• Forumvärd

    Hål i öronen på småbarn: Ja eller nej?

    Hur ställer du dig till att ta hål i öronen på småbarn?
    Vid vilken ålder är det okej att barnen får ta hål i öronen?
    Rösta och diskutera i tråden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hål i öronen på småbarn: Ja eller nej?
  • Nr 3 på G

    När dom är så gamla så att dom själva ber om det så är det ok, inte innan...varför skulle det vara ok med hål i öronen men inte övriga piercingar? Har aldrig ett något barn med hål i läppen, tungan, kinden

  • Smulan 89

    Nej, det är inte okej att ta hål i öronen på småbarn. Vid vilken ålder det skulle vara okej, vet jag inte. När de själva vill. Jag var nog runt 10 år när jag fick ta hål i öronen, då ville jag själv ha hål i öronen.
    Var 16 år när jag tog hål i naveln och det tyckte mamma och pappa var okej. Tror åldersgränsen var 16 år med målsmans tillstånd.
    Skulle ta fler hål i öronen och hade min son med mig. Minns ej åldern på honom då, men lillebror var inte född, så runt 1 år var han kanske. Jag frågade vad det kostade och kvinnan frågade vem som skulle ha hål i öronen.
    "Jag såklart" svarade jag. "Skulle aldrig ta hål i öronen på ett litet barn som inte själv kan välja".
    På just det stället tar de inte hål i öronen på små barn.

  • Anonym (Svensk)

    Att småflickor vill ta hål i öronen är välk inget konstigt, och inget fel med det heller.

  • Anonym (Naiv??)
    Anonym (Svensk) skrev 2014-11-12 10:04:42 följande:

    Att småflickor vill ta hål i öronen är välk inget konstigt, och inget fel med det heller.


    Så du menar att en liten bebis eller ett LITET barn kan berätta att hon vill ha hål i öronen? Du tror inte det är föräldrarna som bestämmer detta? Hur naiv är du??
  • Påven Johanna

    Jag tycker att det är helt förkastligt att ta hål i öronen på bebisar och småbarn. Från mellanstadieålder och uppåt och bara om de själva vill kan jag tycka att det är okej, däremot. 

  • Aspie

    Barnet ska själv avgöra om det vill ha hål i öronen eller ej. Viktigt också att ta reda på varför barnet vill ha det.

  • Guapa

    Småbarn tolkar jag som åldrarna 0-6. Barn i skolåldern är inga småbarn längre. Personligen skulle jag nog tycka det var ok runt 14-15 års åldern att ta hål i öronen. Annars får varje familj göra som de vill. Under 10 år tycker jag dock är lite väl och definitivt inte på småbarn, hur gulligt det än må vara. 

  • knivskrik

    Ja, när de själva vill. Jag fick göra det när jag var 6 år, och då hade jag enligt mina föräldrar tjatat om det ett tag.


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
Svar på tråden Hål i öronen på småbarn: Ja eller nej?