• Klara69

    IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

    Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

    Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

    Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

    Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

    Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

    Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

  • Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • Klara69

    Hörrni tjejer, den gamla tråden hann stängas utan att vi hann öppna en ny, så jag tog mig friheten....

    Det lustiga var att jag satt här och bara surfade runt och filosoferade... (i brist på annat när jag nu dagarna i ända bara väntar och väntar... BF om två dagar ) och upptäckte att det är precis ett år sedan vi började den här tråden. Tänk att vi har "känt" varandra ett helt år! Jag vet att det är många kämpare härinne som inte är riktigt där de kanske hade hoppats vara ett år senare, men det är samtidigt så roligt att se hur mycket som faktiskt har hänt många. Nog har väl allas stöttning gett oss hopp om och om igen och inte vilja ge upp.

    Tack för att ni finns....

  • Kyoko

    Ha ha så har även jag hittat hit! Ja Klara jag kommer ihåg att jag sa när Malla hade plussat att då är det bara 3 trådars väntan tills leverans

    Åhh är det bara 2 dagar kvar för dig nu otroligt! Så underbart att vara där du är just nu även om jag vet att väntan så där de sista dagarna kan kännas lååååång.

  • Sogo

    Tittar in jag också. Tänkt - har det gått ett år! Otroligt.

    Håller tummarna för att det är dags snart Klara.

  • FångaDagen

    Och här är jag.

    Ja, det var ju jag som startade tråden när vi skulle påbörja vårt första försök. Och någonstans trodde jag nog att jag skulle ha en lite kotte nu. Men skam den som ger sig . Shit, folk i min omgivning har nog svårt att förstå att vi aldrig ger upp. But fuck them!!! Ursäkta mitt lågstatusspråkbruk!

    Kyoko, du vet att du är i mina tankar och i mitt hjärta.

    Klara, wow, två dagar kvar. Helt otroligt!

    Nu måste jag gå och spraya. Kl. 08.00 och 20.00. Några minuter sen alltså. Inte bra.

    Kram på er alla!

  • MallaMojs

    Å heeej kompisar Vad skulle jag göra utan er - vet att jag nästan aldrig är här numera, har ju inte alls tid för sånt lyx ...men jag tänker på er alla - tänk att det gått ett helt år! Fast i vissa avseenden känns det som om vi "känt" varandra hela livet också... Me love you all

    Klara...oooh my, så spännande med BF snart - hoppas det kickar igång av sig själv snaaart!!

    FD...vännen!!! Inte slarva med spraytider!!! Jag har aldrig trott att ni ska ge upp - däremot så tycker jag att ni är så starka, för jag tror att jag hade brakat ihop helt å hållet... Hejja hejja - nu är det på G!!!

    Kyoko...ja just ja, så sa du ju Å här är de nu, twinsen...vildvittrorna är ett BRA namn på dom Tänker på dig!! Vill du ses något så finns jag bara någon mil bort?!!

    Kramar till er andra också såklart!!!


    De är här nu!!!
  • Therese6699

    Hej hej,
    jag hänger med jag också fast det inte blen PGD som det var tänkt. Jag kommer alltid hålla tummarna för alla i den här tråden.

    Tess

  • fia72

    Håll tummarna för mig ikväll blir det vul. Är så nervös så endast ni kan ana...

  • MallaMojs

    Håller tummen, fia !!!


    De är här nu!!!
  • Kyoko

    Fia:
    Håller självklart tummarna Fia! Kom in och rapportera sedan. Ja usch det där med nervösa VUL vet vi ju alla hur det är. Men som sagt håller mina tummar på att du ikväll får se det lilla pickande hjärtat på ditt lilla frö där inne. Har du haft några gravidkänningar ännu eller är det lungt? Har du beslutat om ni skall göra MKP eller FVP - kräver de det? Åhhh men nu rusar jag sta ja jag tänker och håller tummarna iallafall.

    Klara:
    Inget som hänt ännu?! Jag tänker på dig och du vet om du är borta lite för länge nu så vet vi att det satt igång Håller tummarna för att du får en underbar förlossning.

    FD:
    Jag säger verkligen äntligen har du satt igång! Denna tråds odelat störta kämpe! Skall bli skönt att följa din väg för denna gång så j---ar skall det gå vägen annars har jag en till gås att plocka från han/den/det som bestämmer ja vad 17 ¨då plockar jag en hel älg i så fall! Nej men denna gång måste ju bara statistiken vara på din sida. Hur känns det att vara igång igen!
    Förresten vill jag bara säga att de som tycker ni skulle ha gett upp vet ju inte vilken fighter det vilar i dig och är det någon egenskap som är bra att ha som mamma så är det en fighting spirit. Så se det som så, du har nu legat i en förbannat lång hårträning för den mammaroll som snart väntar för dig. Tänk på vilken fantisktisk mamma du kommer bli med så mycket av denna egenskap

    Sogo och Malla:
    Kul att se er här inne lite mer igen fast än familjelivet suger musten ur er Vi hoppas ju alla vara där en dag som "ursugna mammamustar"! Så ni är ju våra målbilder som sagt - så det kommer väl innebära att det blir en himla massa tvillingtjejer här inne om ett tag. Nej men det är alltis lika roligt att se er här inne för genom er så vet vi ju att det kan funka.

    Tess:
    Självklart hänger du med här du är ju en lika stor del av tråden som alla andra - skulle bli syriak som du inte följde med Du är ju den som fanns där för mig så tidigt i min förlust så du har för alltid en speciell plats i mitt hjärta

    Anna73:
    Jag förstår att det är tungt när det bara gått 2 månader sedan din lilla kille lämnade er. För mig har det i dag gått 13 månader och det känns på många sätt fortfarande lika tungt. Men tycker det är bra att du fått en tid för ert besök för att bara ha en tid gör att man mentalt kan ställa in sig på att något kommer att hända som i slutändan kan bli ljus i mörker. En stor kram till dig Anna för vi vet ju hur svart dessa dagar kan kännas! Hur förlamande sorgen kan vara och att samtidigt planera för försök samtidigt som man hanterar sorgen är påfrestande.

    annhan:
    Inga nyheter hos dig? Du smiter in och ger oss andra lite uppmuntring emellanåt men då måste du ju ge oss lite från din sida också

    Apel:
    Long time no see! Hur är det med dig känns som det var väldigt länge sedan man hörde från dig! Ser att du inte varit inloggad på länge men tänker på dig och undrar hur det är med dig.

    Nizen:
    Hur är det vännen? Tänker så mycket på dig och undrar hur du mår men förstår att du måste hålla dig lite borta ett tag då allt är så ovisst! Åhhh grrrr när man tänker på hur mycket pengar som slängs på konstiga kulturprojekt som ingen ser på eller tullförsöket så bli jag så arg att det skall finnas en begränsning på kostnad för att vi skall slippa mer smärta! Jag menar det kan ju bara bli en win-win om de satsar lite på oss för kan vi få friska barn så kommer vi ju kunna fortsätta vara de ansvarsfulla hårt arbetande skattebetalare och uppfostra våra barn till det med medans får vi sjuka barn eller om de dör från oss så får de inget utan då blir vi ju en kostnad. Är det något politiker föstår så är det ju ekonomi och det borde ju därför vara en självklarhet! Men vet ju också att inget är en självklarhet i livet! Åhh om jag hade en sisodär obegräsnad budget så skulle jag ta dig i hand och så skullle vi åka till främmande land och göra det där istället så fick de fortsätta tills vi lyckats. Inget systerbarn som kommit ännu? Förstår att det måste vara tudelat, själv har jag liksom fått svårare att umgås med folk med familjeliv överhuvudtaget. Jag gör det ju för att man måste men det tar alltid på krafterna måste jag erkänna.

    Ja tänk att det gått 1 år och vad mycket som hänt här inne sedan dess! Halva av den aktivare gruppen har ju blivit med barn och faktiskt fått dem! Sedan tog ju vissa en liten fuskväg men det spelar ju ingen roll huvudsaken är ju att ni sitter där med era friska små älsklingar! Men fast än resan inte är målet så är jag ändå så ofantligt glad att jag delar denna resa med så underbara tjejer som ni alla här inne För när stegen är tunga och målet tycks vara så förbannat långt borta så är ni aldrig det - ni är aldrig längre bort än en dator och ett tangentbord och det finns ju alltid någon här inne som tar sig tid när man så väl behöver det.

    Det får mig att fundera var är vi om 1 år till. Vilka har då blivit gravida eller fått barn. Kan man hopppas så mycket som att den andra delen sitter där med en liten i famnen. Vilka nya har tilllkommet och vilka väntar fortfarande på att få en dom som ännu är lyckligt ovetande. Ja 1 år är ju 4 trådar och tänk så mycket som hinner hända på denna tid. Jag är så ofantligt glad att jag delar denna tid med er!

    Tack tjejer ni är guld hmmmm barn värda varenda en av er

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!