• Anonym (Känslig kille)

    Tjejer som gillar "svaga" killar..(?)

    Ja, i brist på bättre rubrik, själv tycker jag snarare att jag är stark som orkat med livet.

    Nåväl, jag fick en väldigt svår start i livet och har till och från (mer till) inte mått så bra under åren, har inte varit så framgångsrik med tjejer utan märkt att de allra flesta för att inte säga alla har tappat intresset och dragit sig undan när jag varit ärlig med att jag inte mår så bra alla gånger.

    För en tid sedan träffade jag en tjej som, trots att jag varit ärlig med det när jag inte mått bra, verkar intresserad av mig ändå, detta fanns knappt i min föreställningsvärld och jag har fortfarande svårt att förstå det eftersom all min tidigare erfarenhet visat på motsatsen.

    Man har ju hört talas om tjejer som typ vill förändra och/eller ta hand om s.k. badboys : p Jag är dock ingen sådan utan ganska tillbakadragen och lite blyg, hon är ganska social och ser rätt bra ut så det handlar inte om att hon har ont om intresserade killar efter sig.

    Jag var rätt övertygad om att de allra, allra flesta tjejer bara gillade "starka" killar med bra självförtroende.
    Är det vanligare än man tror med tjejer som henne jag träffat..? : s

  • Svar på tråden Tjejer som gillar "svaga" killar..(?)
  • Anonym (uh)

    Tjejer dras till None needyness.

    Det betyder att man som kille ska vara mer investerad i sin egen åsikt om sig själv än tjejens åsikt om en. 

  • Tommy92

    Det finns många faktorer när det kommer till attraktion och vetenskapen har knappast kartlagt det till 100 %. Ja, tjejer dras till killar som har en låg nivå av bekräftelsebehov och maskulina egenskaper så som självsäker, "bestämd", initiativtagande, stark individualitet etc.

    I ditt fall kan det röra sig om att du och hon matchar bra genetiskt eller att hon gillar ditt utseende eller whatever. Skall man behålla tjejer långsiktigt och ha en harmonisk relation med mycket attraktion måste man ha rätt karaktärsdrag dock (som regel, det finns 7 miljarder människor så bare in mind att det finns undantag till allt jag säger), det är den viktigaste faktorn.

    Att tjejer dras till "badboys" är sanning med modifikation. Du kan onekligen vara skapligt snäll mot dom (well, inte låta dom trampa på dig) och ändå framgångsrik, om du har rätt karaktärsmässiga drag.

    Naturen må vara "harsch" mot den svage, men orsaken att vi sitter här idag och kan skriva till varandra är för att kvinnor haft preferens för starka män med egenskaper som varit gynnsam för överlevnad i en miljö som var mycket hårdare än dagens, så det är inte dåligt egentligen. Dagens samhälle ger alla möjligheter att ta tag i situationen om du gör kloka val, du är inte dömd till dålig självkänsla resten av livet.

  • Tommy92

    Vi män är egentligen lika själviska vi, när vi går efter kvinnor som är unga och vackra (vilket många inte lever upp till), som när kvinnor prioriterar män med stark karaktär eller hög social status. Man måste se saker och ting för vad de är, och inse att kunskap om hur verkligheten är förskaffad gällande attraktion, dating, sex är till ens hjälp snarare än något att bli deppig över.

  • Anonym (svaga ;-))

    Har haft förhållanden med både "svaga" killar och hårda och jag föredrar dom mjuka. Man blir bara tokig på dom hårda.

    Tommy 92; håller inte riktigt med där om att dom svaga har låg nivå av bekräftelsebehov, det finns där också, tyvärr. 

  • Mamori

    Det finns absolut såna tjejer. Jag själv har en tendens att dras till killar som är lite bortkomna och blyga och har lite dåligt självförtroende och känner sig oattraktiva. Då får jag en stark känsla av att jag vill visa killen hur fin han egentligen är =) Men det gäller då killar som är svaga på det sättet, inte de som är psykiskt instabila.

  • lykantrophona

    Det finns väl helt enkelt annat hon tycker om med dig. Utseende, gemensamma intresssen, god lukt, trevlig personlighet?

    Jag är tillsammans med en kille som var lite blyg. Men han var snäll, snygg, doftade gott och vi hade en del gemensamt. Då jagade jag upp honom istället för tvärtom.

  • Tommy92

    Anonym (svag;),

    Du får gärna visa var jag skrev att de SVAGA har ett lågt bekräftelsebehov. :).

  • Ermenegildo

    It's all in your head.


    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • nord
    Ermenegildo skrev 2013-05-12 20:11:47 följande:
    It's all in your head.
    donny...
  • Ermenegildo
    nord skrev 2013-05-12 20:14:40 följande:
    donny...
    Careful, man, there's a beverage here!
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
Svar på tråden Tjejer som gillar "svaga" killar..(?)