• kakmamman

    Vad är lättast att hitta om den man tror är död är det

    hej.
    Jag undrar om man på något vis själv kan söka på nätet efter personer som har avlidit, eller se om dom fortfarande lever?


    vaniljkrans.blogg.se/ - Livet från den enkla, ljusa och härliga sidan..
  • Svar på tråden Vad är lättast att hitta om den man tror är död är det
  • Posh
    vivianne skrev 2010-12-21 21:07:34 följande:
    www.birthday.se (om vederbörande är folkbokförd i sverige)
    Den sajten avslöjar väl inte om någon avlidit?
  • Halkatla

    Jag blev också nyfiken. Jag hittade inte mitt psykopatex där. Man är ju lite nyfiken på att se var han bor idag, om han fortfarande lever. Är inte alla med där? Eller kan det vara så trevligt att han lämnat landet? Men det skulle inte förvåna mig om han varit så jävlig med någon att han fått skyddad identitet av någon anledning. Avskummet!


    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • vivianne
    Posh skrev 2010-12-21 21:08:27 följande:
    Den sajten avslöjar väl inte om någon avlidit?
    Om vederbörande lever, är folkbokförd i Sverige och inte har skyddad adress finns han/hon där. Så det är en enkel första koll att göra. Finns han/hon inte där kan man ju ringa skatteverket och fråga om han/hon är utflyttad eller avliden.
  • Posh
    vivianne skrev 2010-12-21 22:24:02 följande:
    Om vederbörande lever, är folkbokförd i Sverige och inte har skyddad adress finns han/hon där. Så det är en enkel första koll att göra. Finns han/hon inte där kan man ju ringa skatteverket och fråga om han/hon är utflyttad eller avliden.
    De uppdaterar alltså emot folkbokföringsregistret?
    Då är det ju iallafall mer tillförlitligt och snabbast att kontakta folkbokföringen på en gång.
  • vivianne
    Posh skrev 2010-12-21 22:44:25 följande:
    De uppdaterar alltså emot folkbokföringsregistret?
    Då är det ju iallafall mer tillförlitligt och snabbast att kontakta folkbokföringen på en gång.
    Visst, men frågan var om en nättjänst.
  • Posh
    vivianne skrev 2010-12-21 22:50:16 följande:
    Visst, men frågan var om en nättjänst.
    Ja det har du helt rätt i.
Svar på tråden Vad är lättast att hitta om den man tror är död är det