Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Tålamodet snart slut, v 41 nu

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Tålamodet snart slut, v 41 nu

Inläggav sunbeam 06 jan 2011, 04:40

Ge mig tröst nån erfaren!
Stor mage, ont i ryggen, ont i fogar, lite lösare i magen sen en vecka tillbaka, allt trycker neråt och det känns som bebisen kommer att sparka sig ut snart men knappt några känningar av förvärkar.
De få gånger jag känner att det ömmar så tänker jag "Ja kom igen nu!! Sätt igång!" men nä, de försvinner och alllt blir lugnt. Vaknar varje morgon och är besviken...
Blev igångsatt med barn nr 1 så jag fick inte uppleva att det satte igång av sig själv.
Hinnsvepning på fredag, brukar det hjälpa?
Bild

Bild
Användarvisningsbild
sunbeam
Stammis

Re: Tålamodet snart slut, v 41 nu

Inläggav Miss_K 06 jan 2011, 08:44

Hej!
Det är riktigt jobbigt de där dagarna man passerar över v.41!! Inte nog med det fysiska, det psykiska kan vara nog så påfrestande. Jag var ett vrak de sista dagarna innan min dotter kom. Hinnsvepning hjälpte absolut på mig! Hoppas att det kommer igång snart och då menar jag snart.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Miss_K
Alltid online

BF: 110524

Inläggav soophie 06 jan 2011, 10:28

förstår att det känns tungt och hopplöst just nu. Jag hade lyckan att bara gå en dag över tiden, satte igång tidigt på den andra dagen, MEN jag hade inga känningar alls innan dess, allt kändes som vanligt,
vaknade upp kl 5 på morgonen, gick på toa som vanligt utan att känna ngt alls, kom blod i toaletten och fick åka in på en kontroll då var jag öppen 8 cm och värkarna satte igång när jag kom till förlossningen. Inte för att det känns som ngt hopp kanske, men det kan verkligen komma igång när man minst anar det, man behöver inte ha massa känningar innan. Jag håller tummarna för att det sätter igång för dig :) Och lycka till när det väl gör det, hoppas du slipper hinnsvepningen :)
kram
BildBild
soophie
Alltid online

Status: mamma till Tyra ღ

Inläggav Minisessan 06 jan 2011, 11:25

Förstår dig... Gick över en vecka med mitt förta barn och hade då inga känningar alls när jag gick upp på toa och helt plötsligt gick vattnet och jag fick en värk.

så nu går jag bara här och hoppas varje gång jag har sammandragningar och måste på toa. Nätterna är skitjobbiga då jag har ont i ryggen och jobbigt att andas så jag hoppas också för min del att det startar snart.

Min mamma gav mig ett så fint råd att ta med min man till sänghalmen och på så sätt få igång det.
Får bara hoppas att det snart börjar för oss... Har du inget du kan sysselsätta dig med. Baka eller städa eller något liknande?
Bild, Bild
Minisessan
Alltid online

BF: 110103

Inläggav soffilina 06 jan 2011, 15:46

jag gick till 41+0 och älskade varje dag av övertiden. men man ska komma ihåg att övertid är det inte frågan om förrns 42+0, först då räknas man som överburen.

ut kommer ju bebisen, när du som minst anar det!! :)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav sunbeam 06 jan 2011, 16:47

Tack för era svar, skönt med respons..

Ja miss_K, det psykiska börjar spöka för en nu faktiskt. Sov inte mycket inatt, sovit en sväng på dan så nu lär jag väl lik förbannat inte kunna sova inatt i vettig tid.
Varit sur och fräst åt både dotter och sambo, han ställer upp det han kan när han är hemma och allt ger mig kasst samvete och jag mår ännu sämre. Och lill-tjejen ser så ledsen ut när jag skrikit/fräst åt henne så hjärtat gör ont, vill fan inte vara såhär! Vill helst stänga in mig i en skrubb så de slipper mig.
Har ingen matlust men tvingar i mig lite grann för att kunna ta energi nånstans ifrån OM nu det skulle sätta igång och för att jag mår illa annars.
Har försökt aktivera mig varje dag, städat och grejat (hatar att baka & laga mat) vilket leder till att jag får ännu mer ont i fogar och rygg. Jag har inte ens kunnat gå ut på en riktig promenad på flera veckor.
Fy f*n så less jag är!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
sunbeam
Stammis

Inläggav Miss_K 06 jan 2011, 19:46

Hoppas verkligen att det drar igång snart!!! En vecka att "gå över" fungerar men när man närmar sig två så är det som att hormonerna går i taket. Suck! Hur känner du inför att bli igångsatt igen?
Jag slapp igångsättning förra gången 41+5 blev det och jag ville verkligen inte bli igångsatt så jag hade tänkt be dem vänta om det skulle bli så (hade fått tid för kontroll). Nu efteråt har jag hört många bra berättelser om att bli igångsatt men då hade det mest varit dåliga upplevelser.

Håller verkligen tummarna för att det ska dra igång snart!

(Jag stod inne på toaletten och grät de sista dagarna innan det drog igång)

Det är snart klart, snart kommer bebis! även om det inte känns så.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Miss_K
Alltid online

Inläggav sunbeam 10 jan 2011, 23:01

Det var ju sant, kommer när man minst anar det..! :) Var upp och kissade på fredagmorgon utan tillstymmelse till förvärkar under natten, när jag ska lägga mig igen går vattnet i sängen!
In till förlossningen för att kolla CTG och då började jag få lite värkar men helt uthärdligt, vi får välja om vi vill åka hem igen och vänta på mer värkar eller stanna kvar. Väljer att åka hem så jag kanske få sova en stund (sovit kanske 1-2 tim den natten), efter ca en timme i sängen får jag starkare värkar 4 st på 30 min, de gör rikigt ont så vi åker in. Håller knappt på ta mig från bilen och in till sjukhuset då de börjar komma så himla tätt och gör ont!
Klockan är då ca 14.30, efter en undersökning visar det sig att jag är öppen 7 cm! Vid 17 samma em kom lilltösen!

Häpp!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
sunbeam
Stammis

Inläggav amanda86 10 jan 2011, 23:42

Grattis de va ju roligt att hon valde exakt samma dag som du skulle få hinnsvepning hehe ...... ja kan tänka mej de va jobbigt få över tiden ja tycker redan nu är jobbigt jag är beräknad till 12 jan 1 dag kvar :(
BildBild
Användarvisningsbild
amanda86
Alltid online

Inläggav Miss_K 11 jan 2011, 08:37

Grattis!!! :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Miss_K
Alltid online

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm