• 0Smurfis0

    PCO:are med hårväxt problem!

    Vi startar en tråd där vi kan stötta varandra och ge varandra tips hur man lever med eller bekämpar dessa hårstrån, som för mig finns på största delen av kroppen. Funderar själv på att göra något åt detta nu, för jag har börjat gömma mitt ansikte omedvetet och det är väldigt jobbigt att behöva ha det så! Kom igen nu alla där ute. Skriv hur ni känner och mår så ska vi försöka hålla modet uppe! Kram på er!

  • Svar på tråden PCO:are med hårväxt problem!
  • Sigrid

    Hej!

    Jag har mest problem med hår vid bikinilinjen och det är mycket hår. Raka bort dem går inte för det kliar grymt efteråt och jag blir alldeles rödprickig. Jag har försökt använda en epilator, men jag blir rödprickig och det kliar av det också. Så jag vet inte hur jag ska göra.

    Hur gör ni andra?

    Kram

  • annaxtra

    Sigrid
    Har samma problem. Jag har provat med att bara raka åt det håll håret växer och det funkar ganska bra. Sedan att ha på fuktkräm efteråt.
    Du kan även prova med en sån där rakap. som man klipper sig med.
    Lycka till gumman!

  • Pånglan

    Halloj flickor. Jag sällar mig till den håriga skaran..

    Jag har enormt håriga ben och en bikinilinje som slutar någonstans på låren.. men det värsta är att jag bara blir hårigare och hårigare i ansiktet... överläppen, hakan, kinderna...

    Benen och bikinilinjen vaxar jag, men det vågar jag inte göra i ansiktet utan där bleker jag det så att det åtminstone inte är så mörka grova hår... jag är ju ändå hårig i ansiktet men det syns litet mindre i alla fall...

    Magen (under naveln) har nog blivit litet lurvigare den också.. brukar plocka bort de längsta hårstråna...

    Armarna orkar jag inte bry mig om...Visst är det jobbigt. Känner mig okvinnlig och oattraktiv...

  • Längtan2

    Jag har fått bidrag av landstinget att ta väck håret i ansiktet med diatermi eller laser. Då försvinner det för alltid. (Hoppas jag, man vet ju aldrig)

  • ibland

    Jag måste kontakta en läkare o få hjälp jag med.

    Jag försöker vaxa så mycket som möjligt men som sagt sk*ten kommer ju alltuid tillbaka.

    nån som genomgått tex. laser o kan berätta lite??

  • Marcus och Oscars mamma

    Jag har också ökad hårväxt. Fast det värsta tycker jag sitter på halsen. Benen och bikinilinjen kan jag raka, det kliar dock men man får smörja. Håren på halsen tar jag med pinsett just nu men har fått remiss till laserbehandling. Det är ett års väntetid här tyvärr. Men det som väntar på något gott...

  • brumsan

    Här är en till...

    Brukar vaxa ben och bikinilinje och försöka sen hålla efter med egen epileringsapprat.
    Men till slut så vinner håret igen, så det bara är att vaxa igen...

    Armarna, ja vad säger man? Är hårigare än sambon - kul? NOT!

    Sen under hakan/halsen/upp emot kinderna... Ja ni vet... PINCETT! Än så länge...

    Sen nåt jag bara INTE tål... På brösten, runt vårtgårdarna och det bara förökar sig. Än så länge pincett där också... Hur okvinnlig känner man sig inte! *muttermutter*

  • ibland

    Jag har mina problem mest runt baksidan av låret o bikinilinjen..ähh vilken linje...det e från naveln ner till låren...fy f*n!!!!

    Mustaschen vaxar jag o har några få hårstrån på hakan men dessa tar jag bort med pincett....inge problem med armar, hals, rygg osv.

    o sen som brumsan...runt vårtorna...jag kör med pincett...gjorde en gång en vaxning...o fy va det gjorde ont..sen kom det faktiskt fler hårstrån efter det...

    ha det gött

  • albanon29

    när man har rakat bikinilinjen tar jag babypuder då för man inga röda prickar jätte bra licka så benen använd de så får ni se
    kram

  • Marcus och Oscars mamma

    Har ni alltid haft så mycket problem med hårväxt? Eller blir det värre med åren? Jag har ju som sagt bara lite på halsen och bikinilinjen, men kommer det att öka?

Svar på tråden PCO:are med hårväxt problem!