• Anonym (Nu får det vara nog)

    Killar - sluta säg att det känns mindre med kondom

    Du ger tjejen skuldkänslor!!

    "Alltså, det känns mindre att knulla med dig när du gör si och så" ska jag svara det kanske?!

  • Svar på tråden Killar - sluta säg att det känns mindre med kondom
  • Anonym (Kvinna)

    Varför skulle de inte få säga det? Jag är själv kvinna och avskyr kondom då det känns mindre även för mig.

  • Anonym (Kalle)

    Skuldkänslor?

    Vill du inte knulla utan kondom så säg det istället. Ingen kondom, inget sex. Du har makten själv.

  • Fröken Apelsin

    Jag är tjej och för mig känns det mindre med kondom. Får du skuldkänslor ligger du med fel killar eller behöver jobba på självförtroendet.

  • Hadraniel

    Är det inte bättre att berätta anledningen så att man kan försöka hitta alternativ än att bara säga att man inte är intresserad av penetrationssex alls alternativt inte säga något överhuvudtaget och låta bli att ha eller bli totalt ointresserad så fort den sortens sex dyker upp?

    Om vissa ställningar eller aktiviteter inte är alls lika sköna för dig så är det väl hur bra som helst att du berättar detta så att din partner kan försöka anpassa sig efter dina preferenser också?

  • Johan75

    Hur ger man tjejen skuldkänslor ifall man påpekar att kondomer minskar känslan vid sex? Självklart måste killar få uttrycka vad de föredrar när det kommer till sex. 

    Däremot bör killar vara väligt medvetna om att det själklart kan vara "kondom eller inget" som gäller ifall tjejen säger detta. Det måste killar lära sig att hantera. 


    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Nu får det vara nog)
    Hadraniel skrev 2016-01-02 11:36:41 följande:

    Är det inte bättre att berätta anledningen så att man kan försöka hitta alternativ än att bara säga att man inte är intresserad av penetrationssex alls alternativt inte säga något överhuvudtaget och låta bli att ha eller bli totalt ointresserad så fort den sortens sex dyker upp?

    Om vissa ställningar eller aktiviteter inte är alls lika sköna för dig så är det väl hur bra som helst att du berättar detta så att din partner kan försöka anpassa sig efter dina preferenser också?


    Hur många ggr säger killar och kommer på andra alternativ, händer aldrig! Du vill inte fatta min poäng.
  • Hadraniel
    Johan75 skrev 2016-01-02 11:38:31 följande:
    Hur ger man tjejen skuldkänslor ifall man påpekar att kondomer minskar känslan vid sex? Självklart måste killar få uttrycka vad de föredrar när det kommer till sex. 

    Däremot bör killar vara väligt medvetna om att det själklart kan vara "kondom eller inget" som gäller ifall tjejen säger detta. Det måste killar lära sig att hantera. 
    Precis. Men då får ju tjejen också acceptera om det inte blir något heller då killen kan tycka att det känns alldeles för lite med kondom på och därför inte är intresserad längre om det är ett krav.
  • Anonym (Nu får det vara nog)
    Hadraniel skrev 2016-01-02 11:42:49 följande:

    Precis. Men då får ju tjejen också acceptera om det inte blir något heller då killen kan tycka att det känns alldeles för lite med kondom på och därför inte är intresserad längre om det är ett krav.


    vilket sjukt argument. Utan kondom: könssjukdomar, graviditet. Vad väger tyngre? Tjejers preventivmedel har en lång lista av biverkningar. Killen har Max två = allergi, känns mindre.
  • Hadraniel
    Anonym (Nu får det vara nog) skrev 2016-01-02 11:42:30 följande:
    Hur många ggr säger killar och kommer på andra alternativ, händer aldrig! Du vill inte fatta min poäng.
    Tyvärr finns det ju inte andra alternativ för killar än just kondom eller sterilisering i nuläget, men för egen del skulle jag vara intresserad av att hjälpa till eller stödja min partner med och prova alla olika varianter som kan fungera för kvinnor. Annars får man väl helt enkelt skippa penetrationssex och köra andra typer av stimulans istället? Kommer det flera alternativ för män framöver så kommer jag självklart att prova dessa.

    Vad var din poäng?
  • Hadraniel
    Anonym (Nu får det vara nog) skrev 2016-01-02 11:45:46 följande:
    vilket sjukt argument. Utan kondom: könssjukdomar, graviditet. Vad väger tyngre? Tjejers preventivmedel har en lång lista av biverkningar. Killen har Max två = allergi, känns mindre.
    Varför är det sjukt att inte vara intresserad av något som i princip inte ger någon njutning alls vilket är fallet med kondom för vissa killar? Då ser jag hellre att man stimulerar varandra på andra sätt istället som med fingrar, mun eller något annat för det är det ju mycket skönare rent fysiskt än sex med kondom.
Svar på tråden Killar - sluta säg att det känns mindre med kondom