• Viveka GBG

    clearblue digitalt visar v 1-2 fast det borde stå 3+????

    är i v 5+5 alltså vecka 6. gjorde ett clearblue digitalt med vecko-indikator som visar att jag blev gravid för 1-2 v sedan men det stämmer inte, blev det för 3,5 v sedan!?? vad betyder detta??? att fostret inte utvecklas??

  • Svar på tråden clearblue digitalt visar v 1-2 fast det borde stå 3+????
  • Viveka GBG

    gjorde iofs inte testet på morgonurinen men så fel kan det väl inte slå pga det!??Gråter

  • Vickan I

    Kan vara fel på testet också.

    Förra försöket fick jag också för lågt och det visade sig sedan att hcg steg för långsamt och att graviditeten ej utvecklades som den skulle och fick avbrytas. Men har hört om flera som fått fel siffra där allt varit ok också. Så få inte panik ännu.

  • Vickan I

    Du har väl också läst på förpackningen hur du ska räkna? V 1-2 betyder inte att du blev gravid då?!

  • Viveka GBG

    nej det bytyder ju när man hade ägglossning

  • Viveka GBG

    men man ska kanske inte lita på den där vecko-indikatorn?? de verkar ju som den visat fel för många här inne??

  • Anna4

    Tror att det står på att man måste använda morgonurin. Gör det inte det?

  • Flisan79

    Vet inte om "låghormonare" kan få ett sådant resultat?

    Om jag var du skulle jag testa med ett nytt test. Om det visade samma skulle jag bestäla ett VUL inom ett par v för att se om allt var ok.

  • Viveka GBG

    har tid för vul den 18e men ska försöka få en tid denna veckan för jag sover inte om nätterna

  • Flisan79
    fridanilsson skrev 2011-03-07 18:28:34 följande:
    har tid för vul den 18e men ska försöka få en tid denna veckan för jag sover inte om nätterna
    Tror faktist ändå det är bättre att vänta, speciellt om det visar sig att graviditeten inte gått så långt som du tror. Då kan det vara svårt att få ett klart besked men förstår absout att det är svårt att vänta.
Svar på tråden clearblue digitalt visar v 1-2 fast det borde stå 3+????