Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

Tecken?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Tecken?

Inläggav MajMamma:) 17 maj 2010, 12:00

Hej!
Finns det några tecken på att en förlossning kan vara på g? har bf den 22 maj o jag nästan letar efter tecken på att det ska gå igång snart.. tycker inte magen har "Ramlat" ner heller, händer det att den ibland inte gör det?
MajMamma:)
Stammis

Re: Tecken?

Inläggav grynet_å_jag 17 maj 2010, 12:08

Ojoj, jag känner så igen det du skriver. Jag letade efter tecken på att förlossningen skulle dra igång ett par veckor innan BF. Men tji fick jag. Jag hade inte ett enda tecken på att nåt var på G förrän när vattnet gick den dagen då Nils sen föddes. Jag tror man kan leta ihjäl sig efter tecken, men typiska sådana är ju annars förvärkar, att slemproppen släpper, att man blir lös i magen etc. Önskar lycka till och hoppas att du slipper vänta så länge på din bäbis!
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till Nils & Theo ♥

Re: undrar oxå

Inläggav maaya 17 maj 2010, 14:37

undrar oxå
ska få ksnitt 31maj men för några dagar sedan har magen trillat ner känner liksom trycket på blygbenet mer dessutom har jag fått förvärkar på kvällarna och varit lös i magen i en vecka men tror ändå att det tyvärr kan ta tid :(

Vill oxå höra om ni som fött hade några föraningar innan...
maaya
Nykomling

Inläggav MajMamma:) 17 maj 2010, 17:36

har ju lite obehag i livmodertappen, ni vet som när man tar cellprov hos bm... kommer o går mest under hela dagen,vad kan det vara??? kanske ett litet tecken om att det går åt rätt håll...? hoppas hoppas....
Stammis

Inläggav Sandi89 18 maj 2010, 09:10

Oh mamma...! :shock:
Då kanske de inte är helt fel å oroa sig att det är på G för mig då hör jag...
Igår va jag väldigt lös och dålig i magen av ingen noterbar anledning och sen senare innan jag skulle lägga mig så kom det några droppar slemmblandat blod på papperet och hela natten hade jag molande konstig värk i magen...
Jag går i i vecka 35 imorgon och har då gått 34 hela veckor...

Ska på koll idag så HOPPAS dom kollar ordentligt så man kan vara lugn...

//Sandra
BildBild
Sandi89
Alltid online

Inläggav MariaTheres 18 maj 2010, 11:39

Sandi89: Oj det är ju lite väl tidigt i sådana fall..! Du får gärna uppdatera! Jag håller tummarna för att lillen vill stanna inne ett tag till.
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

BF: 100602
Status: Mamma till världens finaste gos!

Inläggav 178anonym 18 maj 2010, 12:15

Jag har inga tecken på att förlossningen ska komma igång, men ändå hade livmodertappen förkortats till 1cm, öppnat sig och blivit mjuk och centrerad:) Så det kan hända saker utan att man märker det:p Hade bf i söndags. Men slemproppen har släppt i över 5 veckor så det var inte ett tecken för mig. Och magen sjönk redan i vecka 32, så det var heller inte ett tecken:p
178anonym

Inläggav Lizz_85 18 maj 2010, 12:44

Jag hade INGA aningar eller nått innan det satte igång!
Sov HELA natten lugnt och skönt.
Det var på morgonen halv sex då sambon steg upp för att fara och jobba som det startade. Gick på toan och slemproppen slapp sen satte värkarbetet igång och det blev bara värre och tätare!.

Men sen fick jag höra att slemproppen kan släppa nån vecka innan det verkligen sätter igång så jag hade kankse bara tur?!
Bild

BildBild

BildBild
Lizz_85
Alltid online

Status: Stolt 2 barnsmamma

Inläggav Sandi89 18 maj 2010, 22:08

MariaTheres: Ja, jag uppdaterar, ingen större koll på mvc iaf... Jag skulle bara avvakta, fast det ligger i släkten att det sällan tar mer än max en vecka för förlossningen att starta efter att slemmis gått osv. Skulle gärna ha velat få veta om hela gått eller en del och om man va öppen eller ej. . . Jaja, baaaaraaa å avvakta :shock:
BildBild
Sandi89
Alltid online

Inläggav MajMamma:) 19 maj 2010, 07:23

finns inget värre än o höra att man ska avvakta! man är ju ett nervknippe över allting annat.. o ju längre tiden går så funderar man nog mycket över förlossningen och hinner därmed oraoa sig...men man får ju lita på att de vet hur det ska kännas o se ut:) hoppas den håller sig inne ett tag till:)
Stammis

Nästa

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm