• Anonym (mamma till 4)

    oregelbundna blödningar

    Hej jag fick barn 2012 och efter det började jag med cerazette och börja då med en regelbunden menstruation men efter ca 6 månader börjar jag få kraftigt oregelbundna blödningar. En gång kan det vara två månader mellan nästa ett par veckor när jag sökte hjälp hos min bm fick jag rådet att göra ett uppehåll med cerazette och se om det är pga av tabletterna. Jag gjorde det och jag verkar få en regelbunden mens men efter ca 6 månader börjar jag åter igen att bli oregelbunden då jag på nytt börjar med cerazette. Min bm vill inte ge mig något annat p-medel pga att jag röker och rekommendera spiral istället vilket jag har haft tidigare och inte har någon bra erfarenhet av. Så jag slutade med cerazette och har använt kondom istället och haft regelbunden mens tills för 7 månader sedan då jag ännu en gång började få blödningar allt från 14-28 dagar mellan. Jag fick rådet att äta cyklo f för att stoppa blödningarna men så fort jag slutar börjar jag blöda igen. Det är inga små blödningar utan som vanlig mens. Förutom detta mår jag bra. Har gjort cellprov regelbundet och det finns ingen avvikelser så jag undrar vad som orsakar dessa oregelbundna blödningar och vad jag kan göra för att få en mer regelbunden menstruation igen.

Svar på tråden oregelbundna blödningar