• Liiinda01

    Astrid Lindgrensamling?

    Jag söker med ljus och lyckta efter ALLA Astrid Lindgrenböckerna, i en komplett samling.. 
    Finns det är samling där böckerna ser ungefär likadana ut?

    Vet någon vart (om?) man kan hitta en sådan samling? En bokklubb eller en en affär? 

    Skulle verkligen uppskatta om någon visste något.. Tack på förhand! Solig 

  • Svar på tråden Astrid Lindgrensamling?
  • Liiinda01

    Har hittat en serie: 
     http://www.bokia.se/nya-hyss-av-emil-i-lonneberga-4262870

    Är det någon som vet om detta är en komplett samling?? Vill ha med alla karaktärer men även alla saker karaktärerna gjort.. Alltså helt komplett med allt hon skrivit.. 

    Jag förstår att man har gjort om böckerna beroende på åldrar men jag undrar om dessa böcker innehåller alla äventyr?? Någon som även vet om det är bilder med i böckerna?? 

     

  • pigglet

    Vi har den serien (eller:delar av), men jag är ganska säker på att det inte är ALLA böcker. Bara de som är utgivna av just det förlaget.

  • Liiinda01
    pigglet skrev 2012-06-24 21:06:36 följande:
    Vi har den serien (eller:delar av), men jag är ganska säker på att det inte är ALLA böcker. Bara de som är utgivna av just det förlaget.
    Vad tråkigt!
    Jag har mailat företaget och frågat men inte fått svar än.. Får se om jag väljer att köpa den serien..
    Du vet inte om det finns någon annan serie där ALLA böcker ingår?? 

    Tack för ditt svar! Solig
  • Pudel

    Hej, Nej det är inte alla Astrid Lindgrens böcker som är med i den serien. Dock är samtliga av hennes verk utgivna av samma förlag, Rabén och Sjögren. I den serie som länkas till återfinns de bäst säljande volymerna. Dvs verk som mest efterfrågas ges ut, såsom Emilböckerna, Madickenserien, Pippi förrutom bilder-och serier samt andra verk. Om du vill ha en komplett utgivning måste du betala mycket pengar för de mer okända och ovanliga verken, ibland flera tusen kronor per bok. Men om du istället vill ha böcker som du och dina barn kan läsa och röra duger den länkade serien utmärkt.

  • Liiinda01
    Pudel skrev 2012-06-27 19:33:21 följande:
    Hej, Nej det är inte alla Astrid Lindgrens böcker som är med i den serien. Dock är samtliga av hennes verk utgivna av samma förlag, Rabén och Sjögren. I den serie som länkas till återfinns de bäst säljande volymerna. Dvs verk som mest efterfrågas ges ut, såsom Emilböckerna, Madickenserien, Pippi förrutom bilder-och serier samt andra verk. Om du vill ha en komplett utgivning måste du betala mycket pengar för de mer okända och ovanliga verken, ibland flera tusen kronor per bok. Men om du istället vill ha böcker som du och dina barn kan läsa och röra duger den länkade serien utmärkt.
    1000:-!!! =O Okej.. Nja, det är jag inte intresserad av.. 

    Dock vill jag ha en serie där ex ALLA delar om Emil, Pippi, Madicken, Rinja, Mio Min Mio, Bröderna Lejonhjärta, Peter och Petra, osv, osv, ja dom "vanliga" är med.. Finns dom med i denna serie??

    Tack för ditt svar! {#emotions_dlg.flower}
  • Pudel
    Liiinda01 skrev 2012-06-28 19:59:55 följande:
    1000:-!!! =O Okej.. Nja, det är jag inte intresserad av.. Dock vill jag ha en serie där ex ALLA delar om Emil, Pippi, Madicken, Rinja, Mio Min Mio, Bröderna Lejonhjärta, Peter och Petra, osv, osv, ja dom "vanliga" är med.. Finns dom med i denna serie??Tack för ditt svar! 

    Peter och Petra finns kanske med i någon av samlingsvolym? Annars så kommer de större verken att finnas med i den serien.
  • pigglet

    Det JAG saknar i serien är en hel del berättelser om Lotta på Bråkmakargatan. Undrar varför inte de är med? Trist.

  • Liiinda01
    pigglet skrev 2012-06-28 20:30:59 följande:
    Här kan du se vilka böcker som ingår.
    www.rabensjogren.se/bocker/Aktuell-utgivning/.../

    På adlibris finns de för 114 kronor/styck. 
    Hmm! För några dagar sedan var jag inne på den sida och kollade..
    Då hade dom inte så många böcker där.
    Jag mailade och frågade vilka som skulle ingå och då svarade dom att det var konstigt att sidan inte var uppdaterad. Och att (den som svarade) inte kunde ge mig mer svar och skrev att jag skulle maila en annan. Jag har gjort det men inte fått svar än.
    Och nu har dom tydligen uppdaterat sidan i alla fall! 

    Jepp! Har kollat runt lite och priset kan variera en hel del och det blir ganska många kronor om man ska köpa nästan 30 böcker.. 

    Tack! {#emotions_dlg.flower}
  • Liiinda01
    pigglet skrev 2012-06-28 20:40:17 följande:
    Det JAG saknar i serien är en hel del berättelser om Lotta på Bråkmakargatan. Undrar varför inte de är med? Trist.
    Meh! Vad tråkigt! Jag vill ju ha med dom "vanliga". =
    Och dom har ju flera Barnen I  Bullerbyn, Emil och Pippi, hade ju vart bättre om dom fick med lite om alla istället.. Obestämd
  • pigglet

    Barnen i Bullerbyn finns med, men långt ifrån alla berättelser. Så vill du bara ha "lite om alla" så ÄR Lotta med.

  • Liiinda01
    pigglet skrev 2012-06-28 20:54:55 följande:

    Barnen i Bullerbyn finns med, men långt ifrån alla berättelser. Så vill du bara ha "lite om alla" så ÄR Lotta med.


    Nja.. Jag vill inte ha lite om alla, men menade att om dom ska hoppa över vissa karaktärer borde dom i stället ha "lite om alla" i stället för "mycket om några"..

    Jag vill ha ALLT OM ALLA! Flört Finns det någon sådan serie?! Obestämd
    Då menar jag "de mer kända" karaktärerna + Lotta På Bråkmakargatan.Flört
Svar på tråden Astrid Lindgrensamling?