vill se att vi har ekonomin före. Vi båda har fast jobb, men bara deltid, samt att jag pluggar samtidigt. Jag resonerar så att det inte finns ett perfekt läge att skaffa barn, om man tänker ekonomiskt och praktiska saker, men man får det ju att funka. Viktigast är ju att man känner sig redo för rollen i sig själv, sen löser sig resten. Som sagt, det finns människor i värre situationer som får det att fungera, så varför skulle inte vi kunna?
Re: Ta sig i kragen!Hej Mingo! Välkommen hit
Om det bara vore så väl att våra sambosar tänkte likadant, menar hur får man dom att blir redo när de har sina praktiska mål först? I april/maj startar vi vår bebisverkstad med förhoppning om ett barn tidigt år 2014.
Re: Ta sig i kragen!Tack så mycket!
Re: Ta sig i kragen!Samma här, ibland vill man bli oplanerat gravid så himla mkt. Men är samtidigt rädd för att bli det ifall det blir massa problem i förhållandet sen. Så om jag ska påskynda allt måste jag få fast jobb, vilket är små chanser här där jag bor som sjuksköterska. Vårdyrken är nästan bara korta vikariat.
I april/maj startar vi vår bebisverkstad med förhoppning om ett barn tidigt år 2014.
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|