Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Tänk om...

Nytt försök efter missfall.

Tänk om...

Inläggav hallon75 29 dec 2011, 05:46

...det inte kommer att fungera igen, dvs tänk om jag aldrig lyckas bli gravid igen. Tänk om min underbara son aldrig får ngt syskon. Tänk om jag aldrig mer får känna ett litet underverk växa i mig och tillslut få hålla det i mina armar. Tänk om jag är för gammal, att äggen blivit usla och det var därför vi fick missfall - jag är ju ändå 36. Tänk om det är något annat som är fel som gör att det aldrig kommer att gå hela vägen.

Är fortfarande deppig över MF i v8 för drygt en månad sedan. Körde på direkt men tanten kom på annandagen så jag hör bevisligen inte till dem som lyckas direkt igen. Tycker att denna mens varit lite underlig också - ett par dagar kortare än vanligt - hoppas ändå att kroppen är ok igen och redo för graviditet SNART! VILL ha en 2012-bebis! Nästan alla mina vänner är gravida, och jag hör var vecka om nya vänner och bekanta som väntar smått. Hör aldrig om någon som fått MF så jag är visst den enda som drabbats av det i vår umgängeskrets. Känner mig bitter och tycker inte om att känna så. Är lycklig över min 1-åring, men längtar efter att få ge honom syskon och ha en stor familj och fler barn att älska... Hoppas hoppas hoppas på en bebis det kommande året....
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

Status: Tredje gången gillt i syskonförsöken..?

Re: Tänk om...

Inläggav Gotland 29 dec 2011, 12:22

Jag kan lova att du inte är den enda som fått mf. Men dom andra pratar inte om det. Dom lider i det tysta.

Hur länge har ni försökt få till en ny bebis? Är det ditt första mf?
36 är ingen ålder. Du har fortfarande tid på dig. Kämpa på och ge inte upp så kommer snart ditt +.
Kram!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Boll 03 jan 2012, 20:43

Jag har haft två mf sen augusti.. I slutet av augusti fick jag ma då jag var i v 10+6(fostret var v 6-7). På nyårsafton fick jag ännu ett missfall denna gången i v 6+5.. Jag är 37 år gammal och har två döttrar som är 7år och den yngsta blir 5 år i mars. Jag har en sådan längtan efter en liten sladdis.. Så fort jag slutat blöda så ska jag prova direkt igen om det inte funkar nu så kommer jag nog ta en paus fram till mitten av april så jag inte får nov, dec barn..
Boll
Stammis

BF: 120819

Inläggav JessieH 03 jan 2012, 21:05

Hallon: Du ska se att det säkert kommer gå. Jag har haft 4 missfall och hoppet är det sista som överger en.

Fortsätt kämpa!
* Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel.

Bild

Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/
MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)
Utomkvedes 120111 (v 5+0)

Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Bor: Skåne
Status: Vår tur?

Inläggav stajners 14 jan 2012, 13:29

Du ska se att det går!! Jag har tre missfall bakom mej och är nu gravid på riktigt eller vad man ska säga. Vi har kämpat i motstånd i 1.5 år men nu är det inte långt kvar innan vi får träffa lillebror.
Tillåt dej att vara ledsen, arg, besviken och frustrerad. Man behöver gå igenom allt det där för att läka. Det är faktiskt en förlust man varit med om. Hata alla andra som blir gravida. Du ska se att du kommer att må bättre och även bli gravid.
Och du, 36 är ingen ålder! Min mamma födde min lillebror när hon var 42 och hon hade ett missfall innan honom och det tog några försök tills det tog sej igen. Så ge inte upp!!
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav hallon75 18 jan 2012, 13:46

Tack för pepp brudar :-) Man blir ju såklart alltid deppig när mensen kommer. Får försöka se positivt på det hela - även om vi nu fick ett MF så verkar det ju som att det går att bli gravid....

Jag tycker att ni är grymt starka ni tjejer som fått flera MF och håller modet uppe ändå. Men det är ju enda sättet som kan leda till något - på det igen bara liksom. Hoppas ni alla lyckas! Och stajners - grattis igen till syskonet i magen!!

Väntar tanten igen till helgen. Även om det inte känns som att det tagit sig så kommer jag ju ändå att bli grymt besviken när hon kommer. Men sen är ju nästa ÄL nära och så är det bara att köra på igen...
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

Status: Tredje gången gillt i syskonförsöken..?

< Återgå till Gravid efter missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm