• Ozzy09

    Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

    Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

    Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

  • Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • Anonym (m)

    Hej! Beklagar ditt missfall! :(

    Jag fick missfall i vecka 15 för några veckor sedan. Så fort jag varit på återbesök ska vi försöka igen! Vill gärna följas åt! :)

  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-03 22:35:24 följande:

    Hej! Beklagar ditt missfall! :(

    Jag fick missfall i vecka 15 för några veckor sedan. Så fort jag varit på återbesök ska vi försöka igen! Vill gärna följas åt! :)


    Tråkigt att höra, vecka 15 är ju långt! Vad berodde det på?

    Hoppas att allt ser bra ut så ni kan börja försöka igen!

    Har du barn sen innan?
  • Anonym (m)

    Vet inte vad det berodde på, läkaren sa att det förmodligen va genetiskt fel från början.

    Vet du vad ditt berodde på?

    Nej jag har inga barn sen innan!

    Ska ni försöka direkt efter blödningen eller ska du vänta en mens?

  • Alex92

    Hoppar gärna in här också!

    Fick mf för ca 3 veckor sedan i tidigt stadie (v7). Har kört på som vanligt, men osäker på äl etc eftersom jag ännu inte haft någon mens imellan. Det får bli bebis om det vill sig direkt helt enkelt. Hur har ni tänkt, väntar ni en mens eller kör ni på med en gång?

    Första barnet för vår del!

  • Anonym (m)
    Alex92 skrev 2014-08-03 23:37:58 följande:

    Hoppar gärna in här också!

    Fick mf för ca 3 veckor sedan i tidigt stadie (v7). Har kört på som vanligt, men osäker på äl etc eftersom jag ännu inte haft någon mens imellan. Det får bli bebis om det vill sig direkt helt enkelt. Hur har ni tänkt, väntar ni en mens eller kör ni på med en gång?

    Första barnet för vår del!


    Beklagar missfallet!

    Jag ska på återbesök om ungefär två veckor och efter det ska vi försöka igen, även om jag inte fått mens. Men borde väl egentligen fått mens redan, eller få det snart iallafall.. Första gången jag faktiskt längtar efter mensen!..
  • Ozzy09

    Gynläkaren på akuten visste faktiskt inte heller vad det berodde på. Han såg ingenting, så det kanske var en ofostrig graviditet. Men vi har sagt att vi inte ska gräva för mkt i det som har hänt. Kroppen stöter ju ifrån det av en anledning.

    Vi kommer försöka direkt när jag slutat blöda. Vissa rekommenderar att vänta cirka 3 månader så livmodern får återhämta sig. Vissa tycker man ska vänta på första mens. Men det är heller ingen fara att börja med en gång igen.

    Det sägs att det är en gynnsam miljö för ett nytt ägg att plantera sig efter ett missfall.

    Min längtan är för stark efter ett syskon så jag har inte tid att vänta! :)))

  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-03 22:22:11 följande:

    Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

    Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)


    Hoppas det vill sig igen för dig.

    Jag fick mf senast med men var "bara" i V5.

    Jag har med hört som ngn som skrev här att det är som mest gynnsamt direkt efter mf eftersom hormonerna är högre.

    Det kändes som jag haft äl igen precis eller s är det något annat.

    Ska även till läkaren nu på eftermiddagen och får kanske penicillin eller liknande och funderar på vad det kan göra med reproduktionen.

    Hmm

    Hoppas det tar sig för er (oss alla) igen snart.
  • Björan

    Hej,

    Beklagar alla missfall!

    Har en dotter född juni-12 och för ca 2 månader tog jag ut min kopparspiral. Hade antagligen ÄL vid uttaget så blev gravid direkt, tog 6 positiva test.

    Tyvärr sluta det med mf för ca 1,5 V sedan.

    Väntar inte utan kör på direkt. Fick missfall före min dotter också, då blev jag gravid direkt, hade ingen mens emellan så det kan nog stämma att man lättare blir gravid efter mf eller så hade vi tur då!

  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-04 10:29:07 följande:

    Hoppas det vill sig igen för dig.

    Jag fick mf senast med men var "bara" i V5.

    Jag har med hört som ngn som skrev här att det är som mest gynnsamt direkt efter mf eftersom hormonerna är högre.

    Det kändes som jag haft äl igen precis eller s är det något annat.

    Ska även till läkaren nu på eftermiddagen och får kanske penicillin eller liknande och funderar på vad det kan göra med reproduktionen.

    Hmm

    Hoppas det tar sig för er (oss alla) igen snart.


    Ja det hoppas jag också! Jag vill så gärna ha ett syskon nu!

    Ja, jag har både hört & läst att det kan vara lätt att bli gravid efter mf.

    Vi kommer köra på ändå! :)

    Vad sa dom hos läkaren? Vi håller tummarna för oss allihopa! :)
  • Ozzy09
    Björan skrev 2014-08-04 10:32:33 följande:

    Hej,

    Beklagar alla missfall!

    Har en dotter född juni-12 och för ca 2 månader tog jag ut min kopparspiral. Hade antagligen ÄL vid uttaget så blev gravid direkt, tog 6 positiva test.

    Tyvärr sluta det med mf för ca 1,5 V sedan.

    Väntar inte utan kör på direkt. Fick missfall före min dotter också, då blev jag gravid direkt, hade ingen mens emellan så det kan nog stämma att man lättare blir gravid efter mf eller så hade vi tur då!


    Ja kör också direkt! Det får bära eller brista. Jag har ingen lust att vänta.

    Hoppas bara min kropp är med på samma noter! :)
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!