• hobnob

    Filmtips till "mamma/dotter-mys" ?

    Imorgon är dottern (snart 10 år) och jag ensamma hemma.
    Vi ska äta tacos och tänkte hyra en film och mysa i soffan.
    Har ni några tips?
    Det senaste vi såg tillsammans var Freaky Friday, som var en film hon gillade (även jag ).
    Kom med många tips på filmern som är bra!

    Tackar på förhand!

  • Svar på tråden Filmtips till "mamma/dotter-mys" ?
  • LittleRedRidinHood

    big fish är för alla åldrar och en fruktansvärt bra film. kan ses i princip hur många gånger som helst.

  • Korpan

    ...."13, snart 30"?? Den där dottern och mamman byter kropp med varandra kanske?

  • fipa2

    jag ska iallafall se på "den bästa av mödrar" med mamma på bio nån dag... fast den finns väl inte att hyra än.

  • hobnob

    Korpan: Den där de byter kropp har vi sett (Freaky Friday), men "13, snart 30" kanske kan vara något...

  • MyFine

    Madagaskar! Fast jag vet inte om den har kommit ut än?

  • Runguska

    Jag tyckte att Monalisas Leende var mysig, men hon kanske är för ung?
    Annars en film som är grymt mysig tycker jag är Nasses stora film. Den fungerar både för vuxna och yngre och är sprängfylld av bra musik!

  • hobnob

    fipa2: Den verkar jättebra! Men den får vi ta på bio i så fall, eller vänta tills den kommer ut på dvd. Vi har sett Klaus Härös första film "Elina, som om jag inte fanns". Den var oxå jättebra! Ett tips från mig om du inte redan sett den.

  • Korpan

    aha! så det var det den hette! *snurrig*
    har ni sett:
    "kopps"
    "jalla jalla"
    eller något i alla fall inte JAG blir för gammal för: Disneyklassiker...
    nu sist såg jag och min pojkvän "Ice-Age" och det var banne mig en av de roligaste filmer jag sett på länge!
    "Shreck" 1 och 2 är ju alldeles underbara de med.

  • fipa2

    ja jag har sett elina filmen jag tyckte den var rörande och jätte bra!

  • hobnob

    Kopps har vi sett, Jalla jalla har jag sett.
    Disneyfilmerna har vi nästan allihop!

    Usch, nu känner jag mig som en kräsen, bortskämd unge som bara säger NEJ hela tiden!

    Jag uppskattar alla era tips, även om jag sett många av dem.

  • julmusten

    Ja du, det finns ett gang lagom bra tjejfilmer harborta. Vet inte m de finns i Sverige.

    "13 Going on 30", tyckte jag faktiskt var bra, men det ar en del sex relaterade saker i den. Inte nagot synligt, men kanske saker som en 10-aring inte fattar. Jag tror dock att de lyckas gora den sapas rolig och komiskk att man inte tanker pa det.

    "Ice Princess", handlar omen tjej, (kanske 15), som ar total tontig och borjar aka skridskor mot hennes mammas vilja. Lite kul tycker jag. Lagom mycket girl power med lite romans, men mest girl power och mamma-dotter forhallanden. Det ar en Disney film, men inte animerad.

    "The Prince and Me" handlar om en College tjej som blir tillsammans med prinsen av Danmark fast han sager inte att han ar prinsen av Danmark och det blir da lite drama etc. Kanske lite for aldre tjejer.

    "First Daughter" Handlar om presidentens dotter som borjar pa college och inte far leva ett vanligt liv. Med Katie Holmes. Lagom trakig for vuxna, men tror att yngre tjejer tycker den ar jattebra.

    "Chasing Liberty" med Mandy Moore. Annu en president dotter som forsoker komma loss fran press och sant. Romantisk och lite rolig.

    "The Lizzy McGuire Movie" Det finns en TV-serie som heter Lizzy mcGuire, som tjejer i aldrarna 7-13 fullkomligt alskar. De gjorde en film av serien som faktiskt ar ratt sa OK.

    "Raise Your Voice" Film med Hilary Duff, (hon som ar Lizzy McGuire), dar hon aker pa musik skola mot sin pappas vilja efter att en tragisk handelse intraffar i deras familj. Lite romantisk, mysig, musik och sa. Lagom intressant plot for vuxna dock!!

    Sen sa finns det ju aven de andra filmerna med Lindsey Lohan att titta pa: "Mean Girls" och "Confessions of a Teenage Drama Queen". "Mean Girls" ar den battre av de tva.

    Sa, fy sa mycket skit jag tittar pa inser jag nu, nar jag har gjort upp den har listan. Har ni inte sett den forsta Princess Diaries sa ar det mitt hogsta tips. Den andra ar skittrakig, fast "Ella Enchanted" ar lite kul. En annan film med Anne Hathaway som spelar Mia i Princess Diareies.

    Enjoy!!!

  • julmusten

    Kanske skall tillagga att "Mean Girls" skulle definitivt vara mitt andra val. Den ar mycket annorlunda Freaky Friday, men den ar kul.

    Princess Diaries ar bast dock. Den har jag till och med kopt pa DVD!!!! My God, I need a life. Jag ar faktiskt 29, och jag har inga barn. Jag passar en 9-arig kille ibalnd da och da, men han tittar jubara pa Ghost Busters och sant!!

    Om du vill kora pa klassiker sa fullkomligt alskade jag "The Princess Bride", (tror jag den heter), och "Willow" nar jag var 10-11. Aven komedier med Goldie Hawn tyckte jag var kul och Rosa Pantern filmerna och sa!!! Det finns massor att valja mellan!!! Ah sa jag vill kolla pa film nu.

    Hoppas att ni far det jattemysigt!!!!

  • tahira

    Kolla in filmer med Lindsey Lohan eller Hilary Duff. De gör filmer för tjejer i åldrarna 10-13 ungefär men de är ofta väldigt roliga att kolla på även om man är äldre.
    hoppas ni får det mysigt

  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Filmtips till "mamma/dotter-mys" ?