• Anonym (jag)

    Samtalsstöd i gbg hos någon med kunskap inom att ha förlorat ett barn, var?!

    Finns det något ställe/psykolog osv vart man kan vända sig i Göteborg som har kunskap erfarenhet av att ha förlorat ett barn?
     

  • Svar på tråden Samtalsstöd i gbg hos någon med kunskap inom att ha förlorat ett barn, var?!
  • mayia1

    Vet inte om hon fortfarande jobbar men Jutta Kjaerbeck ute på Östra Sjukhuset är helt fantastisk!

  • Cinza

    Ja, Jutta är fantastisk, men har dessvärre slutat. Om det gäller ett litet barn finns spädbarnsfondens samtalsgrupper. Gå in på deras hemsida och titta.

  • Anonym (jag)
    mayia1 skrev 2012-10-07 22:18:31 följande:
    Vet inte om hon fortfarande jobbar men Jutta Kjaerbeck ute på Östra Sjukhuset är helt fantastisk!
    Henne har jag träffat, men tyvärr så arbetar hon inte längre!
    Cinza skrev 2012-10-07 23:43:18 följande:
    Ja, Jutta är fantastisk, men har dessvärre slutat. Om det gäller ett litet barn finns spädbarnsfondens samtalsgrupper. Gå in på deras hemsida och titta.
    Jag har haft kontakt med Spädbarnsfonden, men uppfattat dom mer som att dom vänder sig till dom mammor som förlorat bebisarna i magen.
    Jag hade gärna träffat någon mer professionell, psykolog eller någon sådan med utbildning att behjälpa bearbetningen.

     
  • Cinza

    Spädbarnsfonden vänder sig till dem som mist barn upp till två år tror jag det är. Vår son var 4,5 månader när han dog och det var fler i vår grupp som mist barn som levt.

    Självklart skall du gå till en psykolog om det är det du vill, men jag vill ändå säga att för mig har stödet hos dem som gått igenom samma sak varit ovärderligt och verkligen hjälpt mig bearbeta sorgen och komma vidare.
    Jag tror du kan söka på psykolog sorgebearbetning. Hoppas verkligen du hittar hjälp som passar dig och jag beklagar din förlust.

Svar på tråden Samtalsstöd i gbg hos någon med kunskap inom att ha förlorat ett barn, var?!