-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Tankarna kommer, funderingarna snurrar
6 inlägg • Sida 1 av 1
Tankarna kommer, funderingarna snurrarAtt jag var novis när jag väntade pebblan det vet jag och att jag dessutom hade mycket funderingar och så med... men nu med "enno" har jag nästan mer men det är väl för att jag hela tiden känner att jag måste komma ihåg och informera den andra parten hela tiden och han blir så orolig när jag inte talar om hur jag mår, känner etc...
jag har världens underbaraste och mysigaste karl vid min sida men han är totalt novis när det gäller barn, gravdiitet etc.. eller ja novis ang barn det är han ju inte för han tar ju hand om pebels exemplariskt men just graviditet... Och en del av det han frågar är för mig så himla självklart.... men så är jag tjej också... Men just nu känner jag mig bara såååååååååååååååååå trött och så illa mående helst av allt skulle jag vilja sova bort 3 månader och känna att allt ordnat sig innan jag vaknar... både med flytten, ekonmin och etc... vi väntar på att få igång sambons csn så just nu lever vi på min sjukpening, och bostad, underhålls och barnbidrag.... vilket blir knappert med en nyligen höjd hyra med en massa extar kostander med el som dem nyligen med tagit bort fårn hyran så bara på 2 mnader har våra boende kostander ökat med nästan 2000 kr .... De är fan inte kul tack och lov går dem ner efter april men just nu känns det tungt tills hans csn kommer i gång som verkar dröja allt i från att vi skulel ha fått beslutet som i dag till att vi ska få vänta 4 veckor TILL! dom har fint spann på sina jävla vänte tider med och ingen vet varför den andra säger som den andra gör... Men det är inte kul att behöav fundera även om jag vet att det kommer att lösa sig vill inte vara med om vi inte ska kunna klara oss på den inkomsten vi komemr att få när det väl är igång vi har klarat oss på 8000 mindre ioch gått runt tidigare varför inte nu liksom men tankarna maler... Sen en sak som jag mer och mer irriterar mig på är att Bm säger att hon anser att jag ska ta antidep för min depretion och min läkare anser att varför ska du göra det du får vänta tills du fött och då kan du få... så länge du inte är ett kolli som inte gör något så tycker jag inte att vi ska sätta in det under gravdiiteten medans bm ansåg att det var dagens självklarhet och där står jag och känner vem har rätt vem ska jag hålla med!? Okej dåligt mår jag men är för envis för att lägga mig ner och bli ett kolli som inte gör något... max 2 dar sen är jag uppe och aktiv igen... Sambon har inga kompisar som är riktigt nära och som har fått egna barn mer än dem han träffat genom mig då så jag är hans enda och stabilaste stöd i hans funderingar så jag ber till gudarna att vi ska få vara med i mvcs föräldrar grupp så både han och jag kan få lära oss den vägen,... förvisso har jag fått barn men fick aldrig gå på föräldragrupp då min bm trodde att jag gick på um och um ansåg att det var mvc´s ansvar att sätta mig i grupp... så ja... men jag hooppas att vi kan få gå.. dessutom är det ju i alla fall snart 5 år sen jag var gravid så jag har ju inget driekt färskt i minnet... det borde ju kunna räknas med det med... Eldprovet var att berätta för svärmor att hon ska bli farmor Berättade för svärmor igår att hon ska bli farmor i september genom att ge henne en litet kruka som hon kunde så små frön i (hon är mycket för att så och skörda och så.. ) sen skrev vi ett kort på framsidan stod det i denna kruka kan du så små frön i.... Och innuti stod det: med denna kruka vill vi berätta att din son sått ett frö i min mage och att du beräknat den 23 september kommer att bli farmor! Hon satt alldeles stum först och tyckte krukan var jätet fin och sen när hon läste så kom hon liksom av sig i att fundera vad hon skulle så och utbrast MEN med lite tindrande ögon och utbrast Grattis så hon blev i alla fall glad. Då vi berättade för mina föräldrar igår så sa mamma väl mer eller mindre okej kul men ja... och pappa sa knapt grattis och sa bara jaha och stod i dörren och gick när mamma hade kramat om oss.. Till och med min läkare på både vc och smärtkliniken blev gladare än mina föräldrar kuratorn med för den delen... tror inte att det hade spelat någon roll riktigt när jag hade blivit gravid där har det nog mycket med att göra att jag och min pappa i stortsätt aldrig drar jämt.. min mamma och jag kan prata men på senaste så har vi liksom tappat det mesta då hon jobbat konstant och ja... sen ber jag inte om lika mycket hjälp längre jag är inte beroende på samma sätt och det är nog därför som de känner sig måttligt glada... men det visade sig att mamma samma sekund som hon gick ut istortsätt ringde till min syster och berättade att hon skulel bli moster igen så lite glad blev hon ju... Och i dag när jag träffade mina föräldrar så var allt som vanligt och då vi har fixat en massa andra saker med flytten och så, med Lån av färgburkar ´ååå så där för att kunan bättra på skador som blivit på våra väggar så sa pappa efter att sambon frågat om han kunde hjälpa oss ja hon får väl ändå inte vara med nu och peka på mig... så han är nog glad han med även om han som vanligt inte kan säga det utan jag ska gissa mig till det och mamma hon är så glad oh har börjat krama mig hela tiden så hon är nog glad hon med... Men den som är gladast är nog min syster hon utbrast VA BRA DÅ FÅR JAG NÅGOT NYTT ATT GOSA MED ! THIII... haha min otroligt knasiga familj.... Det var lite (läs mycket) från mig !
Re: Tankarna kommer, funderingarna snurrardet viktiga just nu är ju att du och sambon är glada för det lilla frö som gror där inne
Re: Tankarna kommer, funderingarna snurrarjo visst men vore rätt bra att ha barnvakt till stora tjejen under förlossningen så sambon får vara med t.ex.
men men det verkar som att de kommer att sjunka in och att det kommer sluta bra så ...
Re: Tankarna kommer, funderingarna snurrarHej! igen!
har ni inte någon kompis eller så som kan ställa upp o vara barnvakt, nu är det ju ett tag kvar så du hinner väl fundera på det, jag tycker även att det är hans ansvar o vara med o fixa barnvakt mm. Han ska självklart vara med på förlossningen! Jag har inte anhöriga i närheten, så vi får fixa o trixa med kompisar o så. När jag födde min son fick vi ringa ett par kompisar som var på fest, de kom mitt i natten och hjälpte till o ta hand om vår dotter
Re: Tankarna kommer, funderingarna snurrarDet där ordnar sig när det väl börjar närma sig ska du se. Du har väl en syster som är positiv till graviditeten? Dessutom är väl din sambos föräldrar/mamma positiva? Då finns ju dom också.
Re: Tankarna kommer, funderingarna snurrarVisst är det sambons ansvar också... och ja jo min syster är positiv dock jobbar hon jämt så det slår inte fel hon jobbar garanterat då med... nja har väl nån kompis men inte säkert att dem kan heller de har egna barn alla mina kompisar och hans kompisar har inga barn och är inte intresserade heller så nja... men allt löser sig väl.. sambon är inte biologisk pappa till min dotter så "farmor" är heller inte garanterad att hon ställer upp men ja som sagt det är tid kvar och det ska nog lösa sig innan dess DOCK är jag planeringsfreak och har enormt behov av att veta att allt är planerat och klart så man slipper stå där sen... men ja jag vet lång tid kvar har tid på mig att planera och ordna och fixa men ja...
Tack för era svar !
6 inlägg • Sida 1 av 1
|