• Uffesson

    Hur mycket gick ni upp i vikt under graviditeten?

    Hej! Är nu gravid i vecka 28.

    Innan graviditeten vägde jag 64 kilo (var normalviktig). Då jag kräktes mycket i början gick jag ned c:a 4 kilo och landade då på 60 kilo innan jag började öka.

    Nu vägde jag mig (efter måltid och sent på kvällen) och då vägde jag 70 kilo. Jag är inte ledsen över det, utan jätteglad att vara gravid. Jag bara undrar om detta är normalt och någon känner igen sig i vad jag berättar?

    Just nu äter jag frukost, lunch och middag samt, om det behövs, 1-2 små mellanmål i form av yoghurt och müsli eller en frukt. Händer att jag fikar och äter en del godis. Rör inte mycket på mig alls utan studerar hemifrån (har nu dessutom ett uppehåll). 

  • Svar på tråden Hur mycket gick ni upp i vikt under graviditeten?
  • hannis

    Nr 1: gick upp 24 kg totalt
    Nr 2: gick upp 20 kg totalt

    Var normalviktig innan båda graviditeterna och motionerade och åt normalt under grav. Lägger på mig väldigt mycket vätska.

  • Whitetrash86

    Grav 1. Börja på 55kg, gick ner till 49kr och slutade på 62kg
    Grav 2. Började på 54kg, gick ner till 50kg och slutade på 62kg

    Åt vanlig mat, en del onyttigt med :) Rörde på mig så gott som dagligen. Har högämnesomsättning och verkar inte kunna gå upp i vikt. Så det var bara magen (bebisen) som vägde.

  • jashrinah

    började på 66 kg , har nu 43 dagar kvar till bf och har gått upp till 85 kg ,  bmi 20 till att börja med , nu bmi 26 ;) 

  • Pissenisse

    Ouff jag gick upp nästan 30 kilo. 7 -8 kilo "rann" av sen har jag fått kämpa. Nu är gossen tio månader och jag ligger fortfarande + 2 kilo som vägrar släppa..

  • nozpa

    1:a 8 kilo har jag för mig.
    2:a 1,5 kilo.

    Normalviktig och i första grav var jag supernoga med vad jag åt. I andra åt jag vad jag ville, när jag ville.    

  • Uniqie
    nozpa skrev 2013-03-11 23:33:58 följande:
    1:a 8 kilo har jag för mig.
    2:a 1,5 kilo.

    Normalviktig och i första grav var jag supernoga med vad jag åt. I andra åt jag vad jag ville, när jag ville.    
    Oj :) Då gick du med andra ord ner i vikt andra gången, om man räknar bort magen? Spydde du mkt under grav?
  • nozpa
    Uniqie skrev 2013-03-11 23:51:29 följande:
    Oj :) Då gick du med andra ord ner i vikt andra gången, om man räknar bort magen? Spydde du mkt under grav?

    Ja jag ligger -5kg mot inskrivning. Fick barn den 2:a mars. Nej jag spydde ingenting, men hade inget som helst sötsug. Annars är jag en gottegris. :) Hade även turen att ha en enkel grav samt en aktiv 1½ åring så fick mycket motion. :)
  • jjuliss

    Vägde 50 när jag började vänta , och 75!! när hon föddes . idag är hon 12 dagar och jag väger nu ca 62 . .
    ångest -.- :D 

  • lilleskutto

    + 14 kg med första
    + 3 kg med andra
    Väger idag 65kg vilket tom är mindre än innan jag blev gravid första gången :)

Svar på tråden Hur mycket gick ni upp i vikt under graviditeten?