Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Tecken?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: Tecken?

Inläggav Pluppe 24 maj 2010, 15:39

Jag känner igen det som beskrivs här ovan...
Jag har nu passerat hela vecka 37 och påbörjar vecka 38 så jag har förstått att det kan ske när som helst nu...
Går liksom många andra och bara väntar på "ett tecken" om att det är på G men det verkar va så olika för alla... Vissa händer allt på en gång för och andra får åka hem och vänta osv.
Vissa går slemproppen för el.vattnet andra inte osv. Min mage har tex inte sjunkit ner än och barnet har inte fixerat huvudet trots att det legat med huvudet ner i en månad nu, men enligt BM så behöver den inte göra det heller... kan bli dags utan att den fixerar sig alltså.
Så man kan inget annat göra än att vänta och se... :?
Men gud som man längtar - kanske inte efter själva förlossningen för min del, men för att få komma hem med en av de vackraste gåvorna man kan få här i livet! :D
Snart, snart är vi där... bara att härda ut den sista tiden....
Önskar alla lycka till!!
Pluppe
Nykomling

Re: Tecken?

Inläggav MajMamma:) 25 maj 2010, 09:56

det ska minsann bli en häftig upplevelse att få sätta ett barn till livet:) nästan lite religös tanke :) men som sagt bebisarna kommer när de tycker det är dags.. puh..
MajMamma:)
Stammis

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm