• Oförglömlig

    hur ofta byter ni disktrasan?

    Jag bara undrar hur ofta ni byter ut eran disktrasa. har fått svar av vänner och bekanta som skiljer sig så oerhört i hur ofta och undrar därför hur ofta ni på Familjeliv byter eran disktrasa.

    kommentera gärna varför och så=)

    tack=) 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur ofta byter ni disktrasan?
  • Louisan79

    En gg i vecka ungefär. Beroende på om den är skitig?! El luktar surt. Men den hinner knappt bli sur eftersom jag bytar ofta!

  • Eleonor01

    Var tionde dag cirka. Varför? För trasor är det mest bakterierikaste stället i köket. Trist att sprida dem

  • Whitetrash86

    har microdukar så dom håller sig längre. Men tvättar dom i maskin 1 gång/mån. Men efter ca 6 månader tycker jag att dom är för äckliga och slänger.

  • Slagathor

    Vi har sådana microdukar och dessa byter vi 2-3 gånger i veckan och tvättar. Det är bra att de går att återanvända, men jag tycker de blir dassiga redan efter ett par dar.


    Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • JanaLiiN
    Whitetrash86 skrev 2012-11-28 21:11:25 följande:
    har microdukar så dom håller sig längre. Men tvättar dom i maskin 1 gång/mån. Men efter ca 6 månader tycker jag att dom är för äckliga och slänger.
    UUUhhh läskigt, du ka nog försöka tvätta dem en gång i veckan iallafall. Eftersom de torkar så långsamt är bakterietillväxten på topp.
  • fortsätt paddla

    Jag jobbar i kök och är arbetskadad. Byter varje dag. Men dom tvättas( i 90 grader) slängs inte.

  • JanaLiiN
    fortsätt paddla skrev 2012-11-28 21:13:44 följande:
    Jag jobbar i kök och är arbetskadad. Byter varje dag. Men dom tvättas( i 90 grader) slängs inte.
    Bra arbetsskada att ha.
  • Mama69

    Har Växbos lintrasor och har kanske tio tolv stycken. Jag byter dem ett par gånger i veckan och tvättar dem sedan med vittvätt 95 grader. Det känns fräscht, tycker jag.

  • iamme

    Byter disktrasa flera gånger i veckan.. Snudd på varje dag faktiskt. Tvättas sen i maskin.
    Smutsiga disktrasor är något av det äckligaste jag vet. VÄGRAR använda. På arbetet är jag miljöbov som tar papper istället. Klarar inte snusket. (men jag städar iallfalla efter mig,,,)

Svar på tråden hur ofta byter ni disktrasan?