• PitraPi

    Borlängetjejerna och våra barn

    Här skriver vi, vännerna från studietiden i Borlänge. Vi pratar om våra barn och delar våra vardagstankar med varandra.

  • Svar på tråden Borlängetjejerna och våra barn
  • PitraPi

    Hade inte alls koll på att tiden gått så fort att våran första tråd redan stängts... Jag tycker iaf att det är superkul med tråden och få lite uppdatering från alla.

    Vi börjar komma in i lite mammaledighetsrutiner igen efter den långa jul- och nyårsledigheten, Henrik var hemma 23/12-6/1. Nästa vecka ska jag åka upp till mamma och hälsa på och så ska jag till syster också. Dom åker till Thailand i början av februari och ska stanna i tre månader så det gäller att bunkra lite Sigrid-mys. 

    KRAM


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Jan och Anna

    3 månader i Thailand. Jag är inte alls avis...

    Här är det lite upp och ner. Vilket väl iofs inte är så konstigt.
    Är så mycket tankar just nu. Både känslomässigt och praktiska.
    Var ska jag bo? När jag kan börja leta lägenhet? Hur delar man upp alla grejer?
    Hur gör vi  med barnen?

    Nä, ska försöka sova lite middag när alla andra sover...
    Kram på er alla!


    *Felix 060918* *Alicia 080417*
  • PitraPi
    Karin: lycka till med flytten!! Hoppas ni ska trivas i er nya fräscha lägenhet!!!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • PitraPi
    Anna: FY vad jag känner med dig!! Det känns så svårt att ens försöka tänka sig in i din situation, det måste vara jättemånga jobbiga tankar och beslut som dyker upp! Jag hoppas innerligen att alla detaljer faller på plats så det kan lugna ner sig och att barnen och du kan få gå vidare!! Du vet att vi alla finns om du vill ringa och prata av dig, ställa dina tusen frågor eller bara fråga om tips på kvällsmaten!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Jenny Vendéla

    Kamilla en snabb fråga till dig. Vart hittar man bra och prisvärda fleecefodrade regnställ?

  • Jan och Anna

    Jag har köpt våra på ellos. Tycker de har fungerat perfekt!


    *Felix 060918* *Alicia 080417*
  • PitraPi

    Vad använder ni för smör till mackorna? Tänkte jag skulle börja ge Emil lite macka snart.


    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Emil 2008-05-20 ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Jenny Vendéla

    Tack Anna, ska genast kika in på Ellos hemsida.

    Petra vi använder bregotts ekologiska smör på Elise mackor och det verkar fungera bra.

  • MillanoFilip

    Oj hade visst missat den här tråden....

    Vi har köpt fleecefordrat på ullared och på rusta, Rustas har funkat jättebra...de är ju så hiskligt dyra annars och här växer barnen ur allt på ett kick. Men jag köpte en fleecefodrad gummioverall till Molly på Ellos som har varit skitbra första tiden på dagis, bra när det inte glipar mellan byxa och jacka. den rekommenderar jag starkt. Annars borde väl H&m funka också.

    den här vintern har både Molly och filip vuxit ur både overaller och vinterskor...tur att man kan ärva kläder då skulle iof helst köpa en lite roligare overall till Molly men snart är ju overallsäsongen över och fleecefodrat regnställ tar vid så det får bli till nästa vinter.
    tips: Här rear Coop forum ut alla barnskor (inklusive KAVAT) till 75% rea. Köpte förra året till Filip Kavat Snowrunners för 84 spänn. (Började i förrgår tror jag)

    Vi har varvat lite mellan Bregott orginal och bregotts ekologiska...den finns ju tyvärr bara i små förpackningar vilket är synd. Men vad jag har förstått så är det bara bregott eller riktigt smör som är det bästa.

  • MillanoFilip

    Blev så långt inlägg så jag delar på det...

    Vi har haft värsta sjuka veckan....hela familjen fick influensan i måndags och vi är fortfarande inte helt bra...Filips feber vände upp igen igårkväll tll 39,6 och Andreas har också strax under 38 grader annars så börjar vi väl se ljuset i tunneln...Fy Fan säger jag bara. Båda barnen hade 40,5 och jag och Andy 39,5....vilken pärs!!!! usch! Jobbigt o hålla reda på vem som hade fått alvedon o när och hur hög var febern och hur mycket som druckits osv....när man själv var helt däckad.

    Jag måste väl till jobbet imorn eftersom man måste ha läkarintyg efter 5 dagars sjukskrivning....

    Håller tummarna för att vi mår bättre till fredag för på lördag ska vi på bröllop!!! Cissa och Erik gifter sig i lysekil...så det är en bit o åka också.

    annagumman.....vad jobbigt!!! Usch! hoppas allt löser sig till det bästa o så alla mår bra....STOR KRAM!!!!

Svar på tråden Borlängetjejerna och våra barn