-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Tabuämne...Önska sig en dotter!
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Tabuämne...Önska sig en dotter!Kul att ni säger så. Jag har ju bara min egen erfarenhet att titta på och den ser ut som jag skrev förut.
Re: Tabuämne...Önska sig en dotter!Jag har väl lite tvärt om, jag vill ju att det ska vara en pojke men vi tror att det kommer bli en tjej. Jag befarar väl att e tjej skulle vara lika jobbig som jag var när jag var liten och att en kille skulle vara mer lik sambon när han var liten.
Givetvis spelar det egentligen ingen roll men lite rädd är jag för att få en extremtrotsig tjej som skiter i allt man säger som tonåring... Såna tillfällen man inser hur man betett sig mot sina egna föräldrar:/ Barnet kommer ju bli lika älskat oavsett och en tjej skulle inte vara så illa, men personligen tycker jag det är lättare att handla kläder till en kille eftersom jag ahr problem med allt rosa/röt/gulligull osv.... Blir lätt irriterad över att tjejkläder alltid är så söta, gulliga och "fina" inget att leka i egentligen...
Re: Tabuämne...Önska sig en dotter!Oj haha. Detta var minsann en intressant tråd. Jag kände i början av min graviditet att jag önskade mig en flicka. Antagligen för att alla mina vänner fått flickor. Man påverkas liksom ..
Sedan försvann de tankarna då sambon var säker på att vi väntar en pojk. Dock visade rul att en tös väntas! Men man vet ju faktiskt aldrig och ärligt talat spelar de mig ingen som helst roll längre. På tal om syskon. Jag har 3 bröder och har ingen vidare kontakt med ngn utav dem. Vet dock inte om det beror på att det är just killar eller om det bara har att göra med personligheterna? MA 10/2 2010 (V11)
älskade Lova född 110127
Re: Tabuämne...Önska sig en dotter!Magda84:
Tycker gränsen går där oxå..d har du helt rätt i..Man ska inte göra abort pga att man vill ha ett visst kön. Det är jag helt emot. Men man önskar ju en dotter så enormt nu =) Får ju se vad framtiden har att utvisa. Om jag vill gå igenom en graviditet igen med allt va d innebär. Just nu är det ett stort nej som sagt. Men ska man ha fler barn så får man ju försöka inom en ganska snar framtid. Man blir ju inte yngre direkt och sen som du sa så kanske man inte ens kan få fler barn. Det vet man ju aldrig heller. Lite olika d där med syskon.Jag har två bröder varav den ena är min tvillingbror så vi är ju ganska nära jag och mina syskon. Det har nog mycket med personlighet tror jag oxå som ngn annan nämde här i ett inlägg. Min mamma har en syster men dom har NOLL kontakt så d är nog väldigt olika d där. Men klart man vill att sina döttrar ska ha en bra relation likaväl som sina söner.
Re: Tabuämne...Önska sig en dotter!Vårt första barn är en tjej, och när jag blev gravid med nästa så hoppades jag verkligen att det skulle vara en tjej till. När dom på RUL sa att det var en kille blev jag otroligt ledsen och bestämde mej nästan för att dom nog såg fel. Vi gjorde ett 3D UL också och även det visade förstås på en kille.
Jag var besviken på det ända fram tills Alvin föddes, men givetvis var han den underbara bebis som vi längtat efter. Frisk, fin och helt perfekt. Spelade ju absolut ingen roll att det var en kille. Hjärnan gör konstiga saker med en ibland.
Re: Tabuämne...Önska sig en dotter!Min syster fick sin fjärde flicka 10 dagar efter att våra pojkar föddes.
Jag vet att hon önskade sig en pojke när hon väntade tredje barnet. Vi fick 2 pojkar på en gång.vi hade också önskat oss en flicka men istället blev det 2 pojkar som vi älskar över allt annat.
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|