• PolyPond

    Vilken utbildning för att hjälpa till?

    Vilken/vilka utbildningar behöver man för att åka utomlands och hjälpa nödställda? Läkare självklart och kanske sjuksköterska. I övrigt?

  • Svar på tråden Vilken utbildning för att hjälpa till?
  • Elaifiknow

    I princip vilken utbildning som helst. Tandläkare, socionom, ingenjör etc. Vilket arbete/yrke lockar dig?

  • PolyPond
    Elaifiknow skrev 2012-08-15 12:43:55 följande:
    I princip vilken utbildning som helst. Tandläkare, socionom, ingenjör etc. Vilket arbete/yrke lockar dig?
    Inget - alla
    Egentligen har jag inte tänkt skaffa mig någon mera utbildning, men ibland vill man hjälpa till och då vore det ju värdefullt att vara exempelvis sjuksköterska. Kan man göra någon verklig insats som exempelvis socionom eller ingenjör?
  • Kjell2
    PolyPond skrev 2012-08-15 12:50:43 följande:
    Inget - alla
    Egentligen har jag inte tänkt skaffa mig någon mera utbildning, men ibland vill man hjälpa till och då vore det ju värdefullt att vara exempelvis sjuksköterska. Kan man göra någon verklig insats som exempelvis socionom eller ingenjör?
    Ingenjör - fixa brunnar, elförsörjning, vägar, bostäder och annan infrastruktur
    Socionom - ta hand om människor med trauma, ordna hjälpinsattser mm.
    Soldat - skydda mot idioter med vapen
    Polis - ta hand om övervkning
    Brandman - hjälpa till med räddningsinsatser
    Pilot - flyga in med förnödenheter
  • Elaifiknow
    PolyPond skrev 2012-08-15 12:50:43 följande:
    Inget - alla
    Egentligen har jag inte tänkt skaffa mig någon mera utbildning, men ibland vill man hjälpa till och då vore det ju värdefullt att vara exempelvis sjuksköterska. Kan man göra någon verklig insats som exempelvis socionom eller ingenjör?

    Hänvisar till Kjell2s svar samt lägger till:

    Tandläkare: Minska lidande på flera nivåer, t ex genom att laga tänder och utbilda i hur man sköter sina tänder.
  • PolyPond
    Marlean skrev 2012-09-14 09:46:59 följande:
    Biståndsingenjör kan du läsa till i Skövde. Det behövs fler sådana.
    Vill du förklara närmare vad det innebär?
Svar på tråden Vilken utbildning för att hjälpa till?