• odda

    Min mamma klaga på att hon inte kan uttala barnens anndranamn

    Som rubriken löd min Mamma klagar på att hon inte kan uttala barnens mellan namn efter som hon är norsk och bor i norge vad ska jag göra åt detta?

    Nu tycker jag att det får räcka när hon har klagat i snart 5 år. 

    Jag orkar inte mer!!! Snälla hjälp mig med vad jag ska göra åt detta     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-30 16:58
    namnen är
    Line,Fiona,Melise,Wilma-Lisa
    Henna,Vilda,Lova,Maja-Stina
    Moa,Trine,Evelina,Mimmi-mou
    Lias,Valle,Måns,Noel-sann

  • Svar på tråden Min mamma klaga på att hon inte kan uttala barnens anndranamn
  • odda
    odda skrev 2012-03-30 16:50:35 följande:
    Som rubriken löd min Mamma klagar på att hon inte kan uttala barnens mellan namn efter som hon är norsk och bor i norge vad ska jag göra åt detta?

    Nu tycker jag att det får räcka när hon har klagat i snart 5 år. 

    Jag orkar inte mer!!! Snälla hjälp mig med vad jag ska göra åt detta     

    förlåt det ska stå anndranamn
  • Söders fröjder

    Måste hon säga alla namn när hon tilltalar dem då? Måste väl ändå räcka med ett av alla namnen?

  • odda

    Ja men hon vill kunna uttala om någon frågar.

    För någon vecka sedan va vi i norge och då va det en som frågade vad hela barnens namn va och då blev det Henna och Line som fick säga namnen till personen och nu vill min Mamma kunna alla namnen 

  • Söders fröjder

    Jag skulle ha problem att komma ihåg alla ungars resp alla namn om det var mina barnbarn värre om jag skulle ha en 10 - 15 barnbarn med 4-5 namn/st. Men det är ert problem lycka till

  • Mynta

    Vad tycker hon att ni ska göra åt det, byta namn på barnen? Herregud, hon är väl vuxen, antingen lär man sig eller så gör man det inte och gillar läget.

  • odda
    MammaHela skrev 2012-03-30 17:54:58 följande:
    måste bara få veta vilka som är tilltalsnamn
    tilltals namnen är Line Henna Moa och Lias
Svar på tråden Min mamma klaga på att hon inte kan uttala barnens anndranamn