-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Tecken på graviditet
5 inlägg • Sida 1 av 1
Tecken på graviditetDet finns ju en hel del klassiska "graviditetssymptom" såsom illamående, ömma bröst, trötthet mm men när kan man förvänta sig att börja känna något. I vilken vecka?
Nu vet jag att vissa inte känner något speciellt allt förutom att mensen uteblir men vissa av "symptomen" är ju ändå relativt vanliga...
Jag märkte de ganska tidigt . . . vår bebbe var ej planerad . . och jag och min sambo hade haft samlag 1 gång den månaden . . men jag kännde att jag var gravid långt innan jag gjorde graviditetstestet (v. 6) . . . Jag var väldigt trött , brösten spände . . hade en väldigt ökad aptit . .
Jag sa till min sambo jag är gravid . . men han sa att de var varmen som gjorde att ja kände mig såhär . . Jag röka innan å jag tyckte både cigaretter och kaffe smaka anorlunda . . inte lika gått längre . . så man kan säga att jag börja anna de i v 4. . . och jag tror de är väldigt tidigt . .
Jag brukar få ömma bröst ungefär en vecka innan mens så för mig har ömmande bröst varit en riktig luring. Varje månad har jag tänkt: "Men såhäääär ömma brukar de väl inte vara?"
Denna månad förstod jag att jag var gravid ungefär en vecka innan BIM eftersom jag fick som svag "mensvärk" redan då. Normalt har jag bara mensvärk samma dag som mensen kommer så när den dök upp en vecka tidigt så förstod jag. Plussade 3 dagar innan BIM!
Hrmm...jag var gravid tidigare i år (fick MF i april) men jag märkte det inte alls...det var sambon som stannade upp mitt i leken så att säga och utbrister "ÄLSKLING, DINA TUTTAR HAR BLIVIT STÖRRE!!" Men det höll jag ju inte med om...men då väcktes tanken...började fundera på när senaste mensen vart (två månader sen), hade ju vart väldigt yr och trött men de var ju utav andra orsaker tyckte jag. Hade också en period där jag hade sådana spänningar i brösten att jag mådde illa eftersom det gjorde så ont, men det var nog för att mensen var påväg...ja alla tänkbara bortförklaringar hade jag.
Sedan satt jag på jobbet och hade tråkigt, började läsa lite granna om tecken å så, då gick det inte att förneka...jag gick och köpte ett test och det blev ett stort plus innan jag ens kissat färdigt...
5 inlägg • Sida 1 av 1
|