• hopp

    Bältros i ansiktet, två små barn, helt rådvill. Vad gör man?

    Har fått  bältros  i  ansiktet  med enorm  smärta som  gör att  det är   omöjligt  att  vara mig  själv. (  helt  uppgiven och förvirrad av  smärtan)

     Kan inte  ha  mina  barn  i  närheten  av ena ansiktshalvan. Den  halvan  är också helt skräckinjagande  vilket  gör  dem  rädda. De  är 10  månader  och  nästan  3 år.

    Försöker  förklara  för  treåringen  att  det  är en  sjukdom som   kommer gå över. Han  är en  lugn  och  pratglad pojk. Men  nu  är  han  bara  skeptisk och helt  olikt  sig och jag  når  inte  fram  till  honom  börjat  putta  sin  lillebror  med  vilket  han  aldrig  brukar  göra.

    Alltid varit  mån  om  att ha mina  barn  nära. Men nu är  avståndet  ledsamt stort..

    Har någon  något tips att ge jag kan ta till innan den  här  mardrömmen är  över.

  • Svar på tråden Bältros i ansiktet, två små barn, helt rådvill. Vad gör man?
  • Koffie

    Kan du ha någon sorts plåster eller omslag om de delar som har bältros? Det skulle kunna hjälpa . (Jag gjorde lapp för ögat när jag hade småbarn och samtidigt fick en riktigt otäck långvarig ögoninfektion. Jag blev helt galen när någon kom i närheten av ansiktet.

  • hopp

    Nä det är just det. Ett hårstrå  som kommer emot  huden  känns  som  ett elstängsel, så det är  helt  galet.

  • VIDE MI

    Men stackars människa! Kan ingen anhörig förbarma sig över dej och ta barnen i några dagar? Vet inte alls om det finns någon akut samhällshjälp att få, det fanns det förr om mamman blev sjuk, dvs någon dam kom hem å hjälpte till! Kanske soc vet! Låter ju extremt iof att blanda in en sådan instans. Men någon hjälp borde det väl finnas till en förälder som inte har stöd?

Svar på tråden Bältros i ansiktet, två små barn, helt rådvill. Vad gör man?