-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Tandläkaren..
9 inlägg • Sida 1 av 1
Tandläkaren..Hej !
Jag ska till tandläkaren imorgon, och undrar om det är någon fara att röntgas (eller vad det heter när de tar bilder på tänderna) ? Har läst lite på internet men alla säger olika..
Re: Tandläkaren..Jag har varit hos tandis en hel del på senaste (håller på med en rotfyllning) och har då sagt till om att jag är gravid.
Hon röntgade första gången och då fick jag ett blyförkläde att lägga över magen. Så jag kan inte tänka mej att det är någon fara då!
Re: Tandläkaren..Okej ! men jag tycker ändå att det inte känns riktigt bra..
Jag tror i alla fall att jag ska ringa och kolla med dom imorgon innan jag åker dit, för jag har en bit att åka.. kanske kan ändra tiden till om en månad eller något, och hoppas på att bebis kommit då
Re: Tandläkaren..Ja, det är väl en bra lösning ifall du är orolig! Om du inte har tandvärk så kan det gott vänta tills den lill* är ute!
Re: Tandläkaren..Ja, precis ! Jag går bara dit för att det fortfarande är gratis
Re: Tandläkaren..Brukar inte vara ngn fara bara du talar om att du är gravid eller ammar, då tar de hänsyn till bedövningsmedel, röntgen osv. Allt för att inte skada barnet.
Re: Tandläkaren..Okej.. De borde inte missa att jag är gravid, så tjock som jag är, haha. Men jag får ta och prata med dom och se vad de säger..
Re: Tandläkaren..att slå en rtgbild på tänderna är knappast skadligt, spec när man är långt gången och dessutom får skyddskläder.
lokalbedövning är heller inte farligt, jag gjorde en artroskopi i v 7, med lokalbedövat knä, vilket är helt ofarligt ör fostet. men när du ändå inte har så långt kvar och inga bekymmer kan du ju, somsagt, likväl vänta tills barnet är fött om du du är orolig. svårt att få tid bara med en nyfödd
Re: Tandläkaren..Okej ! Skönt att höra att det inte är någon fara.
Ringde och kollade med dom för en stund sen och enligt henne var det inget att ens fundera över, utan bara komma dit !
9 inlägg • Sida 1 av 1
|